سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یاوران کتاب

کتابخانه باب دانایی است و دانایی توانایی است،

          توانایی برای کسب پیروزی ،سعادت و افتخار.

اهم برنامه های انجام شده توسط

        کتابخانه عمومی پول کجور در هفته کتاب :

 1-عضویت رایگان مراجان به کتابخانه با تعداد700نفر

 2-اهدای کتاب توسط اعضاء  به کتابخانه با شعار هر مازندرانی یک کتاب به کتابخانه با 500نسخه کتاب

 3-برگزاری مسابقه از کتاب همت مضاعف

 4-بازدید دانش آموزان مدارس  منطقه کجور از کتابخانه

 5-تهیه بروشور مرتبط با هفته کتاب و پخش بین مراجعان و ادارات مسقر درمنطقه

6-برگزاری ایستگاه نقاشی با موضوع کتاب و کتابخوانی

 7-برگزاری نمایشگاه تازه های کتاب و نقاشی با موضوع کتاب در کتابخانه

8-بررسی علل بی مهری به مهربانترین یار انسان (قرآن) در دو مدرسه راهنمایی دخترانه و پسرانه با همکاری اداره آموزش و پرورش

 9-اجرای طرح کتابخوانی در دامان طبیعت در روز شنبه با استقبال 30نفر از اعضای فعال کتابخانه با هدف ترویج فرهنگ مطالعه ، هوای پاک ، حفظ محیط زیست

 10-تجلیل از دانش‌آموزان و فرهنگیان برتر کتاب‌خوان با تقبل هزینه از طرف بخشداری کجور

11- شاهنامه خوانی و حافظ خوانی با حضور کارشناسان ادبیات

12-بازدید بخشدار کجور، ریاست آموزش و پرورش ،جهادکشاورزی، پاسگاه انتظامی،فرمانده حوزه بسیج، منابع طبیعی، دهیار و شورای کجور بصورت گروهی از کتابخانه یادآور می شود پس از ذکر فعالیتها و برنامه های کتابخانه و اعلام نیازمندیها بخشدار کجور قول مساعد دادند که یک دستگاه فتوکپی به کتابخانه اهدء نمایند.

13-به صدا درآوردن زنگ  مطالعه و کتابخوانی توسط بخشدار کجور در مدرسه شهید قرنی پول کجورباحضور مسئولین ادارات پول کجور

14- نصب تراکت و پلاکارد، بنر و پارچه مختص هفته کتاب درسردرب کتابخانه و آذین بندی کتابخانه


                           کتابخانه های کانادا

کتابخانه  یکی از ارکان مهم خدمات عمومی در شهرهای کانادایی است. تقریبا هیچ شهری ولو با  جمعیت کمتر از10 هزار نفر نمی توان پیدا کرد که کتابخانه نداشته باشد. شهرهای بزرگ  معمولا در هر محله خود کتابخانه ای جا داده اند که پذیرای مشتریان گذری و یا پر و  پا قرص خود است .

شبکه کتابخانه ها

معمولا  کتابخانه های یک شهرستان به صورت یک شبکه به هم متصل هستند. به عنوان مثال در  تورنتو  Toronto  بیش از 90کتابخانه متصل به هم وجود دارد. در شهرستان  Chatham-Kent نیز که جمعیتی بالغ بر 110هزار نفر  دارد مجموعه 19 کتابخانه با یکدیگر در ارتباط هستند. وجود شبکه های کتابخانه ای  باعث می شود که خدمات مورد نیاز مشتریان افزایش و نیز بهبود یابد. برای مثال اگر  شما نیازمند کتابی باشید که در کتابخانه محله یا شهرتان موجود نیست، به راحتی می  توانید این کتاب را از کتابخانه ای که در شبکه کتابخانه شما قرار دارد قرض بگیرید . به عبارت دیگر با یک کارت کتابخانه، شما به تمام کتابخانه های شبکه دسترسی دارید و  می توانید از خدمات همگی آنها استفاده کنید .

علاوه  بر این، شبکه های کتابخانه ای  با یکدیگر ارتباط دارند . برای مثال اگر شما به  دنبال کتابی باشید که در شبکه شما موجود نیست، از طریق واحد بین کتابخانه ای می  توانید این کتاب را از سایر شبکه ها سفارش دهید. این کار زمان می برد ولی معمولا  ارزشش را دارد.

 خدمات  کتابخانه های عمومی کانادا

خدمات  کتابخانه ها در کانادا بسیار متنوع است. بسته به بزرگی کتابخانه ممکن است بعضی از  خدمات در محل کتابخانه مورد نظر ارائه نشود. بعضی از کتابخانه ها هم خدمات دیگری  ارائه می کنند که ممکن است در زیر از قلم افتاده باشد .

قرض دادن کتاب

قرض دادن کتابهای گویا (برروی سی دی  CD و به ندرت نوار  کاست  Magnetic Tape)

ارائه کتابها و مدارک مرجع (که از کتابخانه نمی توان  خارج کرد )

قرض دادن فیلم (به صورت دی وی دی  DVD و یا وی اچ اس  VHS)

قرض دادن سی دی های موسیقی

کتاب، فیلم و موسیقی برای کودکان در قالب یک واحد  مجزا

بازی های تفریحی و فکری و کامپیوتر برای  کودکان

روزنامه و مجله (مطالعه در محل کتابخانه)

خریداری کتاب در صورت تقاضای اعضا به منظور قرض دادن به آنها

قرض گرفتن کتاب از سایر شبکه های کتابخانه ای

کافی نت Coffee Net یا همان کامپیوتر با دسترسی به اینترنت سریع

مراسم کتابخوانی توسط شخص نویسنده کتاب

مراسم شب شعر، عروسک گردانی و نظایر آن

فروش قهوه و چای و سایر نوشیدنی های غیر ا.ل.ک.ل.ی و همین طور خوراکی های سبک

بجز سه مورد آخر، تمامی موارد فوق به رایگان در اختیار اعضا قرار می گیرد. عضویت در کتابخانه نیز رایگان است و محدودیت خاصی ندارد (بجز آنکه باید ساکن منطقه یا شهری باشید که کتابخانه در آن قرار دارد).  معمولا مراسمی که در کتابخانه برگزار می شوند رایگانند؛ به ندرت مبالغ ناچیزی بابت بعضی از این مراسم دریافت می شود. در مراسم کتابخوانی توسط نویسنده هم، معمولا تعدادی از کتابهای آن نویسنده برای فروش موجود است که می توانید بعد از خرید و خاتمه مراسم کتابخوانی، ضمن ملاقات با نویسنده از وی بخواهید که کتاب را برایتان امضا کند.

چگونگی استفاده از خدمات کتابخانه

برای استفاده از خدمات کتابخانه باید عضو کتابخانه شوید. عضویت در کتابخانه رایگان است. معمولا مدرک لازم برای عضویت، کارتی است که آدرس شما بررویش نوشته شده باشد. در مورد بزرگسالان ارائه گواهینامه رانندگی کفایت می کند، چون برروی گواهینامه رانندگی آدرس محل زندگی شما درج می شود. در ضمن نمونه امضا شما هم برروی گواهینامه موجود است. معمولا برای عضویت نیازی به ارائه عکس نیست.

بدیهی است که برای استفاده از خدمات کتابخانه لازم است در محل کتابخانه حضور داشته باشید. منتها برای سفارش دادن کتاب، دی وی دی، یا سی دی های مورد نیاز خود نیازی به حضور فیزیکی ندارید.

  ادامه مطلب...

 

سری دوم طرح کتاب من به

            کتابخانه عمومی پول کجور با عناوین زیر ارسال شد.

کلیدر محمود دولت آبادی

آری این چنین بود برادر  علی شریعتی

طوبای محبت   محمداسماعیل دولابی

ریحانه بهشتی  سیما مخبر

گامی در مسیر تربیت اسلامی  رجبعلی مظلومی

اصول ریخته گری  جلال حجازی

رازهای ده گانه زندگی/  باربارا دی انجلیس

درجستجوی دلتورا /  امیلی رودا

دایرالمعارف دانش /  مولف زیبیل اشنایدر با ترجمه فریده پورشفیع

به انتظارت خواهم ماند/  مریم جعفری

سه سال در ایران/  ژوزف‌آرتور

اسلام و تعلیم و تربیت/  ابراهیم امینی

راز موفقیت زنان در اجتماع/   باربارا دی‌انجلیس

راز های ده گانه موفقیت/  باربارا دی‌انجلیس

هدفی که کتابخانه های عمومی از اجرای این طرح دنبال میکنند این است که با کمک فرهیختگان و اندیشمندان کشور و با همت کتابخوانان عزیز بتوانند در هر موضوعی که در جامعة‌ ما یک نیاز است و افراد احتیاج دارند منابع خود را در آن زمینه تکمیل نمایند و در دسترس مراجعان قرار دهند.

اعضای محترم کتابخانه های عمومی حتما از این طرح اطلاع دارند و آگاه باشند که پس از درخواست کتاب از این سامانه، در عرض 15 روز الی یک ماه کتاب درخواست شده به کتابخانه ارسال می شود. امید که باتوجه ی اعضاء وهمکاری کتابداران محترم بیش از پیش شاهدترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه باشیم.


برگزاری اولین جلسه ستاد هفته بسیج دربخش کجور

 شمسعلی نورمحمدی: هفته بسیج یادآور رشادت ها و دلاوری های جوانان میهن اسلامی است.

 اولین جلسه ستاد هفته بسیج با حضور فرماندهان حوزه های مقاومت بسیج و مسئولان تمامی ادارات بخش کجوردر روز سه شنبه مورخ 25/8/89 درمحل بخشداری کجور برگزار گردید  .

ابتدا شمسعلی نورمحمدی بخشدار کجور با اشاره به یادآوری رشادت ها و دلاوریهای جوانان میهن اسلامی به بیان وظایف تمامی مسئولان بخش کجور در تمامی عرصه های فرهنگی پرداختند و تصریح کردند: جامعه ی ما نیاز به مسئول بسیجی دارد که خوشبختانه مسئولان بخش کجورهمگی بسیجی هستند.

نورمحمدی درراستای ترویج فرهنگ بسیجی همه ی مسئولان بخش کجور را مکلف به پوشیدن لباس بسیجی در هفته بسیج نمودندو این را یک افتخار برای مسئولان بسیجی برشمردند.

منوچهر نوری فر فرمانده حوزه مقاومت امام سجاد(ع) پول کجور، بسیج را نعمت بزرگی برای انقلاب و ایران توصیف کرد و گفت: برنامه های هفته بسیج امسال باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد، چرا که دشمنان و خود باختگان  مدام در تلاشند تا قشر جوان و انقلابی را از فرهنگهای اصیل انقلاب دور نگه دارند.

وی اظهار داشت: باید در هفته بسیج فعالیتها و برنامه های بسیج در طول سال به اطلاع مردم برسد به همین منظور لازم است در کلیه ادارات برنامه های متنوع به اجرا در آید و لااقل نسبت به نصب پوستر،پارچه،بنر در سر درب اداراه ی خود اقدام نمایند.
 نوری فر درادامه به معرفی اهم برنامه های تدوین شده جهت گرامیداشت هفته بسیج در هفته بسیج پرداختند.این برنامه ها عبارتند از: سرکشی از خانواده های معظم شهدا، جانبازان،بسیجیان، غبار روبی مزار شهدا، برگزاری مسابقات فوتسال بین گروههای مختلف ،کوه پیمایی نمادین افراد بسیجی، برگزاری همایش تجلیل ازفعالان حوزه بسیج، برگزاری همایش امنیتی بسیجیان و... .  


 

برگزاری جلسه شورای اداری کجور با محوریت هدفمندی یارانه ها

جلسه شورای اداری بخش کجور در راستای اجرای طرح هدفمند سازی یارانه ها در روز سه شنبه مورخ25/8/89 در محل بخشداری کجور با حضور کلیه ی مسئولین ادارات بخش کجور برگزار شد.

شمسعلی نورمحمدی بخشدار کجورضمن خیرمقدم گویی و تقدیر و تشکر از زحمات مسئولین با اشاره به اهمیت طرح هدفمند سازی یارانه ها عنوان داشتند:

بحث اصلی جامعه امروز ما اتفاق بزرگ اقتصادی که از آن به عنوان "جراحی اقتصادی "یاد می شود می باشد.،ومردم باید با رویکرد فرهنگی نسبت به این طرح بنگرند.

نورمحمدی به لزوم هشیاری همه مسئولان بخش کجور اشاره کردند و عنوان داشتند وظیفه ما مسئولان ایجاب می کند جامعه ی مراجعه کننده ی خود را با اهداف هدفمندسازی یارانه ها آشنا نموده و اطلاعات درست به مردم داده شود تا نگرانیهای احتمالی  مردم برطرف گردد.

 در ادامه نورمحمدی با توجه به نزدیک شدن هفته بسیج و بزرگداشت این ایام همه ی مسئولین را مکلف به اجرای بهینه برنامه ها در این ایام مبارک نمودند. 


                          به نام ناظم نظم بیان

تقدیم به آنانی که می خوانند و می دانند و می خواهند که بدانند.

جماعت عشاق و دریا دل و گوهرنشان ، خیل عظیم علما و فضلا که به عصرخویش در می فشاندند و  راه می نمودند و نسیم حیات بودند،

به وقت کوچ، همه ی علوم و یافته های خود به رقعه ای پیچاندند و رفتند!

نسیم روح افزای جانشان به سینه دفتری بنگاشتند و رفتند!

از دست تطاولگر روزگارنیز نهراسیدند و امانت به اهلش سپردند و رفتند!

ثروت عظیمی بود، پشتوانه فرهنگ و علوم، تمدن و هویت ملتی ریشه دار، امانت به گنجینه ای سپردند و کلید این گنجینه به من رسید....

 آری من!

آخر من یک کتابدارم ، آمده ام که بمانم و امانت به صاحبش دهم و حافظ هویت این مرز و بوم باشم.

آمده ام که بازویی باشم برای فرزندان امروز، از سرمایه دیروزها بگویم و مهیای پذیرش امانتشان سازم.باید از فردا، دل آسوده باشم.

آمده ام تا به جهانیان ثابت کنم که سرزمینم ریشه ای به تنومندی یک درخت کهنسال دارد.

آمده ام تا موجودیتم را باخطی خوش در صفحه روزگار ماندگار سازم.

آمده ام تا زنده کنم خاطره حضورو خدمتم را برای آنانی که در پیچ و خم روزمرگیها مرا در لابلای خاطرات کهنه از یاد بردند.

بی گمان هیچ صاحب علم و درایتی یافت نمی شود که مدعی آن باشد حداقل در طول دوران پژوهش و علم اندوزی از خدمات کتابداری بهره نجسته و از این رهگذر گلی نچیده و خود را وام دار محبت کتابداری ندانسته باشد.

اگر از هر اندیشه ای سراغ بهترین دوست را گرفته باشی بدون تردید تورا به کتابخانه رهنمون خواههد نمود و از کتاب سخن می گوید. اما هیچ از کتاب پرسش نموده اید بهترین یار و یاورت کیست؟

اما من پرسیده ام..چگونه؟

آن هنگام که مهربانانه در قفسه های کتاب برایشان جا باز می نمودم.

زمانی که با ترمیم برگهایشان مرهمی می ساختم برای زخمشان.

گاهی که من نیز چون دیگران از لابه لای گلستانشان کسب علم می نمودم آن سان که گذشت زمان مرا نیز دایرالمعارفی کرد بی عنوان......

در موسم غربتشان من بودم که غبار از رخشان می زدودم و به همگان می شناساندم.

همان وقت بود که با زمزمه ای شیرین به گوشم نجوا سر می دادند که تو تو بهترین دوست منی.

اینک با شوقی که از شعف دیدن خطوط پرمغز کتابی سر می دهد و با افتخاری که امروز از این عنوان نصیب من گردیده با زمزمه ای شیرین در هر گوشی این نغمه می سرایم که من هر روز کتابخانه ام را مهیای قدومی می سازم که بر بال ملائک سوارند.

آخر من کتابخانه ام را باغستان پرگلی می دانم که نمی پژمرد و خود را باغبان آن.

امروز نیز برای تویی که می اندیشی امروز به خاطر تویی که رونق این باغستان آمال توست گرد هم جمع شده ایم . امروز آمده ایم تا اندیشه سبزی برای فرداهایت بسازیم.آمده ایم تا ثابت کنیم که هستی، اما نه آنگونه که دیگران می بینند بلکه تو بسیار عزیزتری و گرانقدرترتویی که کتاب در دستانت داری.

امروز هویت تو فقط و فقط از رهگذر مرور کتابی معنی می باد و من مصداقش را برایت آماده می کنم.خواهرم و برادرم این پیام هر کتابداریست: من منتظرت می مانم.، من همه ی پیک هایم را بسویت روانه می سازم تا بیایی..کجا؟

در کتابخانه ام ..تو هرجا که باشی در هر مسندی من منتظرت می مانم .این عهد و پیمانی است که همه کتابداران را پایبندش ساخته .....بیا و بخوان ...تا صاحبنظران بدانند:آموزه هایشان در تمام زمانها در افکار و اذهان باقی می ماند.

امروز...فردا....من هر روز منتظرت هستم این را بخاطر بسپار.


                           بسمه تعالی

شمسعلی نورمحمدی بخشدار کجور : کتاب بهترین دوست، یاور وسراسر تجربه برای ماست.

مسئول کتابخانه عمومی پول کجور: همه ما نیاز داریم که روزانه مطالعه کنیم و بر اطلاعات خود بیفزاییم.

               زنگ مطالعه در مدارس منطقه کجور نواخته شد.

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، زنگ مطالعه درمدرسه شهید قرنی پول کجور  به صدا در آمد.

این مراسم روز یکشنبه 23/8/89 مصادف با سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) با حضور شمسعلی نورمحمدی بخشدار کجور، منوچهر نوری فر  فرمانده حوزه مقاومت امام سجاد (ع)پول کجور ، اسحاقی معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش ، زینب خزایی مسئول کتابخانه عمومی پول کجور ، مجید خزایی دهیار پول کجور ، وجمعی از مدیران ومعلمان و دانش آموزان در دبستان شهید قرنی پول کجور برگزار شد.

شمسعلی نورمحمدی بخشدار کجور ضمن تبریک ایام هفته کتاب و تقدیر و تشکر از مروجان علم و دانش درمورد اهمیت کتاب و کتابخوانی سخنانی بیان کردند .نورمحمدی تصریح کرد: کتاب بهترین دوست ، یاور و سراسرتجربه برای ماست.دانش آموز موفق دانش آموزی است که از تجربه دیگران (کتاب) به نحو احسن استفاده ببرد و درس بیاموزد .نورمحمدی افزود:هفته کتاب یک تلنگری است برای دانش آموزان که با ذهن نیرومند و قوی خود و با استفاده از منابع اطلاعاتی عصرتکنولوژی، خود را برای توسعه ی جامعه ی خود آماده سازند.

در ادامه  خانم خزایی مسئول کتابخانه با اشاره به هیجدهمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی در زمینه جایگاه و اهمیت کتاب‌خوانی مطالبی بیان کردند.خزایی افزود: خاستگاه تمدن اسلامی در کتاب اساسی ما قرآن نهفته است.جایگاه خواندن و نوشتن در زندگی ما برگرفته از معجزه ی پیامبر ما همان قرآن است: که با نازل شدن اولین سوره به نام علق یعنی با " اقرا باسم ربک لذی خلق " با خواندن و دومین سوره ی نازل شده قلم "نون والقلم و مایسطرون " با نوشتن شروع شده.، از همینجاست که به ارزش دانایی پی می بریم. وی در ادامه با بیان اهمیت کتاب‌خوانی و مطالعه گفت: همه ما نیاز داریم که روزانه مطالعه کنیم و بر اطلاعات خود بیفزاییم.
خزایی در ادامه همچنین، برنامه‌های هفته کتاب را تشریح کرد و اظهار داشت: برنامه‌های متعدد ی در  طی این  هفته به انجام می‌رسد. خزایی خاطرنشان کرد: عضویت رایگان، اهدای کتاب به کتابخانه با شعار هر مازندرانی یک کتاب به کتابخانه، برگزاری مسابقه از کتاب همت مضاعف، بازدید مسئولان منطقه کجور و دانش آموزان از کتابخانه، تهیه بروشور مرتبط با هفته کتاب برگزاری نمایشگاه تازه های کتاب و نقاشی با موضوع کتاب در کتابخانه،بررسی علل بی مهری به مهربانترین یار انسان (قرآن)، اجرای طرح کتابخوانی در دامان طبیعت ، تجلیل از دانش‌آموزان و فرهنگیان برتر کتاب‌خوان، شاهنامه خوانی و حافظ خوانی با حضور کارشناسان ادبیات اهم برنامه‌هایی‌ست که با همکاری مسئولان محلی پول کجوربرگزار می‌شود.

این مراسم که با قرائت مقاله، دکلمه ، سرود دانش آموزی نیز همراه بود،با نواختن  زنگ مطالعه و  کتابخوانی توسط بخشدار کجورشمسعلی نورمحمدی به پایان رسید.   


  آبان 89

 طرح گفتمان دینی با موضوعات خودشناسی ، راه های موفقیت و پرسش و پاسخ دینی ویژه مدارس منطقه کجور برگزار شد.

 این گفتمانها با حضور حاج آقا روح الله کریمی معاونت تبلیغ طرح آینده سازان برگزار شد.

جلسه گفتمان دینی در2 مرحله ویژه ی دانش آموزان منطقه کجور با حضور تمامی دانش آموزان دو مدرسه (راهنمایی شهداء پول کجور و مجتمع بنت الهدی میخساز) روز چهارشنبه با حضور کارشناس علوم فرهنگی اداره آموزش و پرورش آقای قاسم اسحاقی و مسئول کتابخانه عمومی پول کجور خانم خزایی و همکاران مدارس  برگزار شد .

حجةالاسلام روح الله کریمی در جمع دانش آموزان کجوری در خصوص راهکار های مقابله با  شیطان و عوامل بازدارنده از گناه ، راه های موفقیت، خودشناسی، در خصوص محبت  اهلبیت ، حفظ حجاب و نماز اول وقت سخنانی را ایراد کردند.

کریمی هدف از اجرای این گفتمانها را آینده سازی معنوی دانش آموزان بیان داشتند.

 خانم خزایی نیز در حاشیه این مراسم با اعلام برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی( 30-23 آبانماه ) آمادگی خود را جهت بازدیدمسئولان محلی، معلمان و دانش آموزان از کتابخانه را بیان داشتند.

شایان ذکر است در این جلسات به هردانش آموزی که به سوالات استاد  پاسخ صحیح می دادند جوایزی به رسم یادبود اهداء  می شد .


                             به نام ناظم نظم بیان

  کتاب و کتابخوانی امری مقدس و بسیار ارزنده برای بشریت می  باشد.کتاب تنها دوستی است که در هر لحظه زمانی و بدون هیچگونه خستگی همواره در کنار  انسان می باشد تا بتواند چراغ راه وی گردد.پرداختن به کتاب و کتابخوانی امروزه یکی  از دغدغه های اصلی به شمار می رود پس به همین جهت ایجاد و راه اندازی کتابخانه در  اقصی و نقاط کشور یکی از ملزومات اساسی به شمار می رفت که خوشبختانه این امر مهم  چند سالی است که بیش از پیش در کشور ما رونق گرفته است و کتابخوانی یکی از بهترین  امورات در زندگی ما گشته است.یکی از کتابخانه هایی که امروزه نقش بسزایی در ترویج کتاب و کتابخوانی در بین مردم دارد کتابخانه بخش پول کجور می باشد که با مدیریت خانم خزایی بسیار پر رونق گشته و مورد استقبال عموم مردم این منطقه قرار گرفته و دارای جایگاه ویژه ای در بین مردم گشته است.
مصاحبه زیر ماحصل گفتگوی خبرنگارصنایع نیوز با مسئول کتابخانه پول کجور می باشد از نظر گرامیتان می گذرد :
*لطفا در ابتدا خودتان را برای خوانندگان ما معرفی بفرمایید؟
زینب خزایی پول کارشناس رشته علوم کتابداری و اطلاع رسانی ساکن پول کجوراز توابع شهرستان نوشهرمی باشم. مدت چهار و نیم سال است که مسئولیت کتابخانه عمومی پول کجور را برعهده دارم
.
*
کتابخانه از چه سالی آغاز به فعالیت کرد.؟
کتابخانه عمومی پول کجور درسال 1377تاسیس شد و در همان سال شروع به کار کرد و درحال حاضردریک شیفت کاری (صبح)ارائه خدمت می نماید
.
*
چه تعداد عضو و چند جلد کتاب دارد؟
بیش از 500 نفر عضو و 10900نسخه کتاب
 * آیا خودتان به کتاب علاقه دارید؟

  ادامه مطلب...