سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یاوران کتاب

                           بسمه تعالی

شمسعلی نورمحمدی بخشدار کجور : کتاب بهترین دوست، یاور وسراسر تجربه برای ماست.

مسئول کتابخانه عمومی پول کجور: همه ما نیاز داریم که روزانه مطالعه کنیم و بر اطلاعات خود بیفزاییم.

               زنگ مطالعه در مدارس منطقه کجور نواخته شد.

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، زنگ مطالعه درمدرسه شهید قرنی پول کجور  به صدا در آمد.

این مراسم روز یکشنبه 23/8/89 مصادف با سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) با حضور شمسعلی نورمحمدی بخشدار کجور، منوچهر نوری فر  فرمانده حوزه مقاومت امام سجاد (ع)پول کجور ، اسحاقی معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش ، زینب خزایی مسئول کتابخانه عمومی پول کجور ، مجید خزایی دهیار پول کجور ، وجمعی از مدیران ومعلمان و دانش آموزان در دبستان شهید قرنی پول کجور برگزار شد.

شمسعلی نورمحمدی بخشدار کجور ضمن تبریک ایام هفته کتاب و تقدیر و تشکر از مروجان علم و دانش درمورد اهمیت کتاب و کتابخوانی سخنانی بیان کردند .نورمحمدی تصریح کرد: کتاب بهترین دوست ، یاور و سراسرتجربه برای ماست.دانش آموز موفق دانش آموزی است که از تجربه دیگران (کتاب) به نحو احسن استفاده ببرد و درس بیاموزد .نورمحمدی افزود:هفته کتاب یک تلنگری است برای دانش آموزان که با ذهن نیرومند و قوی خود و با استفاده از منابع اطلاعاتی عصرتکنولوژی، خود را برای توسعه ی جامعه ی خود آماده سازند.

در ادامه  خانم خزایی مسئول کتابخانه با اشاره به هیجدهمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی در زمینه جایگاه و اهمیت کتاب‌خوانی مطالبی بیان کردند.خزایی افزود: خاستگاه تمدن اسلامی در کتاب اساسی ما قرآن نهفته است.جایگاه خواندن و نوشتن در زندگی ما برگرفته از معجزه ی پیامبر ما همان قرآن است: که با نازل شدن اولین سوره به نام علق یعنی با " اقرا باسم ربک لذی خلق " با خواندن و دومین سوره ی نازل شده قلم "نون والقلم و مایسطرون " با نوشتن شروع شده.، از همینجاست که به ارزش دانایی پی می بریم. وی در ادامه با بیان اهمیت کتاب‌خوانی و مطالعه گفت: همه ما نیاز داریم که روزانه مطالعه کنیم و بر اطلاعات خود بیفزاییم.
خزایی در ادامه همچنین، برنامه‌های هفته کتاب را تشریح کرد و اظهار داشت: برنامه‌های متعدد ی در  طی این  هفته به انجام می‌رسد. خزایی خاطرنشان کرد: عضویت رایگان، اهدای کتاب به کتابخانه با شعار هر مازندرانی یک کتاب به کتابخانه، برگزاری مسابقه از کتاب همت مضاعف، بازدید مسئولان منطقه کجور و دانش آموزان از کتابخانه، تهیه بروشور مرتبط با هفته کتاب برگزاری نمایشگاه تازه های کتاب و نقاشی با موضوع کتاب در کتابخانه،بررسی علل بی مهری به مهربانترین یار انسان (قرآن)، اجرای طرح کتابخوانی در دامان طبیعت ، تجلیل از دانش‌آموزان و فرهنگیان برتر کتاب‌خوان، شاهنامه خوانی و حافظ خوانی با حضور کارشناسان ادبیات اهم برنامه‌هایی‌ست که با همکاری مسئولان محلی پول کجوربرگزار می‌شود.

این مراسم که با قرائت مقاله، دکلمه ، سرود دانش آموزی نیز همراه بود،با نواختن  زنگ مطالعه و  کتابخوانی توسط بخشدار کجورشمسعلی نورمحمدی به پایان رسید.