سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یاوران کتاب

برگزاری نشست  با حضور بانوان شاغل شهر پول

بمناسبت هفته دولت و روز کارمند نشست مسئولان با بانوان کارمند شهر پول با حضور امام جمعه بخش کجور حجت الاسلام و المسملین حاج یزدان جهاندار لاشکی- بخشدار کجور سید نادر موسوی زاده و شهردار شهر پول اسدالله زالپولی با محوریت نقش زنان در مشارکت دولت روز چهارشنبه مورخ 8/6/91 در محل بخشداری کجور برگزار شد.

در این نشست که به منظورطرح  مسائل مهم   واساسی بانوان در  این منطقه برگزار گردید  به مسئله مهم نقش و تاثیر مشارکت بانوان در توسعه ی پایدار جامعه ی شهری پرداخته شد که در این   راستا پیشنهادهای موثر وکارآمد بدست آمد که جهت طرح در جلسات شهرستانی اقدام می شود.

امام جمعه بخش کجور با قرائت آیه 13 سوره حجرات گرامی ترین افراد را نزد خدا با تقوا ترین عنوان و افزود: در جاهلیت افتخار به قبیله و نسب بود و اسلام اصالت و واقعیت افراد را  بر تقوا قرار داد و زنان و مردان را هر دو موازی هم قرار داد که هیچگونه حق برتری نسبت به هم ندارند.

حجت الاسلام و المسلمین جهاندار لاشکی از مسئولیت های خطیر انسان نام برد که اینگونه مطرح کردند:انسان دارای دو مسئولیت حقیقی و حقوقی است که لازم است نسبت به مسئولیت حقیقی انسان که به نحوه ی برخورد صحیح با خانواده و اطرافیان است دقت نظر بیشتری شود .

در ادامه بخشدار کجور با بیاناتی در خصوص اهمیت نقش و مشارکت زنان در اجتماع  پرداخت.

سید نادر موسوی زاده خاطرنشان ساخت: خوشبختانه پس ازشکل گیری انقلاب اسلامی با بهره گیری از تعالیم نورانی اسلام ، جایگاه و نقشی والا و مهم برای بانوان در نظر گرفته شده است به طوری که مسآله زنان به قول آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی ، از مسائل اصلی ایران به شمار می رود .

موسوی زاده با عنوان اینکه زنان به عنوان سنگ بنای خانواده و جامعه محسوب می شوند تصریح کرد:. اسلام برای زنان جایگاهی انسانی قائل است . از این منظر زن دارای کرامت است و. بر اساس این نگرش حضور زنان در عرصه های مختلف فعالیتهای اجتماعی مانع از تشکیل خانواده و استحکام بخشیدن به آن نمی شود .

شهردار پول زالپولی  با عنوان این که خانواده  اولین نهاد اجتماعی است که نقش مهمی در سلامت جامعه داردتصریح کرد: پیشرفت جامعه ی اسلامی بدون بهره مندی کشور از نهاد خانواده سالم ، سرزنده و با نشاط ، امکان پذیر نمی دانند .

زالپولی خاطر نشان ساخت در راستای حمایت از اشتغال بانوان در شهر پول پس از برگزاری کارگاه آموزشی قالی بافی حمایت آن برعهده گرفتیم که در حال حاضر به ازای تحویل قالیچه شهرداری مبلغ دستمزد کارآموز را پرداخت می نماید که در عرصه ی کارآفرینی توانسته ایم قدمی مثبت برداریم.

شهردارپول به مسئله ی آموزش شهروندی افراد اشاره و افزود : آنچه که مشارکت بانوان ما در سرنوشت جامعه سهیم می کند ارائه ی بموقع راهکارهای عملی در راستای توسعه ی جامعه ی شهری بیان نمود .

خزایی مسئول کتابخانه عمومی پول کجور ضمن بیان سخنی ازامام راحل که نقش زن در جامعه را نقشی بسیار ارزنده و بی بدیل می دانستند عنوان داشت:بانوی ایرانی ثابت کرده است می تواند پابه پای مردان در تمامی صحنه ها ورود داشته باشد و نقش خود را به نحو احسن ایفا کند.خزایی هدف از برگزاری این نشست را بوجود آوردن فرصتی برای بیان مسائل و دغدغه های کاری  بانوان  کارمند عنوان نمود و تصریح کرد:به جهت برنامه ریزی و زمینه سازی جهت مشارکت بانوان در فعالیتهای اقتصادی شهری و به جهت توانمند سازی نقش بانوان در راستای دستیابی به توسعه ی پایدار  لازم است که نسبت به برگزاری کارگاه های آموزشی همایش ها و نشست های ادواری اقدام شود.

در این نشست با اهدای لوح تقدیر به بانوان کارمند از زحمات آنان قدردانی شد.

مصوبات:

1-      جلسات مربوط به بانوان شاغل استمرار داشته باشد.

2-      نسبت به شناسایی و استعدایابی بانوان شاغل شهر پول اقداماتی انجام شود.

3-      بخشی از فعالیتهای بخشداری به عنوان" اموربانوان" اختصاص یابد.