سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یاوران کتاب

 

فرماندار نوشهر عنوان کرد : کتاب اثرگذارترین ابزار در ایجاد ارتقای فرهنگ عمومی جامعه است فرماندار نوشهر در مراسم آئین تجلیل از خادمان کتاب استان مازندران، با اشاره به نقش کتاب در جامعه گفت: کتاب اثرگذارترین ابزار در ایجاد ارتقای فرهنگ عمومی جامعه است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران، محمدعلی قمی اویلی فرماندار نوشهر گفت : برای ایجاد فرصت های افزایش مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی نیازمند آن است تا بخش های خصوصی حضور جدی تری داشته باشند.

وی با پیشنهاد اختصاص سیاست تشویقی برای بخش خصوصی جهت ترغیب در روند احداث کتابخانه و توسعه فرهنگ مطالعه کتاب عنوان داشت:برای دسترسی عادلانه و آسان همگان به منابع کتاب مستلزم آن است تا کتابخانه های عمومی سراسر استان و کشور در قالب سامانه هماهنگ به یکدیگر مرتبط باشند.

فرماندار نوشهر از واگذاری یک قطعه زمین به ارزش 10 میلیارد ریال برای احداث کتابخانه خبر داد و گفت: بزودی عملیات احداث کتابخانه مرکزی در زمین مذکور اجرایی خواهد شد.

قمی اویلی با اشاره به کاهش 15.35 درصدی اعتبارات نیم درصدی شهرداریهای استان به امر کتابخوانی، تصریح کرد: متاسفانه برخی شهرداری ها مناطق محروم همانند شهرداری شهر پول بدلیل نوپا بودن شهرداری و عدم درآمد، از اعتبار  نیم درصدی نیز برای اختصاص به کتابخانه کجور ناتوان است که نیازمند توجه بیشتر اعتباری از منابع استانی می باشد.
http://mazandaran.iranpl.ir