سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یاوران کتاب

دکتر محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهوری در آیین افتتاحیه بیست‌وششمین نمایشگاه  بین‌المللی کتاب تهران گفت: جامعه بشر، نیازمند علم و معرفت و دانایی است. دانایی،  فقط زمانی در جامعه بشری جاری خواهد شد که مکتوب و تثبیت شده باشد و کتاب،‌ بهترین  ظرف انتقال دانایی است  .

به گزارش ستاد خبری بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، دکتر محمود  احمدی‌نژاد در آیین افتتاحیه این نمایشگاه، با تبریک روز زن و میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: ایشان انسان کامل و الگوی بشریت بودند.

وی به اهمیت کتاب، کتابت، دانش و لزوم تبادل آن تاکید کرد و افزود: انسان خلقشد تا با عزت و انسانی، در عالم زندگی کند. همچنین امنیت، رفاه، عزت و حقیقتِ انسانبودن را تجربه کند. حدود 10هزار سال از هبوط انسان بر زمین می‌گذرد و هنوز اینماموریت و هدف محقق نشده است.

رییس‌جمهوری عنوان کرد: سعادت انسان‌ها در تعامل،‌ همگرایی، همدلی و پیگیریهدف مشترک آن‌هاست. جهالت و تعصبات ناشی از بی‌اطلاعی، خودخواهی، توسعه‌طلبی وبرتری طلبی‌ها، مانع از تعامل و درک حقیقت انسانی شده است. اگر تعصبات وخودخواهی‌ها را از لایه‌های ذهنی برداریم، فقط حقیقت انسان باقی می‌ماند.

دکتر احمدی‌نژاد، حقیقت انسانی را همان فطرت و ظرفیت الهی شدن خواند و تصریحکرد: دانایی، راه روشنی برای رسیدن به این هدف است. اگر حجاب‌های تعصب، انسان را ازحیثیت انسانی ساقط نکند و اگر کسی جایگاه حقیقی انسان را در عالم هستی بشناسد، بهپستی و خودخواهی و واگرایی نخواهد رسید.

وی در ادامه، دانش، دانایی و اندایشه را تنها راه عبور از جهالت دانست و گفت: دنیایی بدون خودخواهی را تصویر کنید که انسان‌ها با دانش و اندیشه با یکدیگر تعاملایجاد می‌کنند و این همان فصل مشترک و سطح برخورد انسان‌های برآمده از دانش و معرفتانسانی است. در این صورت،‌ دیگر نیازی به بمب اتم و سلاح‌های کشتار جمعی نیست وسرمایه کشورها برای آن به هدر نمی‌رود.

رییس‌جمهوری با اشاره به تاثیر تعامل اندیشه‌ها و دانش‌ها بر سعادت انسان گفت: جامعه بشری، نیازمند علم و معرفت و دانایی است. دانایی، فقط زمانی در جامعه بشریجاری خواهد شد که مکتوب و تثبیت شده باشد. کتاب،‌ بهترین ظرف انتقال دانایی و فضایتعامل اندیشه‌ها و تفکرهاست.

وی ادامه داد: کتاب محیطی بی‌انتها و امن برای برقراری ارتباط بین جان‌ها واندیشه‌هاست و برای تقویت همگرایی بین انسان‌ها و زدودن تعصبات و واگرایی موثرخواهد بود. جهان،‌ زمانی به سعادت می‌رسد که بیشترین سرمایه‌گذاری‌ها در این حوزهصرف شده باشد؛ در این صورت اندیشمندان، متفکران و صاحب‌نظران از مرز جهالت عبورکرده و این اتفاق خواهد افتاد.

دکتر محمود احمدی نژاد نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را میعادگاه و نشانه‌عزم ملت ایران برای پیمودن راه سترگ رسیدن به قله‌های سعادت بشری خواند و یادآورشد: ملت ایران از دیرباز، علم و اندیشه و دانایی را به عنوان فصل مشترک خود با سایرملت‌ها قرار داده و همچنان، این مسیر را دنبال خواهد کرد.

رییس‌جمهوری در پایان سخنانش، با قدردانی ازبرگزار کنندگان بیست‌وششمیننمایشگاه بین‌المللی کتاب گفت: شما سربازان جبهه دانایی در مقابل جهالتهستید

بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 11 تا 21 اردیبهشت ماه در مصلایامام‌خمینی (ره) برپا خواهد شد./

http://www.tibf.ir/News/ShowNews.aspx?id=5070