سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یاوران کتاب

امام جمعه بخش کجوربا اشاره به مناسبتهای روز و شهادت امام هادی (ع) پیرامون شخصیت امام هادی(ع) اظهار داشت:صرف نظر از نمونه‌های برجسته کرامات ایشان، در حوزه مقاومت در برابر استکبار و جریان حاکم جاعل و جاهلی مانند متوکل عباسی به صورت یک نماد و نمونه بزرگی نمایان شده است که موضع ولایت و امامت را در برابر نظام ناهنجار و مستبد مشخص می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج یزدان جهاندارلاشکی افزود: امام هادی‏(ع) برای تبیین جایگاه امامت و مشخص شدن منزلت پیشوایان معصوم ‏علیهم السلام یکی از آثار ماندگار خویش را به نام زیارت «جامعه کبیره‏» که یک دوره امام‏شناسی جامع و کامل می‏باشد، به شیفتگان معارف اهل بیت‏(ع) عرضه نموده است.

ایشان افزود:به گفته علامه مجلسی، این زیارت از نظر سند صحیح‏ترین و از جهت محتوی فراگیرترین زیارت‏ها نسبت‏به ائمه اطهارعلیهم السلام می‏باشد و در مقایسه با دیگر زیارت‏ها از فصاحت لفظ و بلاغت معنی و شان و منزلت والایی برخوردار است.

خطیب جمعه بخش کجور درباب اهمیت خواندن "زیارت جامعه کبیره" که درحقیقت بیانگر جایگاه امامت در تشیع است خاطرنشان ساخت: این زیارت راازشخصی به نام نخعی نقل کرده‌اند که گفت: به علی بن محمد بن علی بن موسی بن جعفر بن محمد بن علی بن الحسین بن علی بن ابیطالب عرض کردم:«ای فرزند رسول خدا، مرا گفتاری بیاموز که هر وقت خواستم هریک از شما را زیارت کنم همان سخن را درمحضرش بگویم.» پاسخ امام هادی چنین بود: «هر زمانی که به آستان (امامی رسیدی) در آنجا بایست و شهادتین را درحال غسل و طهارت بر زبان جاری کن، وقتی نگاهت به قبر افتاد نخست سی مرتبه الله اکبر بگو و چند قدم راه برو، البته با کمال وقار و آرامش بسیار، گام‌های خود را کوتاه بردار و بار دیگر بایست و سی مرتبه تکبیر را بر زبان جاری کن، سپس نزدیک قبر شو و این بار چهل مرتبه تکبیر بگو تا یکصد مرتبه کامل شود آنگاه او را با جملات زیر زیارت کن...».

خطیب جمعه کجور در فضیلت ماه رجب با ذکر روایت نبوی که می فرماید: ماه رجب ماه بزرگ خداست وماهى در حرمت و فضیلت به آن نمیرسد و قتال با کافران در این ماه حرامست و رجب ماه خداست و شعبان ماه من است و ماه رمضان ماه امّت من است کسى که یک روز از ماه رجب را روزه دارد مستوجب خشنودى بزرگ خدا گردد و غضب الهى از او دور گردد و درى از درهاى جهنّم برروى او بسته گردد.

امام جمعه بخش کجوردر خطبه دوم با گرامیداشت ماه مبارک رجب و همچنین عرض تسلیت بمناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت امام هادی(ع)، هتک حرمت به ساحت مقدس این امام همام توسط عوامل ضد اسلام و انقلاب را به شدت محکوم کرد.

حجت الاسلام جهاندار در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با بزرگداشت سالروز سوم خرداد و فتح خرمشهر به دلاوری‌های سردار شهید محمد جهان آرا و دیگر شهدای عملیات بیت المقدس درود فرستاد.

خطیب جمعه کجور در ادامه ضمن نقل فرازهایی از فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع) با معظم له، خواستار تعامل بیشتر نمایندگان منتخب مردم در مجلس نهم با دیگر قوا شد و افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید تلاش کنند تا به فکر حل مشکلات مردم حوزه انتخابیه خود باشند.

وی در پایان با اشاره به برگزاری انتخابات اخیر در مصر تصریح کرد: هر نتیجه‌ای در این انتخابات حاصل شود، چه اخوان المسلمین اکثریت آراء‌ را به دست آورند و چه گروههای دیگر پیروز آن مردم مصر و مغلوب آن نیز دشمنان این کشور مثل آمریکا و اسرائیل غاصب هستند.

امام جمعه بخش کجور  با اشاره به مذاکرات اخیر ایران با گروه 1+5 اظهار داشت: این کشورها با طول دادن مذاکرات می خواهند از ایران امتیاز بگیرند و ایران ثابت کرده که به هیچ عنوان اهل امتیاز دادن نیست و از حقوق ملت خود کوتاه نخواهد آمد و آنچه که مسلم است به نفع ایران تمام خواهد شد.