سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یاوران کتاب

بسمه تعالی

خطبه های نماز جمعه 22اردیبهشت ماه

خطبه اول: امام جمعه بخش کجور در خطبه ی اول این هفته نماز جمعه پس از سفارش به تقوای الهی عنوان کرد: مهم ترین راه های برون رفت از گناه توبه و استغفار از درگاه خداوند می باشد. حجت الاسلام و المسلمین حاج یزدان جهاندارلاشکی استغفار را به معنای درخواست پوشش و گذشت و آمرزش بیان نمود و افزود: واژه ی استغفاردر اصطلاح قرآنی به معنای درخواست زبانی یا عملی آمرزش و پوشش گناه از خداوند به هدف مصونیت از آثار به گناه و عذاب است. ایشان با ذکر آیاتی از قرآن که به مسئله استغفار پرداخته است و ارزش و جایگاه و اهمیت آن را نشان داده است افزود:انسان از خدا می خواهد که وی را ببخشد و در حق وی گذشت نماید و او را به رحمت خود پوشش دهد. جهاندارلاشکی با اشاره به دعای 45 از صحیفه ی سجادیه که به دعای وداع ماه مبارک رمضان مشهور است خاطرنشان ساخت:خداوند در بخشش را به روی بندگانش گشوده است انسان گناهکار اگر از روی اخلاص به درگاه خداوند توبه نماید خداوند گناهان اورا محو می نماید و اورا در بهشت برین واردمی نماید.ایشان در ادامه با ذکرضرب المثل "توبه گرگ مرگ است" نیز خاطرنشان ساخت:تاخیر انداختن توبه خود گناهی نابخشودنی است، بنابراین گناهکاران باید در انجام توبه شتاب ورزند.

خطبه دوم: امام جمعه بخش کجور در خطبه دوم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید آیت‌الله مرتضی مطهری و تبریک روز معلم، در مورد مقام شهید مرتضی مطهری افزود:مطهری مرتضی بود او مورد رضایت خداوند بود و روح و قلمش پاک ومطهر بود.حجت الاسلام و المسلمین حاج یزدان جهاندار لاشکی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با معلمان سراسر کشور در خصوص سخنانش در رابطه با اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش  تصریح کرد: برنامه‌ریزی دقیق برای اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش به جهت تبیین جایگاه رفیع و نقش بی بدیل معلم در پایه ریزی جامعه ای مبتنی بر فضیلت های انسانی و علم و دانش ضروری است..

امام جمعه بخش کجور با اشاره به امضای پیمان استراتژیک بین امریکا و افغانستان بیان نمود: این سند درواقع سند راهبردی ده ساله است که هدف اوباما در واقع بیشترمنفعت شخصی است.