سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یاوران کتاب

 

 محمود صارمی از جمله خبرنگاران پر تلاش و آزاده ای بود که از حضور در خطرناکترین میدان ها ترس به دل راه نداد و به رسالت خویش تا انتها وفادار ماند. صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی درسال 1377 بهمراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزارشریف افغانستان توسط نیروهای افراطی طالبان به شهادت رسید. شورای فرهنگ عمومی ، 17 مردادماه 1377، سالروز شهادت "محمود صارمی "  را به عنوان روز خبرنگار نامگذاری کرد.

           

      هفدهم مردادماه این روز ارزشمند اجتماعی

 

     بر همه خبرنگاران، روزنامه نگاران

 

          و نویسندگان گرامی باد.

 

انتشار یادداشت‌های خبرنگاران کتاب:

 

کتاب «من، خبرنگار کتاب» منتشر می‌شود. همزمان با روز خبرنگار، کتاب «من، خبرنگار کتاب» شامل بیش از نود یادداشت از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران این حوزه توسط خانه کتاب منتشر می‌شود.
این کتاب که یادداشت‌های خبرنگاران و روزنامه‌نگاران حوزه کتاب را در برمی‌گیرد قرار است همزمان با روز خبرنگار که 17 مرداد است روانه بازار کتاب شود.

به گزارش روابط عمومی خانه کتاب، این اثر شامل یادداشت‌ها و گفت‌وگوهای کوتاهی با موضوع روزنامه‌نگاری تخصصی کتاب است که به قلم بیش از نود نفر از فعالان این حوزه به رشته تحریر درآمده است. مطالبی از «یونس شکرخواه»، «ابوالحسن مختاباد»، «سیدعلی‌محمد رفیعی»، «علی آقاغفار»، «مریم زهدی» و «رضا ولی‌زاده» از جمله بخش‌های این کتاب است.

منبع:

http://www.ketabnews.com/detail-4734-fa-1.html


 

         جادوی فایندهورن

کتابی با موضوع فراروانشناسی

مولف پال هاوکن

مترجم فرامرز جواهری نیا

 داستان کامل و پر کشش سرزمینی شگفت آسا که "بهشت" ی امروزی را شکوفا گردانده و انسانها درآن زاده می شوند و با مهر و ایمان و توان مندی خویش بر تیرگی ها پیروزی می یابند.

چگونه نیروی جادویی عشق شگفت انگیزترین باغی را که پس از "بهشت" عدن هستی داشته ،شکوفا گردانیده است. در فاصله کوتاهی از حلقه پیر اقطبی،اجتماع بازهم دور افتاده تری یافت می شود که درآن انسان ها با گیاهان گفتگ کرده و به دستاوردهایی شگفت انگیز رسیده اند: در خاکی که پیش تر بی بروبار و تهی از گیاهان بود، گل های یاغی روح برگرفته از فرشتگان جان بخش گیاهان دیده ها را می نوازند و باد آوای نی "پان"، خدای دشت ها و جنگل ها را به گوش می رساند. جایی که در آغاز در چون باغی کوچک و معجزه آسا بنا شد، چنین می نماید که در هزاره ی نوین کنونی، مرکز راستینی از نور باشد.

اینک، سرگذشت، کامل و پرکشش و راستین دهکده ای شگفت انگیز در اسکاتلند که در آن انسانها با دستاوردهایی شگفتی آفرین با گیاهان به گفتگو نشسته اند. پل هاوکن روزنامه نگار باز می گوید که این دهکده چگونه پای گرفت، درآن چه کسانی زندگی می کنند، و این که این سرزمین برای دنیای برآشفته ی بیرون چه پیام و معنایی می تواند داشته باشد.

 


 

نقش شدائد در تربیت و تکامل انسان

به این داستان توجه کنید!

 روزی سوراخ کوچکی در یک پیله پدیدار شد. شخصی ساعتها به جدال پروانه برای بیرون آمدن از آن سوراخ کوچک نگریست. به نظر می رسید پروانه تمام تلاش خود را کرده و دیگر نمی تواند ادامه دهد.،ناگهان پروانه از حرکت باز ایستاد. او تصمیم گرفت پروانه را یاری دهد، پس با قیچی پیله را گشوده و پروانه به آسانی – و درحالی که بدنش ضعیف و بال هایش چروک بود-از پیله خارج شد. آن شخص در این انتظار بود که بال های پروانه باز و محکم شده و از بدن پروانه محافظت کند. اما این انتظار پدید نیامد. پروانه محکوم بود که مابقی عمر خود به خزیدن گذرانده و هرگز توان پرواز نیابد. چیزی که آن شخص با همه مهربانی اش نمی دانست این بود که محدودیت پیله و تلاش لازم برای خروج از سوراخ وسیله ای بود که خدا برای ترشح مایعاتی از بدن پروانه به بالهایش قرار داده بود تا بالهای پروانه تقویت شده و اورا پس از خروج از پیله بتواند پرواز کند.

 شکوفایی استعداد های نهفته انسان

 قانون و سنت دائمی آفرینش الهی برآن است که برای شکوفا کردن استعدادهای نهفته ی انسان و به فعلیت رساندن آنها ودر نتیجه پرورش بندگان، آنان را بیازماید.، همانگونه که فولاد را برای استحکام بیشتردرکوره می گدازند تا آب دیده گردد، آدمی را در کوره ی حوادث سخت، تقویت کرده و اورا می پرورانند.

قرآن مجید نیز به این حقیقت اشاره داشته و می فرماید:

"و لیبتلی الله ما فی صدورکم و لیمحص ما فی قلوبکم و الله علیم بذات الصدور- و اینها برای این است که خداوند، در سینه هایتان پنهان دارید، بیازمایید و آن چه را در دل های شما از ایمان است، خالص گرداند و خداوند از آن چه در درون سینه هاست، باخبراست."(1)

ادامه مطلب...

 

 

معنای لغت حجاب از دیدگاه شهید مطهری

 

معنى شایع لغت «حجاب» پرده است و اگر در مورد پوشش به کار برده مى‏شود به اعتبار پشت پرده واقع شدن زن است و همین امر موجب شده که عده زیادى گمان کنند که اسلام خواسته است زن همیشه پشت پرده و در خانه محبوس باشد و بیرون نرود..

 وظیفه پوشش که اسلام براى زنان مقرر کرده است بدین معنى نیست که از خانه‏ بیرون نروند. زندانى کردن و حبس زن در اسلام مطرح نیست. در برخى از کشورهاى قدیم مثل ایران قدیم و هند چنین چیزهایى وجود داشته است ولى در اسلام وجود ندارد..

 پوشش زن در اسلام این است که زن در معاشرت خود با مردان بدن خود را بپوشاند و به جلوه‏گرى و خودنمایى نپردازد. آیات مربوطه همین معنى را ذکر مى‏کند و فتواى فقها هم مؤید همین مطلب است و ما حدود این پوشش را با استفاده از قرآن و منابع سنّت ذکر خواهیم کرد. در آیات مربوطه لغت «حجاب» به کار نرفته است. آیاتى که در این باره هست، چه در سوره مبارکه نور و چه در سوره مبارکه احزاب، حدود پوشش و تماسهاى زن و مرد را ذکر کرده است بدون آنکه کلمه «حجاب» را به کار برده باشد. آیه‏اى که در آن کلمه «حجاب» به کار رفته است مربوط است به زنان پیغمبر اسلام.

اولین آیه خطاب به زنان پیغمبر با این جمله آغاز مى‏شود: «یا نِساءَ النَّبِىِّ لَسْتُنَّ کَأَحَدٍ مِنَ النِّساءِ» یعنى شما با سایر زنان فرق دارید. اسلام عنایت خاصى داشته است که زنان پیغمبر، چه در زمان حیات آن حضرت و چه بعد از وفات ایشان، در خانه‏هاى خود بمانند، و در این جهت بیشتر منظورهاى اجتماعى و سیاسى در کار بوده است. قرآن کریم صریحاً به زنان پیغمبر مى‏گوید: «وَ قَرْنَ فى بُیوتِکُنَّ» یعنى در خانه‏هاى خود بمانید. اسلام مى‏خواسته است «امَّهاتُ المؤمنین» که خواه ناخواه احترام زیادى در میان مسلمانان داشتند از احترام خود سوء استفاده نکنند و احیاناً ابزار عناصر خودخواه و ماجراجو در مسائل سیاسى و اجتماعى واقع نشوند. و چنانکه مى‏دانیم یکى از امهات المؤمنین (عایشه) که از این دستور تخلف کرد ماجراهاى سیاسى ناگوارى براى جهان اسلام به وجود آورد. خود او همیشه اظهار تأسف مى‏کرد و مى‏گفت دوست داشتم فرزندان زیادى از پیغمبر مى‏داشتم و مى‏مردند اما به چنین ماجرایى دست نمى‏زدم.

 سرّ اینکه زنان پیغمبر ممنوع شدند از اینکه بعد از آن حضرت با شخص دیگرى ازدواج کنند به نظر من همین است؛ یعنى شوهر بعدى از شهرت و احترام زنش سوء استفاده مى‏کرد و ماجراها مى‏آفرید. بنابراین اگر درباره زنان پیغمبر دستور اکیدتر و شدیدترى وجود داشته باشد بدین جهت است.

 برگرفته از کتاب مساله حجاب شهید مرتضی مطهری

 


 

 گلچینی از کتابهای موجود در

      کتابخانه عمومی پول کجور با موضوع مهدویت:

 

انتظار بایدها و نبایدها /  مولف ابراهیم شفیعی سروستانی

خورشید مغرب: غیبت، انتظار، تکلیف/  محمد رضا حکیمی

درس هایی از انقلاب انتظار/  مولف علی صفایی حئری

آه و سوزآقاامام زمان (ع) در زیارت ناحیه مقدسه/  مولف علی محمد مبشر

پیشوای صدیقین: امام زمان (ع)آرزوی بشریت/ مولف محمدتقی مدرسی

زندگانی امام دوازدهم امام زمان(ع)/ مولف منصور کریمیان

عصاره خلقت:درباره امام زمان (ع)/ مولف عبدالله جوادی آملی

معرفت امام زمان (ع)/ مولف اسماعیل شفیعی سروستانی

مردی که خواهد آمد/ مولف مهدی مراد حاصل

عطش انتظار / مولف علی اکبر طلابیان

قیام مهدی منتظر ماست/ مولف حسن فیروزآبادی

حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) از دیدگاه قرآن و عترت/ مولف محمد شریعت زاده