سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یاوران کتاب

  

  محمدزاده در نشست خبری نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات گفت: با توجه به اقدام نامناسب اتحادیه اروپا در قطع برنامه‌های شبکه‌های تلویزیونی ایران، از این کشور‌ها برای حضور در این نمایشگاه دعوت نکردیم.

ایلنا: نشست خبری نمایشگاه مطبوعات صبح امروز (سه‌شنبه 2 آبان ماه) با حضور محمدجعفر محمدزاده؛ معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد در سرای روزنامه‌نگاران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدزاده با اشاره به برگزاری موفق این نمایشگاه در سال گذشته گفت: حضور بیش از 1 میلیون بازدیده کننده از نمایشگاه سال گذشته نشان می‌دهد که اگر برای مردم و اعتلای فرهنگ جامعه کارشود، قطعآ مردم پاسخ مناسب خواهند داد. نمایشگاه امسال با شعار «رسانه، کلام صادقانه، نگاه منصفانه» است و در کنار آن، شعار محوری امسال با عنوان «تولید ملی، حمایت از کاروسرمایه ایرانی» را خواهیم داشت.

او در مورد زمان برگزاری این نمایشگاه گفت: روز یکشنبه 7 آبان‌ماه از ساعت 13: 30 مراسم افتتاحیه این نمایشگاه در مصلای تهران آغاز به‌ کارخواهد کرد و تا روز یکشنبه، 14 آبان‌ماه، هر روز ازساعت 9 صبح تا 8 شب برگزارخواهد شد.

او با بیان این‌که نمایشگاه نوزدهم مطبوعات در 3 بخش مطبوعات، خبرگزاری‌های رسمی و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی برگزار می‌شود، گفت: 31 استان هم در نمایشگاه مطبوعات امسال حضور دارند که هر استان نماینده 50 نشریه استانی است.

این مقام مسوول با یادآوری این‌که سال گذشته 570 غرفه در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری شرکت دارند، خاطر نشان کرد: امسال 830 غرفه طراحی شده که نسبت به سال قبل از پیشرفت مطلوبی برخوردار بوده است. همچنین نمایشگاه نوزدهم مطبوعات در 58 هزار مترمربع شامل 52 هزار مترمربع فضای داخلی و مسقف و 6 هزار مترمربع فضای بیرونی برای فعالیت‌های جنبی برگزار می‌شود.

محمد‌زاده نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها را یک رویداد بزرگ فرهنگی دانست و گفت: وجود غرفه‌ها و سالن‌های تخصصی و برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی، از جمله اقداماتی است که در نمایشگاه امسال برای ارائه‌ توانمندی‌های مطبوعات مورد نظر قرار گرفته است.

او با بیان اینکه 10 عنوان از کتاب‌های تخصصی و جدید حوزه رسانه در نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها رونمایی می‌شود، از راه اندازی موزه رونامه نگاری در این نمایشگاه خبر داد.

او گفت: در این موزه سعی بر این است تا سیر تاریخی صنعت روزنامه و به طور کلی مطبوعات نشان داده شود.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد سامانه اشتراک و تمبر مطبوعات ایران در نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات را از دیگر فعالیت‌های این نمایشگاه خواند و یادآور شد: علاقه‌مندان با عضویت در این سامانه می‌توانند برای عضویت از اشتراک 50 عنوان نشریه استفاده کنند. همچنین طراحی و انتشار تمبر مطبوعات نیز اقدامی برای آشنایی هر چه بیشتر با کارکرد و اهمیت رسانه‌ها در کشور است.

محمدزاده با بیان اینکه تاریخچه رسانه‌ها و مطبوعات کشور در غرفه‌ای ویژه در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری‌های تهران ارایه می‌شود، خاطر نشان کرد: رسانه‌ها و مطبوعات 23 کشور جهان متقاضی حضور در نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات هستند، ضمن اینکه کشورهای قاره‌های مختلف جهان برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند.

او با یادآوری این‌که آثار بر‌تر گرافیکی فضای رسانه‌ای کشور نیز در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها انتخاب و معرفی می‌شود، ادامه داد: در این نمایشگاه مدیران هنری رسانه‌ها، آثار خود را در زمینه‌های مختلف در معرض دید علاقه مندان قرار می‌دهند و علاقه مندان می‌توانند با حضور در این بخش از نمایشگاه، در داوری آثار ارایه شده از سوی مدیران هنری سهیم شوند.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد با بیان اینکه نقشه اطلس ایران در قالب برنامه‌ای ویژه در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها رونمایی می‌شود گفت: بازدیدکنندگان از نمایشگاه نوزدهم مطبوعات می‌توانند علاوه بر استفاده و بازدید از اطلس ایران از دیگر امکانات در نظر گرفته شده در این رویداد فرهنگی چون کتاب‌های نفیس تاریخ مطبوعات، دیرینه‌ها، نشریات مطبوعات، ملزومات موزه و اسناد مرتبط با مطبوعات بازدید کنند.

محمدزاده با اعلام اینکه 5 میلیارد ریال بن خرید مطبوعات به بازدیدکنندگان و مراجعه‌کنندگان نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات توزیع می‌شود، افزود: این مبلغ برای مرحله نخست در نظر گرفته شده و در صورت استقبال مناسب اقشار مختلف مردم از نمایشگاه، قابل افزایش خواهد بود.

محمد‌زاده تصریح کرد: دربخش بین الملل نمایشگاه نوزدهم، 50 غرفه طراحی شده که با توجه به مشکلات تردد بیش از 80 خبرنگار و روزنامه نگار از 30 کشور جهان در قالب اتحادیه مطبوعات جهان اسلام از 9 آبان‌ماه در بخش بین الملل حضور خواهند یافت.

وی تاکید کرد: با توجه به اقدام نامناسب اتحادیه اروپا در قطع برنامه شبکه‌های تلویزیونی ایران، از این کشور‌ها برای حضور در این نمایشگاه دعوت نکردیم.

http://ilna.ir/news/news.cfm?id=15049