سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یاوران کتاب

 

ناشنوا 

 

چند قورباغه از جنگلی عبور می کردند که ناگهان دو تا از آنها به داخل گودال عمیقی افتادند.
بقیه قورباغه ها در کنار گودال جمع شدند و و قتی دیدند که گودال چقدر عمیق است به دو قورباغه دیگر گفتند :
دیگر چاره ایی نیست .شما به زودی خواهید مرد .
دو قورباغه حرفهای آنها را نشنیده گرفتند و با
تمام توانشان کوشیدند تا از گودال خارج شوند.
اما قورباغه های دیگر دائما به آنها می گفتند که دست از تلاش بردارید چون نمی توانید از گودال خارج شوید ?
به زودی خواهید مرد . بالاخره یکی از قورباغه ها تسلیم گفته های دیگر قورباغه ها شد و دست از تلاش برداشت .
او بی درنگ به ته گودال پرتاب شد و مرد.
اما قورباغه دیگر با حداکثر توانش برای بیرون آمدن از گودال تلاش می کرد .
بقیه قورباغه ها فریاد می زدند که دست از تلاش بردار
اما او با توان بیشتری برای بیرون آمدن از گودال تلاش می کرد و بالاخره از گودال خارج شد.
وقتی از گودال بیرون آمد بقیه قورباغه ها از او پرسیدند : مگر تو حرفهای ما را نشنیدی ؟
معلوم شد که قورباغه ناشنوا است و در واقع او در تمام راه فکر می کرده که دیگران او را تشویق می کنند.

منبع: 

مجله موفقیت


 

همه چهار زن دارند!!!

 

تا آخر با دقت بخوانید؛ پشیمون نمیشید!

روزی روزگاری تاجر ثروتمندی بود که 4 زن داشت . زن چهارم را از همه بیشتر دوست داشت و او را مدام با جواهرات گران قیمت و غذاهای خوشمزه پذیرایی می کرد... بسیار مراقبش بود و تنها بهترین چیزها را به او می داد.

زن سومش را هم خیلی دوست داشت و به او افتخار میکرد . پیش دوستهایش اورا برای جلوه گری می برد گرچه واهمه شدیدی داشت که روزی او با مردی دیگر برود و تنهایش بگذارد

واقعیت این است که او زن دومش را هم بسیار دوست می داشت . او زنی بسیار مهربان بود که دائما نگران و مراقب مرد بود . مرد در هر مشکلی به او پناه می برد و او نیز به تاجر کمک می کرد تا گره کارش را بگشاید و از مخمصه بیرون بیاید.

اما زن اول مرد ، زنی بسیار وفادار و توانا که در حقیقت عامل اصلی ثروتمند شدن او و موفق بودنش در زندگی بود ، اصلا مورد توجه مرد نبود . با اینکه از صمیم قلب عاشق شوهرش بود اما مرد تاجر به ندرت وجود او را در خانه ای که تمام کارهایش با او بود حس می کرد و تقریبا هیچ توجهی به او نداشت.

 

ادامه مطلب...

 

از بعثت او جهان جوان شد                    گیتى چو بهشت جاودان شد

 

خوشبخت کسى کز امت اوست                در سایه دین و رحمت اوست

 

با بعثت آن نبى مرسل                           بتخانه به کعبه شد مبدل‏

 

این عید به اهل دین مبارک                   بر جمله ی مسلمین مبارک

پیامک و اس ام اس ویژه عید سعید مبعث و بعثت پیامبر گرامی اسلام (ص)


تصاویر جدید زیباسازی وبلاگ , سایت پیچک » بخش تصاویر زیباسازی » سری پنجم www.pichak.net کلیک کنیدتصاویر جدید زیباسازی وبلاگ , سایت پیچک » بخش تصاویر زیباسازی » سری پنجم www.pichak.net کلیک کنیدتصاویر جدید زیباسازی وبلاگ , سایت پیچک » بخش تصاویر زیباسازی » سری پنجم www.pichak.net کلیک کنیدتصاویر جدید زیباسازی وبلاگ , سایت پیچک » بخش تصاویر زیباسازی » سری پنجم www.pichak.net کلیک کنیدتصاویر جدید زیباسازی وبلاگ , سایت پیچک » بخش تصاویر زیباسازی » سری پنجم www.pichak.net کلیک کنیدتصاویر جدید زیباسازی وبلاگ , سایت پیچک » بخش تصاویر زیباسازی » سری پنجم www.pichak.net کلیک کنیدتصاویر جدید زیباسازی وبلاگ , سایت پیچک » بخش تصاویر زیباسازی » سری پنجم www.pichak.net کلیک کنیدتصاویر جدید زیباسازی وبلاگ , سایت پیچک » بخش تصاویر زیباسازی » سری پنجم www.pichak.net کلیک کنیدتصاویر جدید زیباسازی وبلاگ , سایت پیچک » بخش تصاویر زیباسازی » سری پنجم www.pichak.net کلیک کنیدتصاویر جدید زیباسازی وبلاگ , سایت پیچک » بخش تصاویر زیباسازی » سری پنجم www.pichak.net کلیک کنیدتصاویر جدید زیباسازی وبلاگ , سایت پیچک » بخش تصاویر زیباسازی » سری پنجم www.pichak.net کلیک کنیدتصاویر جدید زیباسازی وبلاگ , سایت پیچک » بخش تصاویر زیباسازی » سری پنجم www.pichak.net کلیک کنید

راز خوشبختی

 

تاجری پسرش را برای آموختن «راز خوشبختی» نزد خردمندی فرستاد. پسر جوان چهل روز تمام در صحرا راه رفت تا اینکه سرانجام به قصری زیبا بر فراز قله کوهی رسید. مرد خردمندی که او در جستجویش بود آنجا زندگی می‌کرد.به جای اینکه با یک مرد مقدس روبه رو شود وارد تالاری شد که جنب و جوش بسیاری در آن به چشم می‌خورد، فروشندگان وارد و خارج می‌شدند، مردم در گوشه‌ای گفتگو می‌کردند، ارکستر کوچکی موسیقی لطیفی می‌نواخت و روی یک میز انواع و اقسام خوراکی‌ها لذیذ چیده شده بود. خردمند با این و آن در گفتگو بود و جوان ناچار شد دو ساعت صبر کند تا نوبتش فرا رسد.خردمند با دقت به سخنان مرد جوان که دلیل ملاقاتش را توضیح می‌داد گوش کرد اما به او گفت که فعلأ وقت ندارد که «راز خوشبختی» را برایش فاش کند. پس به او پیشنهاد کرد که گردشی در قصر بکند و حدود دو ساعت دیگر به نزد او بازگردد.مرد خردمند اضافه کرد: اما از شما خواهشی دارم. آنگاه یک قاشق کوچک به دست پسر جوان داد و دو قطره روغن در آن ریخت و گفت: در تمام مدت گردش این قشق را در دست داشته باشید و کاری کنید که روغن آن نریزد.مرد جوان شروع کرد به بالا و پایین کردن پله‌ها، در حالیکه چشم از قاشق بر نمی‌داشت. دو ساعت بعد نزد خردمند بازگشت.مرد خردمند از او پرسید:«آیا فرش‌های ایرانی اتاق نهارخوری را دیدید؟ آیا باغی که استاد باغبان ده سال صرف آراستن آن کرده است دیدید؟ آیا اسناد و مدارک ارزشمند مرا که روی پوست آهو نگاشته شده دیدید؟»جوان با شرمساری اعتراف کرد که هیچ چیز ندیده، تنها فکر او این بوده که قطرات روغنی را که خردمند به او سپرده بود حفظ کند.خردمند گفت: «خب، پس برگرد و شگفتی‌های دنیای من را بشناس. آدم نمی‌تواند به کسی اعتماد کند، مگر اینکه خانه‌ای را که در آن سکونت دارد بشناسد.»مرد جوان این‌بار به گردش در کاخ پرداخت، در حالیکه همچنان قاشق را به دست داشت، با دقت و توجه کامل آثار هنری را که زینت بخش دیوارها و سقف‌ها بود می‌نگریست. او باغ‌ها را دید و کوهستان‌های اطراف را، ظرافت گل‌ها و دقتی را که در نصب آثار هنری در جای مطلوب به کار رفته بود تحسین کرد. وقتی به نزد خردمند بازگشت همه چیز را با جزئیات برای او توصیف کرد.خردمند پرسید: «پس آن دو قطره روغنی را که به تو سپردم کجاست؟»مرد جوان قاشق را نگاه کرد و متوجه شد که آنها را ریخته است.آن وقت مرد خردمند به او گفت:«راز خوشبختی این است که همه شگفتی‌های جهان را بنگری بدون اینکه دو قطره روغن داخل قاشق را فراموش کنی»

 

بر گرفته از کتاب کیمیاگر، نوشته پائولو کوئیلو   

                                       

تصاویر زیباسازی ، کد موسیقی ، قالب وبلاگ ، خدمات وبلاگ نویسان ، تصاویر یاهو ، پیچک دات نت www.pichak.net


تصاویر جدید زیباسازی وبلاگ , سایت پیچک » بخش تصاویر زیباسازی » سری پنجم www.pichak.net کلیک کنیدتصاویر جدید زیباسازی وبلاگ , سایت پیچک » بخش تصاویر زیباسازی » سری پنجم www.pichak.net کلیک کنیدتصاویر جدید زیباسازی وبلاگ , سایت پیچک » بخش تصاویر زیباسازی » سری پنجم www.pichak.net کلیک کنیدتصاویر جدید زیباسازی وبلاگ , سایت پیچک » بخش تصاویر زیباسازی » سری پنجم www.pichak.net کلیک کنیدتصاویر جدید زیباسازی وبلاگ , سایت پیچک » بخش تصاویر زیباسازی » سری پنجم www.pichak.net کلیک کنیدتصاویر جدید زیباسازی وبلاگ , سایت پیچک » بخش تصاویر زیباسازی » سری پنجم www.pichak.net کلیک کنیدتصاویر جدید زیباسازی وبلاگ , سایت پیچک » بخش تصاویر زیباسازی » سری پنجم www.pichak.net کلیک کنیدتصاویر جدید زیباسازی وبلاگ , سایت پیچک » بخش تصاویر زیباسازی » سری پنجم www.pichak.net کلیک کنید

یک اشتباه بزرگ که زنان در رابطه با مردان مرتکب می شوند.

   زنان در حق مردان مادری می کنند و با آنها مانند بچه ها رفتار می نمایند.

هنگامی که با یک مرد مانند پسر بچه ی کوچکی رفتار می کنید،او نیز شما را مأیوس نمی کند و مانند بچه ای کوچک با شما رفتار خواهد کرد.

 هنگامی که انتظار دارید ناتوان،درمانده و ضعیف باشد او نیز ناتوان،درمانده و ضعیف می نماید.

 -آنها را نکوهش می کنیم گویی بچه اند.(چطوری می تونی بدون ژاکت بیرون بری؟ نمی بینی هوای بیرون سرد است؟دیشب وقتی داشتی فوتبال تماشا می کردی،سه تا نوشابه و یک پیتزای بزرگ خوردی،عجیب نیست اگر دلت درد گرفته باشه.)

-به عهده گرفتن کارهایی که فکر می کنید نمی توانند به درستی انجام بدهند:(اگر اجازه بدم برای شام فردا اون جایی را رزرو کنه،می دونم مثل همیشه یک اشتباهی می کنه.یا وقت را اشتباه می گه،یا یادش میره یک میز خوب انتخاب کنه،بنابراین خودم همیشه این کار را می کنم.)

چگونه مادری کردن برای همسرتان موجب تخریب رابطه ی شما می شود؟

هنگامی که یک مرد احساس خوبی نسبت به خودش ندارد،شما را نیز کمتر دوست خواهد داشت.

احساس عزت نفس یک مرد بستگی به احساس توانمندی او دارد.هنگامی که مردی احساس می کند کارها را به درستی انجام نمی دهد،به سختی می تواند با شما و یا خودش مهربان باشد.رفتار با مردها مانند پسر بچه ها به رخ کشیدن ضعف ها و ناتوانایی های آنها روی قابلیت عشق ورزی مرد شما تأثیر منفی می گذارد.

راه حل:

-از انجام دادن کارهایی که همسرتان می تواند خودش انجام دهد پرهیز کنید.(هنگامی که برای مناسبت ویژه ای می خواهد خودش لباسش را انتخاب کند،نگویید که می بایست کدام لباسش را بپوشد.)

-با همسرتان به مانند شخصی لایق،دانا،توانا و قابل اعتماد رفتار کنید.

سعی ننمایید به جایش فکر کنید و یا تقویمش باشید.بلکه به گونه ای رفتار کنید که دریابد بزرگسالی فهمیده و توانا است که شماهمیشه می توانید روی او حساب کنید.

-مسئولیت هایی را که دوست دارید به عهده بگیرید به او واگذار کنید و چنانچه اشتباه هایی مرتکب می شود،مسؤلیتها را از او سلب نکنید.

به او اجازه دهید اشتباه کند و عواقب آن را بپذیرد.زیرا تنها از این راه می تواند بیاموزد که کارها را به درستی انجام دهد.

  

برگرفته از کتاب :رازهایی درباره ی مردان-نوشته:دکتر باربارا دی آنجلیس – ترجمه:هادی ابراهیمی

تصاویر جدید زیباسازی وبلاگ , سایت پیچک » بخش تصاویر زیباسازی » سری پنجم www.pichak.net کلیک کنیدتصاویر جدید زیباسازی وبلاگ , سایت پیچک » بخش تصاویر زیباسازی » سری پنجم www.pichak.net کلیک کنیدتصاویر جدید زیباسازی وبلاگ , سایت پیچک » بخش تصاویر زیباسازی » سری پنجم www.pichak.net کلیک کنیدتصاویر جدید زیباسازی وبلاگ , سایت پیچک » بخش تصاویر زیباسازی » سری پنجم www.pichak.net کلیک کنیدتصاویر جدید زیباسازی وبلاگ , سایت پیچک » بخش تصاویر زیباسازی » سری پنجم www.pichak.net کلیک کنیدتصاویر جدید زیباسازی وبلاگ , سایت پیچک » بخش تصاویر زیباسازی » سری پنجم www.pichak.net کلیک کنیدتصاویر جدید زیباسازی وبلاگ , سایت پیچک » بخش تصاویر زیباسازی » سری پنجم www.pichak.net کلیک کنیدتصاویر جدید زیباسازی وبلاگ , سایت پیچک » بخش تصاویر زیباسازی » سری پنجم www.pichak.net کلیک کنیدتصاویر جدید زیباسازی وبلاگ , سایت پیچک » بخش تصاویر زیباسازی » سری پنجم www.pichak.net کلیک کنیدتصاویر جدید زیباسازی وبلاگ , سایت پیچک » بخش تصاویر زیباسازی » سری پنجم www.pichak.net کلیک کنیدتصاویر جدید زیباسازی وبلاگ , سایت پیچک » بخش تصاویر زیباسازی » سری پنجم www.pichak.net کلیک کنید


 آغاز اجرای طرح" کتاب من" در کتابخانه های عمومی مازندران:

 

 یکی از فنی ترین طرح هایی که تاکنون در جهت کیفی سازی اعضاء و غنی سازی منابع کتابخانه ای در کتابخانه های عمومی به اجراء گزارده شد، طرح کتاب من است.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران(حاج محمد اسماعیل امامزاده) در تبیین طرح کتاب من گفت: اعضاء کتابخانه های عمومی استان با سفارش کتاب مورد نظرخود در کتابخانه مورد رجوع وجود نداشته باشد، می تواند ظرف حداکثر یکماه کتاب سفارشی خودرا در کتابخانه عمومی دریافت کند.

 وی در همین ارتباط افزود: اعضاء با مدرک تحصیلی تا لیسانس سالانه 4 کتاب، فوق لیسانس 6 کتاب و دکتری 8 کتاب را می توانند از طریق این سامانه سفارش دهند و به مجرد تهیه آن، پیامکی را دریافت می کنند تا با مراجعه به کتابخانه ، کتاب مورد نظر را دریافت کنند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران با اشاره به تامین اعتبار 8 میلیارد ریالی این طرح از طریق نهاد
کتابخانه های عمومی و استاندار مازندران، یادآور شد: همه مردم عزیز ماندرانی بویژه دانشجویان،
طلاب،دانشگاهیان، دانش آموزان و محققان و نویسندگان می توانند با عضویت فوری در کتابخانه عمومی، از مزایای این طرح بهره مند شوند.

 

 منبع:

http://www.mazandaranpl.ir


 

سخنان بزرگان درباره اهمیت کتاب و کتاب خوانى:

 

اینشتین:

 افکار و اندیشه هاى انسان به گونه اى است که ممکن است فقط خواندن یک کتاب پایه اندیشه ها و افکار انسان را بر مبناى جدید یا در مسیر خاصى قرار دهد و چه بسا ممکن است کتابى مسیر سرنوشت میلیون ها انسان را در راه مخصوصى بیندازد.

  مُنْتِسکیو:

 من هیچ غمى نداشتم که خواندن یک صفحه کتاب از بین نبرده باشد. کتاب، عمر دوباره است. در دنیا لذتى که با لذت مطالعه برابرى کند، نیست.

 کارلایل:

 دانشگاه واقعى، جایى است که مجموعه اى از کتاب در آن جمع آورى شده باشد.

  موریس مترلینگ:

 آدم تنها در بهشت هم باشد، به او خوش نمى گذرد، ولى کسى که به کتاب یا تحقیق علاقه مند است، هنگامى که به
مطالعه یا تفکر مشغول است، جهنم، به تنهایى براى او بهترین بهشت هاست.

  آبراهام لینکلن:

 بدون حکومت، مى شود زندگى کرد، ولى بدون کتاب و مطبوعات نمى شود.

  وُلتر:

 برگ هاى کتاب به منزله بال هایى هستند که روح ما را به عالم نور و روشنایى پرواز مى دهند.

  ویکتور هوگو:

 خوشبخت، کسى است که به یکى از این دو چیز دسترسى دارد، یا کتاب هاى خوب یا دوستانى که اهل کتاب باشند.

   سهراب سپهرى:

 کتاب آسمانى ما (قرآن)، گذشته از جنبه الوهیت و تقدیس، از باارزش ترین شاهکارهاى ادبى جهان است.


 

                                        

دوستانه

ازیکی ازفیلسوفان و مرتاضان هندی پرسیدند: آیا پس ازاین همه دانش و فرزانگی و ریاضت هنوزهم به ریاضت مشغولی؟

گفت: آری. گفتند: چگونه؟

گفت: وقتی غذا می خورم صرفاً غذا می خورم و وقتی می خوابم فقط می خوابم.

این شاید بزرگ ترین ثمره ی تمرکز است. آیا شما هم هنگام غذا خوردن می توانید تمام توجهتان را روی غذا خوردن و لذت و مزه ی غذا معطوف کنید، یا اینکه معمولاً از افکار مربوط به گذشته و آینده آشفته اید و چون به خود می آیید می بینید غذایتان تمام شده و جز امتلا و پری معده هیچ نفهمیده اید.

تمرکز واقعی یعنی اینکه اگرشما درطول روزبه پنج فعالیت مختلف مشغولید، درهرفعالیت صرفاً به آن فکرکنید و از افکار مربوط به کارهای دیگرآسوده باشید.

موفقیت زندگی روزانه ی ما تماماًً به میزان تمرکز ما برامور روزانه ارتباط دارد. اگر شما قادر باشید به هنگام کار فقط روی کارخود، به هنگام ورزش صرفاً روی انجام حرکات، درهنگام مطالعه فقط روی موضوع کتاب و به هنگام انجام فعالیت هنری ازقبیل موسیقی، نقاشی، خطاطی و . . . به فعالیت هنری خود توجه و تمرکز کنید، عملاً موفقیت شما به میزان چشمگیری افزایش می یابد.

تمام نوابغ جهان کسانی بودند که از قدرت تمرکز فوق العاده ای برخوردار بودند. آشفتگی و شوریدگی ذهنی، عملاً شما را به هیچ عنوان موفق نمی کند. وقتی کارمی کنید به خانواده می اندیشید، وقتی درخانواده به سرمی برید ازشغل خود نگرانید و وقتی ورزش می کنید در اندیشه ی تحصیل هستید و وقتی درس می خوانید فکرتان هزارسو می رود. این عملاً اتلاف وقت و مؤثر نبودن است.

موفقیت یعنی تمرکز، تمرکزو تمرکز.

 

 برگرفته از کتاب مطالعه ی موفق با تمرکز /مؤلف: م. حورایی


بسمه تعالی

 

مراسم جشن میلاد امام علی (ع)در مسجد امام حسن عسگری (ع) پول کجور برگزار شد.

 جشن میلاد امام علی(ع) باهمکاری کتابخانه عمومی پول کجور،  بخشداری کجور، دهیاری و شورای پول کجور، اداره آموزش و پرورش کجور برگزار شد.

بخشدارکجورآقای نورمحمدی ضمن تبریک میلاد امام علی (ع)عنوان داشتند:افتخار امروز شیعیان، پیروی از ولایت است، خط ولایت ما از حضرت علی (ع) ریشه گرفته است و به این خاطر بر خود می بالیم.

در این مراسم معنوی که با حضورمسئولین بخش و جمعی از اهالی محل بعد از نمازجماعت مغرب و عشاءبرگزار شده بود، حاج آقا خطیبی ریاست سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان نوشهر، سخنران این مراسم، نیز با تبریک این ایام فرخنده بیان داشتند: هر اندیشه و هر اعتقادی در برابر عظمت های وجود امام علی(ع) سر تعظیم فرود می آورد.

گفتنی است، اجرای مولودی خوانی و اهدای جایزه به 10 نفر از نامهای علی، حیدر، مرتضی و امیر از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 


 

گزیده ای از کتابهای موجود در کتابخانه عمومی پول کجور

             در رابطه با زندگی امام علی (ع):

 

              *در محضر امام علی (ع) / زین العابدین باکویی

             *بر امیر المومنین علی (ع)چه گذشت / محمد حسن موسوی کاشانی

            * حیات عارفانه امام علی (ع) / عبدالله جوادی آملی

         *  زندگینامه امام علی (ع) / جعفر ابراهیمی

         *  قلم و بیان در کلام امیرمومنان / مهدی هوشمند

         *  گنجینه اخلاق از دیدگاه امام علی (ع)

         * جاذبه و دافعه علی (ع) / مرتضی مطهری

          *سیره ی عبادی امام علی(ع) / عباس عزیزی

         *امیر گل ها / حسین سیدی

      *   علی (ع) در آینه حج / علی محمد بزرگواری

   * علی زیباترین سروده ی هستی / مصطفی چمران