سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یاوران کتاب

 
 
نمایشگاه نقاشی آثار استادان نیما اسکندر و الهام آهو خش زوج هنرمنددر نگارخانه شایگان نوشهر گشایش یافت.
 
 این زوج هنرمند استقبال از نمایشگاه خود را عالی توصیف کردند و ابراز داشتند: فکرش را هم نمی‏کردیم که در دو روز اول نمایشگاه استقبال و بازدید به این خوبی داشته باشیم.
 
نمایشگاه فوق  با 32 تابلو به سبک اکسپرسیونیست و با تکنیک ترکیب مواد کار شده است  از 17تا 24 اسفند در معرض دید علاقه‏مندان به این هنر قرار دارد.
 
 
 
هر دو این هنرمندان، فارغ التحصیل رشته نقاشی با مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه آزاد تهران هستند که پس از مدت حدودا 20 سال تلاش در این وادی توانسته اند به رتبه ها و مقام های قابل ملاحظه های  در رشته نقاشی در سطح کشور دست یابند.
 
لازم به ذکر است تاکنون  چندین دوره نمایشگاه انفرادی وگروهی توسط این استادان در شهر های مختلف از جمله تبریز، سنندج، همدان، سقز، تهران و نوشهر برگزار شده که هدف عمده ی خود را از  برگزاری نمایشگاه های متعدد آشنایی مردم با هنرهای تجسمی و نقاشی عنوان داشتند و افزودند: با فرهنگ سازی اصولی مطمئنا می توان نتیجه مطلوب تری به جهت جلب و جذب مردم به هنر انجام داد.
 
استاد الهام آهو خش  تصریح کرد: همان‌طور که شاعر، حس، تخیل و درکش و کلا آنچه را که می‌خواهد به خواننده بگوید با کلمه انتقال می‌دهد نقاش نیز با استفاده از رنگ و طرح و تصویر، آنچه را باید، به بیننده منتقل می‌کند. به عبارتی در همه هنرها این بحث انتقال ایده و درک به مخاطب وجود دارد؛ فقط ابزار است که فرق می‌کند. نقاشی برای من یک نوع آفرینش دوباره از طبیعت است.
 
آهو خش افزود: خوشحالیم که درنوشهر جایی وجود دارد که بتوانیم آثار هنری خود را به نمایش عمومی بگذاریم اما آنچه که جای تامل دارد مهجور ماندن این نگارخانه است که مطمئنا  با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی همگانی می توان امیدوار شد که ارزش های هنری همواره جاودانه خواهد ماند و علاقه مندان به هنر مسیر خود را بدرستی می یابند.
 
یادآور می شود  نگارخانه شایگان که واقع در خیابان عدالت، جنب دادگستری نوشهر قرار دارد با هدف حمایت از هنرمندان برای نمایش آثار هنری و تشویق هنرجویان برای خلق آثار هنری حدود 5 سالی است که توسط فریبا شایگان تاسیس شده است که بصورت آموزشگاه نقاشی نیز  برای کودکان و بزرگسالان توسط اساتید مزبور در طی سال فعالیت دارد.