سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یاوران کتاب


دومین نشست هم‌اندیشی فارغ‌التحصیلان و نخبگان کجوری با حضور بخشدار کجور  در محل  بخشداری کجور روز چهارشنبه عصر به مدت سه ساعت  برگزار شد.
این  نشست  در راستای توسعه ی پایدار کجور با جمعی از مجموعه  فارغ التحصیلان و نخبگان کجور بود که اخیرا در سایت بخشداری کجور طبق فراخوانی که اعلام شده بود در لینک مربوطه ثبت نام نموده بودند.
بخشدار کجور ضمن بیان نقش آفرینی فارغ التحصیلان و نخبگان کجور در عرصه ی توسعه ی پایدار کجوراظهار داشت: ظرفیتها و پتانسیلهای زیادی در منطقه ی کجور وجود دارد آنچه که ضروری است چگونگی استفاده از این ظرفیتها و اطلاع رسانی دقیق در این حوزه  و همچنین اشتغالزایی است که می توان در راستای آن به کجور خدمت نمود.
سیدنادر موسوی زاده به سفر استاندار محترم به همراه کلیه ی مدیران در روز 23 تیرماه سالجاری اشاره نمود و بیان داشت:برای اولین بار این ظرفیت برای منطقه ی کجور بوجود می آید آنچه که ضروری است به اطلاع همگان برسد داشتن طرح و برنامه های مدون پیشنهادی  است تا مردم کجور در راستای پیشرفت کجور  از این مقام مسئول خواستار پیگیری آن شوند تا به قابلیت اجرا برسد.   
بخشدار کجور  با اشاره به  سند توسعه‌  پنج ساله شهرستان نوشهرتصریح کرد: کجور در 10 بند اول سند توسعه پنج ساله شهرستان نوشهر قرار گرفته است .
سید نادرموسوی زاده  خاطرنشان ساخت: گازرسانی، احداث مجتمع آبرسانی، شهرک‌های صنعتی و توریستی،  ذخیره‌سازی آب‌های سطحی و ایجاد سد مخزنی در سند توسعه پنج ساله شهرستان نوشهر برای بخش کجور قرار گرفته است.
موسوی‌زاده با بیان اینکه دیدگاه وی فرامنطقه‌ای است، بیان داشت: برای آنکه از مشکلات روستاهای دور دست در کجور آگاه شوم در طول هفته چند بار به آن مناطق سفر کرده و از نزدیک در جریان مشکلات مردم قرارگرفته  و نسبت به رفع آن نهایت تلاش خود را نیز انجام می‌دهم.
حمید نیازی یکی  ازفارغ التحصیلان کجور  اظهار داشت: مجموعه ی  فارغ التحصیل و نخبه منطقه کجور هریک به نوعی بر پتانسیل ها و ظرفیت های راهبردی موجود در منطقه وقوف داشته و راهکارهای ساده و کم هزینه ای را در بهره گیری از این پتانسیل ها درمسیر رفع کاستی ها و توسعه پایدار منطقه داشته و دارند بطوریکه فارغ التحصیلان رشته های گوناگون دانشگاهی ونخبگان علمی، فرهنگی، دینی، ورزشی، اقتصادی و .... منطقه، بعنوان مهمترین و ارزشمندترین سرمایه منطقه کجور،حسب تخصص و تجربه اندوخته شده خود میتوانند در ارائه و پیاده سازی طرح های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ...در منطقه ایفای نقش نموده و به وظیفه خود در قبال رشد، توسعه و عمران پایدار منطقه جامه عمل بپوشانند .
نیازی با اشاره به بزرگترین معضل منطقه کجور (بیکاری) اشاره نمود و تصریح کرد: بیکاری و توسعه نیافتگی منطقه کجور به تناسب مناطق همجوار بعنوان یکی از معضلات این منطقه در بخش هایی قابل لمس بوده که امید است با حضور و مشارکت دهی هر چه بیشتر فارغ التحصیلان و نخبگان منطقه کجور در ارائه و نیز پیاده سازی طرحهای عمرانی بتوان بر آن فائق آمد.
حمید نیازی تاکید کرد: با فراهم سازی بستر های فرهنگی و فکری اشتغال زایی من جمله حذف تفکر استخدام شدن در سازمانهای منطقه کجور و به موازات آن اشاعه فرهنگ و تفکر  کارآفرینی، به یاری سازمانهای منطقه بالاخص بخشداری، زمینه را برای حضور کارآفرینان در صحنه توسعه پایدار منطقه کجور مساعد نمود.
حمید نیازی  امیداوارشد: سازمانها و اداراتی که فی الحال در شهر پول قرار دارند در تعامل و نیز به کارگیری همه نیروها وپتانسیل های انسانی و طبیعی منطقه کلیت منطقه را در مسیر توسعه پایدار در نظر داشته و برای توسعه و آبادانی منطقه کجور پذیرای تمامی فارغ التحصیلان و نخبگان منطقه آنهم تحت نظارت و حمایت بخشداری باشند و از هرگونه فعالیت موازی با "مجموعه فارغ التحصیلان و نخبگان منطقه کجور" که کلیت منطقه کجور را شامل گردیده است پرهیز نمایند و اجازه دهند که نظارت و نیز حمایت از " مجموعه فارغ التحصیلان و نخبگان کجور " چه در حوزه نام نویسی و چه در حوزه اطلاع رسانی و .... در اصلی ترین و مهمترین سازمان دولتی این منطقه که زیر نظر فرمانداری و استانداری و بالطبع وزارت کشور می باشد قرار گیرد تا از هرگونه انحراف و سوء استفاده مصون نگاه داشته شود .
وی  افزود: "بهاء دادن و به کار گرفتن افرادی که در کنار منافع اقتصادی خود در منطقه، به دنبال ادای دین خود به مردم دیار خود نیز هستند و می کوشند نام نیک خود را در کشاکش روزگار بر لوح تاریخ کجور نیز به ثبت برسانند امری معقول و شایسته است که امیدوار هستم این مهم به لطف و عنایت خداوند محقق گردد".

زینب خزایی یکی دیگر از فارغ التحصیلان منطقه کجور به نقش توانایی ها و ظرفیت های فارغ التحصیلان و نخبگان اشاره نمود و افزود: در هیچ جامعه ای نمی توان بدون فراهم کردن زمینه های مناسب برای فعالیت فارغ التحصیلان به سوی توسعه پایدار گام برداشت. دشواری های تحقق جامعه ی آرمانی  بر هیچکس پوشیده نیست با این حال با اتکا برموقعیت اعتبار و امکاناتی که روز به  روز برای کجور پیش بینی می شود گام برداشتن طبق برنامه در مسیر تحقق جامعه ی نمونه  بالاتر از این حرف هاست حتی به نظر اینجانب یک فریضه و یا یک الزام اساسی به حساب می آید .
خزایی درادامه افزود: بر این باور هستم که کجور با برخوردار بودن از یک تمدن و فرهنگ غنی و پیشینه ی تاریخی که سهم قابل توجهی در تعمیق و گسترش میراث فرهنگی علمی و فکری داشته است باید به سوی رشد و توسعه پایدار آن طور که شایسته است گام بردارد.
خزایی اذعان داشت:همه ی ما مستحضریم که فعالیت در مجموعه فارغ التحصیلان ونخبگان کجور بصورت داوطلبانه  وبا هدف مشارکت اجتماعی در توسعه و رشد و پایدار منطقه کجور هم برای فارغ التحصیلان یک نوع حرکت ابتکاری و هم برای منطقه قابل تحسین است.
وی لازمه ی یک نگاه فعال و آینده ساز حرکت بر پایه ی مدیریت چشم انداز دانست  و افزود:این نگاه تصویری  از آینده ی مطلوبی را ترسیم می کند که هرگز در اذهان مردم جای نگرفته است و این امر محقق نمی شود جز با نگاه مدبرانه ای بخشدار کجور و مجموعه ی فارغ التحصیلان و نخبگان کجورکه مطمئنم همواره یار و یاور این اهداف هستند .
 سعید جعفری نیز از فارغ التحصیلان کجوری با تکیه بر دانش تجربه افزود:استفاده مؤثر و اثربخش از زمان ضرورتی اجتناب ناپذیر برای موفقیت در عرصه کار و زندگی است فراهم می آورد که  شامل مجموعه‌ای از مهارتها برای کنترل کردن و استفاده بهتر از زمان است که منجر به استفاده بهینه از زمان می شود.
ایشان با اشاره به اهمیت رویکرد فرهنگی در توسعه و آبادانی کجور افزود:از آنجا که با رهیافت‌های علمی و نظریات کارشناسان مستقل همسو بشویم  می‌توان فرصتی برای  جامعه فراهم آورد تا با استفاده از این فرصت و با رویکرد فرهنگی  به اصلاح ساختارهای موجود و تعریف و پی‌ریزی ساختارهای جدید در قالبی بومی و متناسب با مبانی فکری و هنجاری کشور خود پرداخت.
سعیدجعفری با اشاره به توسعه راهبرد دانش خاطرنشان ساخت: راهبرد دانش به عنوان عنصری پویا و زنده حکم لایه محافظی را دارد که مسیر هدایت پروژه را روشن می نماید و بایستی در وهله ی اول به تعیین راهبردها پرداخت که شالوده ی اساسی  موفقیت در این مجموعه ها را فراهم می آورد.
درادامه  پس از طرح و بیان دیدگاههای  سایر فارغ التحصیلان آقایان سعید جعفری، ابن‌علی چراغیان، داریوش خزایی، عقیل مقیمی، حمید نیازی و خانمها زینب خزایی پول وخدیجه ابراهیمی به‌عنوان اعضای هیئت موسس مجموعه فارغ التحصیلان و نخبگان منطقه کجور انتخاب شدند.