سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یاوران کتاب

                           یادواره ی شهدای زنان ایثارگر در کجور برگزار شد.

بمناسبت هفته دفاع مقدس اولین یادواره شهدای زن منطقه کجور در روستای صالحان با حضور امام جمعه بخش کجور، فرمانده حوزه حضرت رقیه(س) منطقه کجور و بسیجیان پایگاه شهر پول و روستاهای چورن، چناربن، انگیل و اهالی صالحان برگزار شد.

این یادواره به منزله ی گرامیداشت یاد و خاطره شهیده ناهید فاتحی کرجو که سال جاری به نام این شهیده متبرک شده و سه شهیده خواهر به نام های شهیده حکیمه رضایی، شهیده منیژه رضایی و شهیده زینب رضایی برگزار شد.

امام جمعه بخش کجور سخنران این مراسم  با تاکید بر این جمله که جنگ و جهاد به زن ها واجب نیست تصریح کرد:خوب همسرداری کردن کمتر از جهاد نیست.

حجت الاسلام والمسلمین حاج یزدان جهاندارلاشکی تصریح کرد: شهدا و رزمندگان با حضور و شهادت خود درس عزت و سربلندی را به ما آموختند .

جهاندار لاشکی اظهار داشت: شهدا برای دفاع  از اسلام مجاهدت کردند و به شهادت رسیدند تا امروز ما بتوانیم در امنیت و آرامش به  زندگانی خود ادامه دهیم .

خطیب جمعه بخش کجور افزود:ولایت مداری و بصیرت بالا از ویژگی های ممتاز رزمندگان و شهدای ما در طول دوران هشت سال دفاع مقدس بود که توانستند با این روحیه در مناطق جنگی حضور پیدا کنند.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران خاص نوشهر اسماعیل کریمی که نیز در این مراسم حضور داشتند ضمن شرحی از زندگی خانوادگی این سه شهیده از چگونگی نحوه شهادتشان نیز سخنانی را بیان نمود.

ایشان تصریح کرد: نام پدر این سه شهیده محمود بود که سالهای سال در تهران بصورت مستاجری زندگی می کردند و در سال 1366 بر اثر بمباران هوایی نیروی های بعثی عراق به فیض شهادت رسیدند.

       در پایان این مراسم کلیپی از رشادت های شهیده ناهید فاتحی کرجو پخش شد.

این مراسم با همکاری بخشداری کجور، حوزه مقاومت بسیج امام حسن عسگری(ع) کجور ، حوزه مقاومت امام سجاد(ع) پول ، شهرداری پول وُ پایگاه مقاومت حضرت رقیه (س) پول  و مجتمع بهزیستی شهرپول برگزار شد.