سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یاوران کتاب

جلسه هماهنگی نهضت سوادآموزی با حضور رئیس اداره سواد آموزی شهرستان نوشهر آقای کوچ پیده روز چهارشنبه مورخ 8/6/91در محل بخشداری کجور برگزار شد.

امام جمعه بخش کجور در مورد اهمیت علم و دانش و سواد آموزی سخنانی را بیان داشته و تصریح کرد:اهمیت علم و دانش بر کسی پوشیده نیست و بنا به آیه ی قرآن" اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذِی خَلَقَ خَلَقَ الْإِنْسان" نشان از این دارد که   اسلام به فراگیری علم و دانش تأکید بسیار دارد و اولین آیه ای که نازل شده به خواندن و نوشتن امر کرده است.

بخشدار کجور با ذکر مقدماتی از تاریخچه تشکیل نهضت سواد آموزی بیان داشت:7 دی ماه 1358 به فرمان امام خمینی ( ره) نهضت سوادآموزی تشکیل شد .

 بخشدار کجور در جلسه هماهنگی نهضت سواد آموزی بخش کجور توسعه آموزش را عاملی در جهت تحقق اهداف عالی نظام برشمرد و گفت: توسعه متوازن   شرایط بهره مندی را در تمامی زمینه میسر می سازد  .

   سید نادر موسوی زاده  با تأکید براینکه بودجه لازم جهت ریشه کنی بی سوادی در اختیار طرح   های قابل اجرا قرار خواهد گرفت، گفت: استفاده از ظرفیت همکاران فرهنگی برای ترویج   سوادآموزی می تواند اقدام موثری در راستای توسعه آموزش های سوادآموزی باشد  .

    بخشدار کجور با اشاره به شناسایی اسمی بی سوادان در منطقه کجور گفت: با اجرای این   طرح و شناسایی افراد بی سواد قطعاً شاهد پوشش حداکثری این افراد خواهیم بود .

 موسوی زاده  افزود: سواد آموزی به توفیق فرمان امام خمینی (ره) از یک حرکت محدود فرهنگی، به نهضتی فراگیر تبدیل شد و از تاریخ 7 دی ماه در شمار مقدس ترین آرمانهای انقلاب اسلامی در آمد.

 رئیس اداره سوادآموزی شهرستان نوشهربا ارائه ی شمه ای از تاریخچه نهضت سواد آموزی و روند ادامه کار تشکیلات سوادآموزی تصریح کرد: در راستای منویات مقام معظم رهبری شایسته است که نسبت به امر سواد آموزی در بخش کجور نیز اقداماتی مثبت انجام دهیم. و براساس برنامه ریزی های به عمل آمده باید  تا پایان سال 1393  آمار بیسوادی به حداقل برسد.

کوچ پیده با اشاره به اهمیت سوادآموزی در کشور گفت: یکی از سیاست های راهبردی برنامه 5 ساله، ریشه کن کردن بی سوادی واستفاده از ظرفیت ها برای شتاب دادن به این امر بوده است .

کوچ پیده یادآور شد: بنا بر منویات مقام معظم رهبری تا پایان برنامه پنجم توسعه باید افراد بین سنین 10 تا 49 سال باسواد شوند و برای تحقق این مهم بایدتمامی دستگاههای مرتبط اعلام همکاری نمایند.

وی عنوان کرد:هر فرد باسواد و واجد شرایطی که مایل به همکاری با نهضت سواد آموزی است می‌تواند اعلام آمادگی کند و در صورت تدریس به ازاء هر نفر 400 هزار تومان به فرد آموزش دهنده پرداخت خواهد شد، همچنین کتاب و لوازم التحریر نیز در اختیار آنها قرار می‌گیرد و این واجد دو شرط است اینکه فرد ثبت‏نام شده از بانک اطلاعاتی ما باشد و دیگر اینکه آزمون پایانی هم گرفته شود.

کوچ پیده خاطر نشان کرد: در برنامه پنجم، سیاست ما در سوادآموزی، آموزش فرد به فرد است همچنین رویکرد جدید در سوادآموزی روش تلفیقی است و در بسته‌های آموزشی که ارائه می‌شود علاوه بر متون فارسی، آموزش قرآن نیز در آنها لحاظ شده است.

مصوبات:1-شوراها و دهیاران جهت همکاری با طرح نضت سوادآموزی  نسبت به دریافت فرم ها و لیست ها ی ثبت نام به آموزش و پرورش کجور مراجعه نمایند.2-شوراها و دهیاران در خصوص شناسایی و پیگیری و معرفی بی سوادان به مدیران مجتمع ها ی آموزشی اقدام نمایند.3-از طرف اداره ی آموزش و پرورش کجور جلسه ای فوری برای مدیریان مجتمع های آموزشی جهت اجرایی نمودن آموزش "آموزش یاران" اقدام شود.4-اداره آموزش و پرورش اطلاع رسانی دقیق جهت آموزش "فرد به فرد سوادآموزی " را بر عهده گیرد.