سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یاوران کتاب

 


با هدف احیا سنت های اولیه؛

جشنواره غذاهای محلی در اسلا م آباد کجور برگزار شد

با هدف احیا سنت های اولیه، جشنواره غذاهای سنتی و محلی به میزبانی دهیاری و شورای اسلامی اسلام آباد در روستای اسلام آباد کجور عصر روز سه شنبه مورخ 21/11/92 برگزار شد.

ندا خواجوند.، دهیار روستای اسلام آباد کجور در این زمینه به خبرنگار حورا گفت: این جشنواره به همت بخشداری کجور و دهیاری و شورای اسلام آباد و حوزه حضرت رقیه (س) کجور و با حضوربخشدار کجور و سایر مسئولین منطقه و تعداد زیادی از خانواده ها و مشارکت و همکاری  گسترده بانوان اسلام آبادی در مسجد امام حسین (ع) اسلام آباد منطقه کجوربرگزار شد.

وی گفت: در این جشنواره که به مناسبت دهه مبارک فجربرگزارگردیده بود انواع و اقسام غذاهای سنتی و محلی از جمله نان های محلی، آش کدو، بیشت واش، آش دوغ، کلوا (نوعی شیرینی محلی) انواع آش، انواع برنج، مرغ، انواع حلواها و خورش های محلی و. . . از سوی خانواده ها طبخ و در معرض دید عموم قرار گرفت.

در خاتمه پس از تناول غذاها توسط هیئت داوران این رقابت،  به قید قرعه نام 7 نفر از شرکت کنندگان انتخاب و از آنان تقدیر به عمل آمد.

ضمن آنکه بخشدار کجور سید نادر موسوی زاده نیز اذعان داشت که به جهت ایجاد انگیزه واشتیاق به سایر شرکت کنندگان هدایایی نیز اهدا خواهد شد.

خواجوند از استقبال بی نظیر خانمها که در این جشنواره شرکت نموده بودند تقدیر و تشکر نمود و افزود: این جشنواره در نوع خود در منطقه کجور که برای اولین بار برگزار شده بود بی نظیر بود.

در ادامه  اجرای سرود توسط  دختران محلی که با پوشیدن انواع لباس های محلی کردی، مازنی و... همراه بود جلوه زیبایی به مراسم داده بود.  

در گوشه ای از مراسم نمایشگاهی از صنایع دستی بانوان از جمله گلیم بافی، قالی بافی و سایر بافتنی ها در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته بود.

دهیار روستای اسلام آباد کجور در پایان از تمامی نهادها و افرادی که با حضور خود

نهایت حمایت و همکاری را داشتند، تقدیر و تشکر صمیمانه داشت.