سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یاوران کتاب

کسی به فکر کتاب نیست

‌آرزو می‌کنم یه روز بتونم تمام کتاب‌های حوزه مازندران شناسی را به چاپ برسونم.(گفت و گو با فریده یوسفی،شاعر،پژوهشگر و مدیر انتشاراتی شلفین)

مازندنومه،کلثوم فلاحی: چند هفته پیش از این مصاحبه،فریده یوسفی با سردبیر مازندنومه تماس گرفت و گفت اگر فرصتی پیش بیاید دلم می خواد بعضی مسایل مربوط به حوزه چاپ و نشر کتاب رو بازگو کنم.

موضوع به من منتقل شد و در اولین فرصتی که دست داد توی دفتر کار این بانوی فرهنگ دوست حاضر شدم و اون چه می خونید ماحصل گفت و گوی من با فریده یوسفی زیرابی است؛مدیر انتشارات شلفین که با دویدن ها و تلاش هایش اکنون برندی معروف رو در حوزه چاپ و نشر استان و کشور عرضه کرده و چند ماه پیش ده سالگی شلفین رو هم جشن گرفت.

*مازندنومه:خب،از کجا این گفت و گو رو شروع کنیم،بهتره؟

    -بذار این جوری شروع کنیم که هر سال در روز مازندران، تند و تند آمار نشر کتاب رو می‌گیرند اما یک نفر نمی‌پرسه این کتاب‌ها چه جوری منتشر می‌شه!

آمار دادن، کار راحتیه، اما با اوضاع فعلی و نابسامان کاغذ، ناشر چگونه کتاب منتشر می‌کنه؟هیچ کس این رو نمی پرسه.

مازندنومه:از طرفی ما تعداد زیادی پژوهشگر علاقه‌مند در استان داریم که کار ارایه می‌کنند اما هزینه چاپ ندارند.

- درسته،دست ناشر هم خالیه.من البته درد مشترکی با پژوهشگران استان دارم و تا زنده‌ام و توان دارم کمک می‌کنم تا کارهای پژوهشی بر زمین مونده در استان، منتشر بشه ،اما یه سئوال دارم که واقعا بودجه کتاب های مازندران شناسی در بودجه استانی، جایی نداره؟ اگر از کتاب های مربوط به مازندران در استان مازندران حمایت نشه پس در کجا باید از این کتاب‌ها حمایت بشه!؟

ادامه مطلب را در لینک زیر بخوانید.

 منبع: http://www.mazandnume.com/?PNID=V13909