سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یاوران کتاب

     

       سومین جلسه انجمن کتابخانه عمومی پول کجور روز یکشنبه مورخ 1/5/91 با حضور امام جمعه محترم بخش کجور - بخشدار محترم کجور – رئیس اداره  آموزش و پرورش کجور و سایر اعضاء انجمن کتابخانه برگزار شد.

بخشدار کجور با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان به اهمیت فضای فرهنگی کتابخانه عمومی پول کجور اشاره کرد و تصریح کرد:ما امکانات داریم فقط کتابخوان نداریم.

سید نادر موسوی زاده از مطالعه به عنوان یک مهارت اجتماعی نام برد و تصریح کرد با بسط و گسترش کتاب و کتابخوانی بین نوجوانان و جوانان می توان زمینه های بروز استعدادهای نهفته در آنان شد و از بین اینان می توان از طریق کتابخوانی نمونه های فاخری را تقدیم نظام جمهوری اسلامی نمود.

موسوی زاده با اشاره به ابتکار خلق کتابهای جدیدی که روانه ی بازار شده است اذعان داشت: خلق کتابهای جیبی به عنوان خلاق ترین روشی که کتابخوانی را سهل الوصول کرده است می توان به اهمیت این امر مهم دست یافت که کتابخوانی امروزه مبنای توسعه ی کشور قرار گرفته است.

رئیس اداره آموزش و پرورش کجور نیز ضمن برشمردن اهمیت کتاب و کتابخوانی در جامعه راهکارهایی را جهت جذب بیشتر افراد به کتابخوانی ارائه  نمود.

الیاس متاجی برگزاری کلاسهای آموزشی در کتابخانه - معرفی و شناساندن کتابخانه در سطح منطقه به همگان- برگزاری جشنواره های فرهنگی و نمایشگاه کتاب و برگزاری مسابقات فرهنگی را از جمله راهکارهای جذب کتابخوانی عنوان کرد.

متاجی از محدودیت سرویس دهی مجتمع های آموزشی به جهت استفاده از کتابخانه سخن گفت و پیشنهاد کرد که حضور کتابدار در مجتمع های آموزشی بلا مانع است و می توان از ظرفیت و پتانسیل مجتمع ها از این طریق استفاده کرد.

خانم دکتر پروین شریف مهم ترین مسئله در تامین کمبود اعتبار کتابخانه را  اشتراک مردم ساکن   شهر در  امر تامین بودجه دانست.وی افزود: امام جمعه بخش کجور از طریق تریبون نماز جمعه می توانند مردم را تشویق به همکاری و همیاری در زمینه ی فرهنگ کتابخوانی وحتی انجام کمک های مالی اگرچه اندک از سوی مردم بنمایند.ایشان همچنین  معتقد بود شهرداری نیز کماکان  باید سهم مسئولیت خویش را قبول کرده  و بخشهایی از کمبود اعتبار مالی کتابخانه را در قالب نیم درصد درآمدهای شهرداری بعهده بگیرند. 

مسئول کتابخانه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد کتابخانه از راه اندازی طرح"کتاب من" خبر داد و افزود:چنانچه کتاب مورد نظر مراجعه کننده در کتابخانه موجود نباشد از طریق سامانه اینترنتی کتاب من اقدام به درخواست کتاب کرده و در اختیار افراد قرار می دهیم که تاکنون 124 عضو ثبت نام و405جلد کتاب درخواست شده که 271جلد کتاب خریداری و در اختیار مخاطبان قرار داده شده است.          

   زینب خزایی تشکیل کارگروه تخصصی از بین اعضای فعال انجمن را  امری ضروری دانست و تلاش جهت بالا بردن سرانه مطالعه مفید را از جمله وظایف تک تک مسئولین شهر پول تلقی نمود.

خزایی اذعان داشت: وضعیت کتابخانه‌ عمومی پول کجور در جهت جذب اعضا نگران‌کننده است و خواستار تلاش مضاعف مسئولان فرهنگی از جمله اداره آموزش و پرورش کجور شد.

خزایی از اجرای برنامه های فرهنگی طرح اوقات فراغت کتابخانه عمومی سخن به میان آورد و افزود: امیدواریم با پر کردن شایسته اوقات فراغت نوجوانان وجوانان که جزء ماموریت فرهنگی ماست نگذاریم این اوقات به بطالت سپری شود.

خزایی وضعیت نابسامان فضای سبز کتابخانه را بسیار نابهنجار توصیف کرد و خواستار حمایت مالی از جانب بخشداری و شورای شهر و شهرداری و سایر متولیان امر شد.

از جمله مصوبات سومین جلسه انجمن کتابخانه عمومی پول کجور:

مصوب شد از جانب شورای بخش کجور و شهرداری پول به جهت تعمیر و بهسازی حیاط کتابخانه سیمان و ماسه مورد نیاز تامین گردد.

مصوب شد هزینه های بنایی و کارگر و جدول بندی حیاط کتابخانه از جانب بخشداری تامین گردد.

آقای مختاری از منابع طبیعی بخش کجور تقبل کرد که تامین خاک جنگلی و کود جهت بازسازی محوطه کتابخانه را به عهده بگیرند.

جناب آقای بخشدار تعهد فرمودند که به جهت لوله کشی محوطه حیاط کتابخانه با لوله کش مربوطه صحبت و انجام آن را بر عهده بگیرند.

مهندس مجید خزایی به عنوان عضو فعال کتابخانه تعهد نمود مدیریت بازسازی حیاط  کتابخانه را بدون دریافت وجهی برعهده بگیرند.

خانم دکتر پروین شریف از خیرین بزرگوار شهر پول تقبل کردند که پس از اتمام کار و حاضر شدن محوطه مخارج گل کاری و چمن محوطه کتابخانه عمومی پول کجور را بپردازند.