سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یاوران کتاب

در معرفی این کتاب عنوان شده است: ««هستی و زبان» که اثری در حوزه هستی‌شناسی و فلسفه زبان است‌، به این پرسش پاسخ می‌گوید که زبان در چه مرتبه‌ای از مراتب وجود آدمی تحقق می‌یابد و چه رابطه‌ای با هستی برقرار می‌کند. با مطالعه این کتاب‌، از یک‌سو می‌توان به درک تأثیر فلسفه در پیدایش دستور و قواعد زبان نائل آمد و از سوی دیگر، ریشه بسیاری از جریان‌های فکری و فلسفی را در زبان‌شناسی و دستور زبان یافت.

کتاب «هستی و زبان» حاوی این نظرگاه است که سه پدیده هستی‌، اندیشه و زبان‌، خصلتی مشترک دارند و به موجب این خصلت‌، عقل در هر مرتبه‌ای از مراتب وجود که ظهور یابد‌، زبان نیز در همان مرتبه قرار می‌گیرد.»

در ادامه معرفی کتاب «هستی و زبان» می‌خوانیم: «این کتاب که عصاره آرا و اندیشه‌های دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی‌، استاد فلسفه دانشگاه تهران، است‌، علاوه بر رویکرد تحلیلی به نظرات فلاسفه و متکلمان اسلامی و اروپایی‌، حامل نظریه‌ای با عنوان «زیرساخت عقلانی زبان» است و بر اساس آن توضیح می‌دهد که زبان‌ از حوزه تجربه فراتر است و به ساحت عقل تعلق دارد.»

«هستی و زبان» در 124 صفحه‌ با شمارگان 2100 نسخه و قیمت 2500 تومان در آغازین روزهای سال از سوی انتشارات مؤسسه اطلاعات روانه بازار نشر شده است.

از مؤلف کتاب‌، محمدجعفر محمدزاده، تا کنون کتاب‌های «از منزل کفر تا به دین»، «تک‌بیت‌های حافظ»،‌ «فراسوی زمان»، «گفتار حکیم» و «اسفندیارنامه» در حوزه‌های ادبیات فارسی و حکمت شرق به چاپ رسیده است. او در بیش‌تر تألیف‌های خود دلمشغولی به پیوند ادبیات و حکمت اسلامی را نشان داده است.