سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یاوران کتاب

تنها سینمای نوشهر در دهه فجر بهره برداری می شود

مسئول حوزه هنری غرب مازندران با اشاره به ساخت نخستین سینما در نوشهر و بهره برداری از این سینما در ایام فجر تصریح کرد: برای احداث نخستین سینما در نوشهر تا کنون یک میلیارد و 125 میلیون تومان هزینه شد و ظرفیت آن نیز 230 نفر است.

نوشهرآنلاین/ رستم کیاکجوری پیشینه هنری شهرستان نوشهر را درخشان توصیف کرد و اظهار داشت: با افتتاح و بهره برداری از این سینما علاوه بر پخش فیلم سینمایی ، کارهای هنری دیگری نیز در قالب برنامه ها و جشنواره ها نیز برگزار می شود و از ویژگی های دیگر آنکه این سینما مجهز به سیستم دیجیتالی دالبی نیز می باشد.

مسئول حوزه هنری غرب مازندران با اشاره به برنامه های این حوزه در ایام دهه فجر گفت: در ایام فجر 300 هنرمند در قالب برنامه های هنری به اجرا برنامه خواهند پرداخت.

وی با اشاره به فعالیت حوزه هنری غرب مازندران در ایام دهه فجر گفت: شب خاطره گویی از دوران انقلاب ، شعر طنز ، نمایش طنز ، میان برنامه کوتاه دینی و آئینی از جمله برنامه های دهه فجر است که بطور ده شب در شهرستان های غرب استان به اجرا در خواهد آمد.

مسئول حوزه هنری غرب مازندران افزود: حوزه هنری غرب مازندران در راستای امور مختلف فرهنگی و هنری گام هایی اساسی و کاملا اجرایی و عملی برداشته است که در این راستا 300 هنرمند در قالب برنامه های هنری به اجرا برنامه خواهند پرداخت.

وی افزود: دهه فجر به عنوان دهه پیروزی انقلاب اسلامی بایستی از طریق هنر به نسل جوان معرفی شود و مطمئناٌ زیبایی انقلاب با زبان هنر تجلی می یابد.

کیاکجوری با اشاره به زیبایی های انقلاب خاطرنشان کرد: زیبایی این انقلاب در مانوس شدن آن به اعتقادات دینی است و تلاش شده در برنامه های دهه فجر با پیوست دینی در قالب چاووشی خوانی، سحر خوانی، آثار نمایشی به بازخوانی رویداد انقلاب پرداخته شود.

وی با بیان آنکه هنرمندان با آثار فاخر، پر محتوا و تاثیرگذار در برنامه های دهه فجر شرکت می کنند خاطرنشان کرد: بسیاری از زیبایی ها و ارزشهای این پیروزی بزرگ را باید در قالب آثار فرهنگی و هنری هنرمندان متعهد بیش از پیش نشان داده شود.

وی با اشاره به ساماندهی و جذب هنرمندان در حوزه هنری غرب مازندران گفت: تاکنون 650 هنرمند در حوزه هنری غرب مازندران در رشته های مختلف جذب شدند که درصورت حمایت بیشتر استانداری از هنرمندان در زمینه های مختلف ، این آمادگی را داریم تا هنرمندان بیشتری را جذب کنیم تا بتوانند با آرامش خاطر به خلق آثار هنری بپردازند.

کیاکجوری با بیان قابلیت ها و پتانسیل های هنری و سینمایی نوشهر از برگزاری جشنواره ها و برنامه های ملی فرهنگی و هنری خبر داد و اظهار داشت: این آمادگی در مجموعه حوزه هنری غرب مازندران و شهرستان نوشهر وجود دارد تا در صورت موافقت مسئولین کشور، شهر نوشهر میزبان جشنواره تئاتر بچه های مساجد باشد.

وی همچنین از ایجاد اتاق خاطره گویی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در نوشهرخبر داد و بیان کرد: اتاق خاطره گویی در محل حوزه هنری غرب مازندران در نوشهر با عنوان راز گل سرخ برپا شده تا رزمندگان هر 15 روز به ارائه خاطرات خود در قبال انقلاب ، شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بپردازند و این آثار در قالب ادبیات پایداری و مقاومت بصورت کتاب خاطرات و ساخت فیلم ها و نمایشنامه ها منتشر و در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

مسئول حوزه هنری غرب مازندران در ادامه با اشاره به رویکرد این حوزه و فعالیت آن در حوزه دینی و آئینی انقلاب اظهار داشت: رویکرد حوزه هنری در هنرهای دینی و آئینی بر اساس تکنیک های بروز شده است و این رویکردها باید بر مبنای محتوا و ارزشهای انقلاب و نظام تبیین شود و بصورت آثار هنری و نمایشی عرضه شود.

وی با اشاره به تفاوت حوزه عملکردی اداره ارشاد و حوزه هنری اظهار داشت: تفاوت اداره ارشاد و حوزه هنری در نظارت و اجراست.

کیاکجوری خاطرنشان کرد: حوزه فعالیت ارشاد نظارتی است ولی حوزه هنری در قالب اجرایی فعالیت می کند و بطور حتم در تقسیم بندی بودجه نیز باید بازنگری شود و بودجه باید در جایی هزینه شود که رویکرد اجرایی دارد.

 منبع: سایت نوشهر آنلاین