سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یاوران کتاب

گزارش فعالیتهای کتابخانه عمومی پول کجور در هفته معلم

 *حضور در برنامه زنگ سپاس به مناسبت 12اردیبهشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری در مجتمع شبانه روزی امام خمینی (ره) پول کجور

 *برگزاری نمایشگاه کتب و جملات قصارشهید مطهری در کتابخانه

 *برگزاری کارگروه اندیشه های شهید مرتضی مطهری در مجتمع شهید کریمی پول کجور باحضور اکثریت دانش آموزان ابتدایی و راهنمایی: در این کارگروه مسئول کتابخانه ضمن معرفی آثار شهید مطهری و بیان مختصری از زندگینامه از آن شهید اقدام به برگزاری مسابقه حضوری برای دانش آموزان نمود که به 3 نفر از برگزیدگان جوایزی نیز اهداءگردید.

 *همکاری با اداره آموزش و پرورش کجورجهت برپایی همایش بزرگ تجلیل از مقام معلم و اهداءجوایز به 3 نفر از فرهنگیان کتابخوان نمونه

 *تهیه و تکثیر بروشوربه مناسبت هفته معلم در بردارنده معرفی کتابهای موجود در کتابخانه با موضوع تعلیم و تربیت و ...ودراختیار قرار دادن بروشور به فرهنگیان کجوری


کوچکترین کتابخانه دنیا با کتابهای کوچک !
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

جوزف طاری، که یکی از علاقمندان جمع آوری کتاب های کوچک در جهان است توانسته از سال 1969 تاکنون بیش از 4500 کتاب کوچک را جمع آوری کند. مجموعه های او شامل طیف گسترده ای از موضوعات مذهبی، سیاسی، موسیقی و ورزشی است. کتابخانه جوزف طاری به عنوان کوچکترین کتابخانه جهان به رسمیت شناخته شده است.

Since 1969, Jozsef Tari has collected over 4,500 miniature books. His collections includes a wide range of themes from religion to politics, music, sports, and more. His smallest booklet is 2.9 x 3.2 mm (0.11 x 0.12 inches), which is recognized as the world’s smallest book


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه  اینترنتی  پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 


  

زنگ سپاس همزمان با مدارس کشور در مدارس کجور نیز نواخته شد.

مراسم نمادین زنگ سپاس از معلم با حضور منوچهر نوری  فر فرمانده حوزه مقاومت بسیج امام سجاد(ع) پول کجور و سایر مسئولین اداری و با حضور معلمان و دانش آموزان با اجرای برنامه های متنوع درمجتمع شبانه روزی امام خمینی(ره) پول کجور برگزار شد.

در این مراسم منوچهر نوری فر با گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری و روز معلم یاد و خاطره این استاد بزرگ را گرامی داشت و گفت : استاد شهید مطهری از لحظه لحظه عمر خود به ویژه دوران جوانی برای آموختن و یادگیری تلاش کرد.

نوری فر در ادامه تلاش و همت دانش آموزان در عرصه علم و دانش آموزان را توسعه و آبادانی ایران اسلامی اعلام کرد و گفت: دانش آموزان سکان داران مملکت در آینده هستند و برای ارتقای آموزش و ادب و هنر باید کوشا باشند.

نوری فر ضمن بیان اهمیت علم آموزی در سنگر علم و دانش بیان کرد: همواره با کسب علم همراه با تهذیب نفس و توجه به اخلاقیات در راه تعالی روح خود گام بر دارید..

 

 


 

بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 14 تا 24 اردیبهشت در مصلای امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور هدفمند کردن یارانه کتاب و فراهم کردن تسهیلات مناسب برای دانشجویان گرامی، اقدام به طراحی سامانه ثبت نام کارت الکترونیکی یارانه‌ای کتاب داخلی ویژه دانشجویان کرده است. علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت www.tibf.net ثبت‌نام کرده و پس از دریافت کد رهگیری به بانک مراجعه کنند.


اجلاس روسای سازمان دانش آموزی استان مازندران درکجور

 جلسه ی روسای سازمان دانش آموزی استان مازندران باحضور شهریار خواجه صالحانی معاون هماهنگی سازمان دانش آموزیکشور و حاج آقاجعفرآقاجانپوررئیس سازمان دانش آموزی استان مازندران  درسالن اجتماعات مجتمع شبانه روزی حضرت زینب (س) کجور برگزارشد.

دراین جلسه ضمن تبیین اهداف سازمان در خصوص بکارگیری و چگونگی فعالیت این تشکل دانش آموزی اشاره شده است.


 

طی مراسمی با حضور مسئولان استان،شهرستان نوشهر و بخش کجور بخشدار جدید کجور معارفه شد.

  در این مراسم سید نادر موسوی زاده بعنوان بخشدار جدید کجور معارفه  از زحمات چند ساله شمسعلی نورمحمدی بخشدار سابق کجور و فعلی سلمانشهر با اهدای لوح، تقدیر بعمل آمد.

  انتصاب سید نادر موسوی زاده بعنوان بخشدار جدید کجور موجب خرسندی مردم کجور شده است چرا که حضور یک فرد بومی در راس امورات بخش کجور که اشراف کامل بر این منطقه دارد می تواند بر بسیاری از محرومیتها و مشکلات این منطقه غلبه کند.

 سید نادر موسوی زاده لحظاتی پس از انتصابش به عنوان بخشدار کجور ،در گفتگو با خبرگزاری فارس درباره اولویت اصلی خود در سمت بخشدار کجور  گفت: اولویت اصلی در بخش کجور مسئله ایجاد بستر لازم برای اشتغال و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر می باشد.

  وی افزود:یکی از مشکلات موجود در این راه معرفی بخش کجور بعنوان البرز مرکزی می باشد که این امرموجب می شود تا صنایع تبدیلی نتواند در کجور راه یابد بنابراین باید این محدودیت در کجور رفع شود و بستر مناسب برای ایجاد اشتغال پایدار در کجور فراهم گردد که در این زمینه هماهنگی های لازم نیز صورت گرفته است.

 بخشدار جدید کجور اظهار داشت: یکی دیگر از اولویت ها در بخش کجور تبدیل کشاورزی سنتی در کجور به شکاورزی صنعتی می باشد که این امر نیز با بستر سازی لازم محقق خواهد شد و شاهد رشد بیش از پیش و شکوفایی کشاورزی در بخش کجور خواهیم بود.

 موسوی زاده به وضعیت نامطلوب جاده های کجور اشاره کرد و گفت: راهها که یکی از محورهای اصلی توسعه در هر جامعه ای محسوب می شود متاسفانه در بخش کجور شاهد مشکلاتی در بخش جاده ای هستیم که این مشکلات در ایام سرد زمستان که بارش و برف باعث لغزندگی جاده ها می شود بیش از پیش خود را نشان می دهد و تلاش می شود تا در این باره فکر اساسی انجام شود.

 منبع خبر:http://kandelous.blogfa.com/


 

دکتر علی شریعتی در کتاب کویر داستانی از حضرت عیسی (برگرفته از کتاب « نیایش » الکسیس کارل ) می آورد :

عیسی مسیح بر راهی می گذشت؛ نابینایی که از درد « نادیدن » میسوخت، بر دامنش چنگ زد و مهاجم و گدازان از دل فریاد می کشید و میگریست و ضجه می زد و رها نمی کرد. عیسی، دستش را گرفت و بر پایش داشت و گفت: « نیروی ایمانت تو را شفا داد.»

«نیایش اگر به گونه ی تهاجمی و مصرانه و مستمر انجام گیرد، به اجابت می رسد.» 

پس از آوردن این بخش از کتاب « نیایش » دکتر شریعتی می نویسد:

آنگاه که « تقدیر » نیست و از « تدبیر» نیز کاری ساخته نیست، « خواستن » اگر با تمام وجود، با بسیج همه ی اندام ها و نیروهای روح و با قدرتی که در « صمیمیت » هست، تجلی کند، اگر همه ی هستیمان را یک « خواستن » کنیم، یک خواستن مطلق شویم ، و اگر با هجوم ها و حمله های صادقانه و سرشار از یقین و امید و ایمان « بخواهیم » پاسخ خویش را خواهیم یافت.

کویر - بخش « معبد »


نخبگان مازندران برای نمایشگاه کتاب تهران تسهیلات می‌گیرند.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران از برنامه‌های     ویژه این اداره برای بازدید نخبگان، اصحاب رسانه و فعالان فرهنگی استان از بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد.

ابراهیمی به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)،‌ گفت: با توجه به جایگاه ارزشمند کتاب در جامعه، بسیار مهم است که فرصتی برای عرضه این آثار به علاقه‌مندان کتاب فراهم آوریم.
وی ادامه داد: نمایشگاه کتاب فرصتی است که هر کسی به حوزه تخصصی خود دسترسی داشته باشد تا بتواند آثار ارزشمند این حوزه را برای خود فراهم کند.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران،‌ همچنین تصریح کرد: نخبگان جامعه با کوله‌باری از دانش،‌ با برنامه‌های مناسب باید به بهترین شکل ممکن، آثارشان را به علاقه‌مندان کتاب عرضه کنند.
به گفته وی برنامه‌‌هایی پیش‌بینی شده تا تعدادی بن‌ خرید کتاب در اختیار اهالی قلم، ‌فعالان فرهنگی و اصحاب رسانه استان مازندران قرار گیرد.همچنین برنامه‌‌هایی برای تسهیل حضور ایشان برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران تدارک دیده شده است.

بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 14 تا 24 اردیبهشت در مصلای امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

http://www.ibna.ir/vdcgtx9qzak9zx4.rpra.html


 

ستاد بزرگداشت مقام معلم کجور در آستانه هفته معلم، اسامی 7نفر از معلمان نمونه در سال تحصیلی90-89   را اعلام کرد.

الیاس متاجی رئیس اداره آموزش و پرورش کجور در ستاد گرامیداشت هفته معلم منطقه کجور عنوان کردند: بزرگداشت مقام     معلم فرصت بسیار خوبی برای یادآوری نقش بی‌بدیل معلمان و مربیان متعهد و ارجمند در     فرایند رشد و توسعه همه جانبه کشور است که در سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری   برگزار می‌شود  .

ایشان افزودند:

باعنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری که سال 90سال تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش است در این راستا یکی از رویکردهای آموزش و پرورش در تحولات بنیادین تکریم معلمان است .و معلمان نمونه کجوری نیز در همایش هفته معلم مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

الیاس متاجی  اسامی معلمان و مدیران نمونه را بدین ترتیب معرفی کرد:

حسین رودگر(معلم نمونه)-خانم سیدام البنین خلیلی(معلم نمونه)مهدی سمرقندی (معلم نمونه)-سعیدموسوی پورمند(مدیرنمونه)-یدالله پورزال(معاون نمونه)-رستم نعیمایی عالی(معلم نمونه)-عقیل محمدی فیروز( کارمند نمونه)