سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یاوران کتاب

35 هزار کتاب دانشگاهی به نمایشگاه کتاب می‌آیند :

ناشران دانشگاهی در مساحتی حدود شش هزار مترمربع، بیش از 35 هزار عنوان کتاب، به بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می‌آورند.

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از فارس، رئیس انجمن فرهنگی ناشران دانشگاهی با اعلام این خبر به ستاد خبری بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، اظهار داشت: بیش از 386 ناشر دانشگاهی در هشت سالن مجزا به ارایه کتاب‌های دانشگاهی در موضوعاتی چون علوم پایه، علوم تجربی، پزشکی، کشاورزی، فنی ـ مهندسی و غیره خواهند پرداخت.

محمد حسین زارع افزود: این ناشران در 386 غرفه مجزا و مساحت‌های مختلف، کتاب‌های خود را در معرض دید عموم قرار خواهند داد.

وی با اشاره به حضور 370 ناشر در نمایشگاه سال گذشته گفت: امسال 400 ناشر دانشگاهی برای حضور در نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌ بودند که در نهایت، 386 ناشر به نمایشگاه رسیدند.

زارع با بیان این‌که اطلاعات کتاب‌های ناشران دانشگاهی بر روی سایت انجمن قرار داده شده است، تصریح کرد: تاکنون اطلاعات 33 هزار عنوان کتاب در موضوعات مختلف دانشگاهی شامل فنی ـ مهندسی، رایانه، علوم پایه، علوم تجربی و ... بر روی سایت قرار گرفته است.

وی یادآور شد: سایت انجمن به نشانی www.bup.ir هر روز فهرست جدیدترین کتاب‌های هر ناشر را به مخاطبان ارایه خواهد داد.

بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 15 تا 25 اردیبهشت برگزار می‌شود

 


* اگر عشق را دست کم گرفته اید
اگر از آنهایی هستید که فکر می‌کنید عشق به این است که یک گل دستتان بگیرید و مثل قناری‌ها چه چه بزنید و خانه ای بسازید در و دیوارش همه نور، معلوم است که در کل عمرتان دوزار عاشق نبوده، بلکه پایتان به زمین سفت هم نرسیده است. تا کل عمرتان به فنا نرفته، بروید چهار تا کتاب بخوانید ببینید این عاشقی اصلا ً چی هست.
• گتسبی بزرگ (اسکات فیتز جرالد _ کریم امامی‌)
فقط باید تا آخر کتاب طاقت آورده، ایمان خودتان را به این که این کتاب یک عاشقانه درجه یک است از دست ندهید. کسانی که طاقت کامل بیاورند، آن آخر سر برنده یک دستگاه داستان عالی خواهند شد.
• خداحافظ گری کوپر (رومن گاری _ سروش حبیبی)
این کتاب، علاوه بر نشان دادن همه بلاهایی که عشق می‌تواند یک جا سر شما بیاورد، روش‌های فرار کردن از عشق را هم نشان داده، درباره بدل زدن به این روش‌ها هم به طور کامل شیرفهم تان می‌کند.
• ابریشم (السندرو باریکو _ دل آرا قهرمان)
بر خلاف آن دو تای قبلی، عشق در این یکی کتاب تلفات هم می‌دهد و صاحب دختره به راه دورش نمی‌دهد و به مرد بورش هم نمی‌دهد و مرده هم کلی سال به خوشی زندگی می‌کند و اصلا ً انگار نه انگار.
• بار دیگر شهری که دوست می‌داشتم (نادر ابراهیمی‌)
در این کتاب هم دختره را به عاشق بینوا نداده اند و ایشان سوز و گداز آغازیده اند و کل کتاب را پر کرده‌اند از سیر ترشی و مربای
بهارنارنج ولهجه شمال!

 

منبع:هفته نامه همشهری جوان /شماره 209