سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یاوران کتاب

قاسم احمدی لاشکی، عضو کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان این که  نمایشگاه کتاب یکی از راه‌های ایجاد انگیزه کتابخوانی بین مردم است، به ستاد خبری بیست وششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: کتاب و کتابخوانی در دانشگاه ها و مدارس سراسر کشور باید هدف گذاری شود؛ به عنوان مثال در حوزه ورزش وکنکور هدف وجود دارد اما در زمینه مطالعه مفید و کتابخوانی چندان هدف مشخص و برنامه ریزی خوبی نداریم.

وی افزود: باید مطالعه مفید در میان دانشجویان و دانش آموزان که 17 میلیون نفر، یعنی تقریبا یک سوم جمعیت کشور را تشکیل می دهند، لحاظ کنیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آمار سرانه مطالعه کشورمان در مقایسه با  برخی کشورهای توسعه یافته قابل قبول نیست اما در مقایسه با کشورهای حوزه خلیج فارس و همسایگان ایران وضعیت مطلوبی داریم.

احمدی لاشکی گفت: همانطور که کشورمان در نانوتکنولوژی، بیو تکنولوژی و هوافضا پیشرفت چشمگیری داشته است، درحوزه علوم انسانی چندان پیشرفت نداشته است و با برپایی نمایشگاه کتاب می توان انگیزه کتابخوانی را به نحو مطلوب در بین مردم ایجاد کرد.

وی یکی از راه های افزایش مطالعه مفید و فرهنگسازی در این زمینه را معرفی افراد کتابخوان دانست و افزود: با معرفی افراد برتر وکتابخوان مناطق روستایی و شهری، می توان اولین قدم تاثیر گذار را برای افزایش مطالعه و فرهنگسازی در کشور برداشت.

احمدی لاشکی به طرح کتابخانه سیار صبا اشاره کرد و افزود: کتاب های این کتابخانه ها با کمک های مردمی و اهدای کتاب از سوی قشرهای مختلف جامعه تامین می شود و اطلاع رسانی دائم آن در صداوسیما توانسته  قدری در فرهنگسازی و خواندن کتاب موثر باشد.

 نماینده مردم نوشهر وچالوس گفت: توجه به قشر های محروم از کتاب، به ویژه در شهرستان ها و روستاهای سراسر کشور و معرفی افراد کتابخوان از طریق رسانه ها نیز یکی از راه های دیگر برای ایجاد انگیزه مردم به مطالعه است.

بیست وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از11  تا 21 اردیبهشت ماه سال 92 در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

http://www.tibf.ir/News/ShowNews.aspx?id=5030