سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یاوران کتاب

 

به حول قوه الهی اولین جلسه انجمن کتابخانه عمومی پول کجور در سال حماسه سیاسی وحماسه  اقتصادی با حضور بخشدار کجور رئیس انجمن کتابخانه و کارشناس فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نوشهر و سایر اعضا انجمن  روز چهارشنبه مورخ 4 /2/92درمحل کتابخانه عمومی پول کجور برگزار شد.

پس از قرائت کلامی چند از کلام الله مجید بخشدار کجور ضمن بیان اهمیت مطالعه و نقش بی بدیل آن در عرصه های مختلف زندگی بشر خاطر نشان ساخت:کتابخوانی به عنوان یک مهارت اجتماعی تلقی می شود و همه ی ما در افزایش سرانه ی کتاب و کتابخوانی جامعه ی خود سهیم هستیم.

سید نادر موسوی زاده تعامل تنگاتنگ اداره آموزش و پرورش و کتابخانه را عاملی مهم برای جلب و جذب بیشتر دانش آموزان به کتابخانه بیان نمود و افزود:همان طور که برای افزایش کمی اعضا کتابخانه اقداماتی انجام می شود برای افزایش دیگر شاخص های ارزشیابی کتابخانه نیز باید نهایت سعی و تلاش انجام شود تا به  افق چشم انداز 1404 نزدیک تر شویم.

سید نادر موسوی زاده در خصوص ایجاد انجمن کتابخانه یار خاطرنشان ساخت:هدف از راه اندازی انجمن خیرین کتابخانه یار تنها احداث کتابخانه نیست بلکه این خیرین می توانند در زمینه های ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، فعالیت های فرهنگی در راستای اهداف کتابخانه ها، اداره کتابخانه ها و ... نیز فعالیت کنند.

مسئول کتابخانه عمومی پول کجور از ظرفیت فوق العاده  دانش آموزان منطقه کجور سخن به میان آورد و تصریح کرد: کتابخانه عمومی جزء سرمایه های فرهنگی منطقه کجور به شمار می رود وباید به این باور دامن بزنیم که مردم ما نیاز به مطالعه دارند و انتظار داریم فرهنگ کتابخوانی بدرستی در میان مردم نهادینه شود.

زینب خزایی ضمن گزارشی از چند مصوبه ی اجرا نشده سال 91 تصریح کرد:وصول نیم درصد شهرداری یکی از مصوبات اجرا نشده سال قبل می باشد که انتظار داریم با عنایت ویژه شهردار محترم دریافت نمائیم.

خزایی در خصوص احداث انجمن کتابخانه یار افزود: توسعه کتابخانه ها به لحاظ کمی و کیفی و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از عهده یک دستگاه و یا نهاد خاص به تنهایی خارج است و برای رسیدن به نقطه مطلوب در این زمینه نیاز به مشارکت سایر دستگاه ها و نیز همت عمومی خیرین است.

آقای علی اصغرحسینی کارشناس فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نوشهر با بیان این که آموزش دنیا به سمت و سوی الکترونیکی کشیده شده است افزود: امروزه کتاب رقبای فراوانی از جمله فناوری های نوین ارتباطی دارد و برای آنکه کشش و جذابیت لازم در این بخش ایجاد شود نیازمند توجه بیشتر به محتوا هستیم.

سعید ابوجعفری معاونت اداره آموزش و پرورش کجور با بیان اینکه یکی از شاخصه های ارزیابی رشد توسعه و پیشرفت فرهنگی هر کشوری در عصر حاضر میزان مطالعه و کتاب خوانی مردم آن مرز و بوم است اظهار داشت: هرچه در حوزه فرهنگ کار شود باز هم کم است و مهمترین وظیفه دستگاههای فرهنگی ارتقای جایگاه مطالعه و اهمیت دادن به  حوزه ی کتاب و فرهنگ است.

ابوجعفری افزایش ساعات مطالعه در مدارس را به عنوان راهکار جذب دانش آموزان به مطالعه بیان داشت و خاطر نشان ساخت  نقش معلمان  در ایجاد انگیزه ی کتابخوانی دانش آموزان را نباید نادیده گرفت.