سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یاوران کتاب

 

شهردار پول:از مظلومیت مردم کجور بترسید

 اسدالله زالپولی به نمایندگی از مردمان زانوس رستاق کجور در چهارمین جلسه شورای اداری شهرستان نوشهر که در روز جمعه مورخ 23/4/91در سالن ورزشی شهر پول با حضور استاندار مازندران و سایر مسئولین کشوری، استانی و منطقه ای ومحلی برگزار شده بود به بیان اهم مشکلات ومسائل شهر پول و منطقه کجور پرداخت.

شهردار پول عنوان کرد:چندی پیش کلنگ افتتاحیه پروژه های بزرگ از جمله شهرک صنعتی در خسرن پول به زمین شده شد که مردم کجور آن را به فال نیک گرفتنداما به دلیل سهل انگاری و یا کم کاری این اقدام مهم راکد مانده است.

اسدالله زالپولی افزود:از مظلومیت مردم کجور بترسید این جمعیت کلان کجوربود که حبیب آباد را نوشهر ساخت و سولده را به نور برگرداند و با حذف نام خویش رویانی دیگر را در کناره ساخت.

 زالپولی شهردار پول در مذمت ادامه یافتن هجمه ی مهاجرت مردم کجوراز دیارشان به شهر سخن راند و گفت:امروز امانتداران کجور سرایداران خوشگذران تهرانی شدند؛ کسب و کار و زمین و مزرعه خویش را ناگزیر رها کردند و برای تهیه نانی از سرو سامان خود بریدند! امیری نیامد و تأثیری نکرد! این هجمه مهاجرت آنقدر ادامه یافت تا اینکه برخی از روستاها کاملاً خالی از سکنه شد؛ پاسبانی را حقوق گذاردند تا ده را پاسبانی نماید! چراغ های خاموش ده غم و ماتم را به دلها خیمه می زند!

زالپولی افزود:در گذشته نیاکان مال تجاوز به ملک منابع ملی و عمومی را کرداری ناپسند و زشت می پنداشتند اما آنان امروز نظاره گر حیف و میل هکتاری منابع ملی هستند که در قالب طرح های مختلف ساختمانهای مختلف تقدیم زمین خواران می شود که شبانه روزماشین آلات سنگین در جنگلهای بکر کجور مشغول فعالیت اند؛

 این مقام مسئول افزود:در کجور قحط رجال نیست که مدیران صبح بیایند و عصر وداع کنند البته شاید کجور را جای مناسبی برای ارتزاق خود و خانواده خود نمی دانند .

ایشان به وجود معادن غنی در کجور اشاره و بیان داشت: کیلو کیلو معادن ما به پول تبدیل می شود اما حاصلی برای ترقی و پیشرفت کجور ندارد.

زالپولی به لزوم مطالعه باغ وحش در سطح ملی و استانی در منطقه کجور اشاره کرد و افزود:

مطالعه باغ وحش در سطح ملی و استانی در منطقه برای بازدید علاقه مندان کشور می تواند نقش قابل اجرایی در اشتغال داشته باشد که با صدور مجوزوسرمایه گذاری در بخش کجور برای پرورش گونه های نادر جانوری ازجمله گوزن وبا اجاره جنگل از طریق همین صنعت اکوتوریسم می توان در بخش کجور اشتغال ایجاد نمود.

اسدالله زالپولی از عدم استقرار 115 در سطح شهر گله کرد و افزود:انصاف نیست مصدومان حادثه تصادفی در 10 کیلو متری مرکز درمانی که دارای 3 دستگاه آمبولانس است به آسانی جان خود را به علت عدم استقرار 115 از دست بدهند.

شهردار پول از ضرورت ایجاد بانک سخن گفت و تصریح کرد: شهری که قدمت آن به ضرب سکه و چاپ اسکناس می رسد تأسیس شعبه ای از بانکی دولتی که شهروندان بتوانندحقوق پرسنلی خود را از آن تأمین کنند ضرورت تام دارد.

اسدالله زالپولی از عدم حمایت قابل توجه مسئولین گله کرد و خاطرنشان ساخت: میدانیم که کشاورزان ما روزی درآوردن از دل خاک را افتخار خود می دانسته و می دانند اما امروز گران شدن نهادهای کشاورزی و عدم حمایت قابل توجه مسئولین انگیزه کشت و کار را در آنان ضعیف نموده و با اندک بهایی به فروش زمین ها روی آوردند بالطبع راندمان تولید؛ کاهش یافته و چرخه اقتصاد مملکت آسیب می بیند به امید روزی که کارشناسان محترم را در کنار کشاورزان در مزارع بیابیم .

ایشان از استقرار یک مرکز تربیت بدنی در کجور نام برد و تصریح کرد: در مرکز 68 پارچه آبادی متولی ورزش و جوانان خانه ای ندارد و فعال نیست؛ استقرار نمایندگی تربیت بدنی در سطح شهر مرکز بخش می تواند بسار مثمر ثمر باشد.

زالپولی از مطالعه حامل های انرژی گاز سخن به میان آورد و ادامه داد: مطالعه حامل های انرژی گاز توجه در اجرایی کردن مصوبات سفر مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری جاده دسترسی کجور به نوشهر بوده که همواره مورد توقع و انتظار می باشد.

شهردار پول مطالعه ی فضای دانشگاهی و ایجاد پژوهشکده مرکز تحقیقات در رشته های کشاورزی؛ آبزی پروری – دامداری در زمین های مناسب و حاصل خیز کجور را امری شدنی دانست.استعدادهای بالقوه منطقه به فعلیت خواهد رسید توجه و مساعدت مقامات در تقویت شهر تازه تأسیس پول مرکز بخش کجور و در بخش میراث فرهنگی مطالعه موزه باستان شناسی و در بخش اکوتریسم و درآمدهای پایدار جهت تقویت زیر ساخت های اساسی در مبلمان شهری، مطالعه فضای تفریحی و توریستی – ایجاد شهرک های صنعتی و کارخانجات غیر آلاینده و مرتبط با حوزه کشاورزی و دامداری از دیگر مشکلات ومسائل این بخش عنوان کرد و خواستار توجه جدی مسئولان ذی ربط شد.