سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یاوران کتاب

                  به نام خداوند جان وخرد       کزین برتر اندیشه بر نگذرد

 نخستین"همایش مطالعه و کتابخوانی با خانواده ها"در سالن ورزشی پول کجور با کمک ویاری خیرین ونهادهای دولتی مستقر در روستا برگزار شد.

 روز سه شنبه مورخ 4/4/87به مناسبت دهمین سال تاسیس کتابخانه عمومی پول کجور در سالروز ولادت حضرت فاطمه( س)وروز بزرگداشت مقام مادر ،اولین همایش مطالعه و کتابخوانی با خانواده ها با حضور سخنران جناب آقای رمضانعلی محسنی مدیر کل محترم امور کتابخانه های عمومی مازندران ،بخشدار محترم کجور جناب آقای نورمحمدی،شورای بخش پول کجور، ریاست جهاد کشاورزی چالوس وریاست آموزش و پرورش نوشهر و کجور و..وهمچنین با حضور اعضائ کتابخانه با خانواده هادر سالن ورزشی پول کجور برگزار شد.

 پس از تلاوت قرآن و سرود جمهوری اسلامی بخشدار محترم کجور جناب آقای نورمحمدی ضمن عرض خیرمقدم به مدیر کل و مدعوین و میهمانان ،درباره ارزش زن و مقام مادر به ایراد سخن پرداختند .ایشان همچنین در باب اهمیت مطالعه فرمودند که فضای آموزش و پرورش با کتاب های درسی اش نمی تواند پاسخگوی نیاز جوانان باشد، جوان بایستی به کتابخانه روی آورد و در کنار درسش به تحقیق و پژوهش نیز بپردازد.

 پس از اجرای مولودی خوانی جناب آقای رمضانعلی محسنی مدیر کل محترم امور کتابخانه های عمومی مازندران ضمن عرض تبریک و تهنیت به مناسبت ولادت با سعادت ام ابیها و هم چنین ولادت امام خمینی(ره)و ضمن خیر مقدم گویی و تقدیر و تشکر از همه مسئولین شهری و محلی که در این همایش حاضر شدند به ایراد سخنانی درباره اهمیت توجه ی خانواده ها به رشد علمی و توسعه فرهنگ کتابخوانی در جامعه اشاره کردند و فرمودند که خانواده به عنوان یک جامعه کوچک باید عادت به مطالعه و کتابخوانی را از همان دوران کودکی در کودکان نهادینه کنند تا کودکان و فرزندان بتوانند در آینده با ذهن علمی به پیشرفت و ترقی جامعه ی خود کمک کنند.

 طبق فرمایشات ایشان کتابخانه محلی است که اندیشه های بزرگان را درخود جای داده است وما حافظ ونگهبان مرکزی هستیم که اندیشه های بزرگان را در اختیار دارد واین اندیشه ها را باید ترویج کرد وبه نسل های آینده انتقال داد.نقش خانواده ها در اجرای این امر مهم را نباید نادیده گرفت.

 ایشان برای عادت دادن فرزندان به مطالعه و خواندن مفید چند راهکار را برای خانواده ها بیان کردند.

از جمله :

1-فرزندان را تشویق به مطالعه کرده وبر این باور تاکید کنید که دانایی توانایی است.

2-والدین کتاب را در جمع خانواده و با صدای بلند بخوانند تا فرزاندان بسوی کتاب ومطالعه جذب شوند.

3-بنا به مناسبت های مختلف به فرزندان خود کتاب هدیه دهید .ما باید فرهنگ هدیه دادن کتاب را در بین جامعه جا بیندازیم.

4-کتابداران بعنوان مشاوران فرهنگی می توانند شما را درانتخاب و خرید کتاب مناسب یاری کنند.

5-هم خوب کتاب بخوانید وهم کتاب خوب بخوانید.وبا کتاب وکتابخانه انس داشته باشید.

6-همیشه کتاب،مجله،روزنامه ویا هر مطلب خواندنی دیگررا در برابر چشمان فرزندانتان بخوانید وگاهی از آنها بخواهید تاآنها برایتان بخوانند.

و......

ایشان درپایان سخنان خود به حمایت های مردمی ومسئولین محلی اشاره کردند وفرمودند کتابخانه ها به حمایت ومشارکت همه جانب? مردم نیاز دارند.کتابخانه مال شماست،هر چقدر آنرا تقویت کنید پشتوانه ای برای بهره گیری وپیشرفت علمی فرزندانتان در آینده خواهد بود.

سخن آخر این همایش معرفی واهدای جایزه به کتابخوانان برتر وآثار برگزید? نمایشگاه صنایع دستی وپذیرایی از مهمانان و تقدیر وتشکر از حضور آنان بود.

این همایش با بازدید مسئولین از کتابخانه پایان یافت.

همچنین همزمان با برگزاری این همایش ایستگاه عضویت رایگان نیز برای حاضرین در نظرگرفته شده بود که حدود 50 نفر عضو جدید جذب کتابخانه شدند. 

زینب خزایی مسئول- کتابخانه عمومی پول کجور