سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یاوران کتاب

                                        

 به حول قوه الهی هشتمین جلسه انجمن کتابخانه عمومی پول کجور با حضور بخشدار کجور رئیس انجمن کتابخانه و سایر اعضا انجمن مورخ 7 /12/91درمحل بخشداری کجور برگزار شد.

سید نادر موسوی زاده بخشدار کجور از کتابخانه به عنوان نقش آفرین ترین عامل هویت ساز نام برد وافزود: کتاب و کتابخوانی باید در راس توجهات و برنامه های فرهنگی همه ادارات قرار گیرد.

موسوی زاده نقش آموزش و پرورش را با توجه به جامعه دانش‌آموزی خود که ظرفیت مناسبی برای افزایش اعضای کتابخانه‌ها را داراست را بی لدیل دانست و افزود:آموزش و پرورش همگام با سایر ادارات باید با برنامه ریزی و تعامل دوسویه با کتابخانه نسبت به افزایش شاخص ها در کتابخانه مبادرت ورزد.

بخشدار کجور افزود: باید فرهنگ کتاب خواندن را از درون خانواده و سپس در جامعه رشد داد و کودکان را از همان ابتدا با کتاب مانوس کرد.

زینب خزایی مسئول کتابخانه ضمن ارائه گزارش عملکرد کتابخانه در دهه فجر از حضور مستمر اعضای انجمن و مساعدت های آنان تقدیر و تشکر نمود و خواهان تعامل بیشترمسئولین سایر ادارات با کتابخانه شد.

خانم خزایی از طرح عضویت زنان خانه دار در کتابخانه صحبت به میان آورد و تاکید نمود:این طرح با هدف تحقق نهضت مطالعه مفید و افزایش معلومات عمومی زنان خانه دار و تقویت آرامش در فضای خانه اجرا می شود و از مراکز بهداشتی و درمانی منطقه کجور خواستار همکاری در این طرح شد.

اسدالله زالپولی شهردار پول ضمن تاکید بر اهمیت و نقش بسزای کتاب و کتابخوانی در توسعه  فرهنگ شهر نشینی نسبت به همکاری شهرداری با کتابخانه عمومی قول  مساعدت و همکاری داد .اسدالله زالپولی با تأکید بر  پرداخت این سهم از محل درآمدهای شهرداری و پیگیری وی در این خصوص، ضمن بیان قانونی بودن این سهم برای کتابخانه  ‎ها، دلیل تعویق پرداختها   را وضعیت نامساعد مالی این شهرداری اعلام کرد و اظهار داشت : تا پایان اسفند ماه حق السهم کتابخانه را تسویه و سهم مربوطه را پس از محاسبه به حساب انجمن واریز خواهد نمود.

پس از بیان راهکارها ی سایر اعضا و مدعوین جلسه مصوباتی تصویب شد:

1-مقرر شد شهرداری حق السهم کتابخانه را تا پایان سال مالی به کتابخانه اختصاص دهد.

 2-مقرر شد با همکاری شبکه بهداشت و مراکز درمانی نسبت به عضویت زنان خانه دار در کتابخانه اقدام شود.