سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یاوران کتاب

                       محمدعلی قمی اویلی : شهید مطهری با شناخت مقتضیات زمان به مبارزه با ملحدین پرداخت.

 مراسم تجلیل از معلمان نمونه   کجور روز دوشنبه  در سالن ورزشی پول با حضور فرماندار شهرستان نوشهر محمدعلی قمی اویلی، رئیس اداره قرآن و نماز و عترت اداره آموزش و پرورش مازندران حاج آقا کاوه و سایر مسئولین شهری پول کجور و با هنر نمایی (آقای محمدجونیان، سیدکاظم حسینی ) وبا همت بخشداری کجور،شهرداری پول و اعضای شورای شهر پول و.. برگزار شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش کجور با تبریک مقام معلم، هدف از برگزاری این همایش را تجلیل از مقام والای معلم دانست.

الیاس متاجی با یادآوری تدوین سند تحول و راهبردی آموزش و پروش با هدایت مقام معظم رهبری با هدف تبیین آموزش و تربیت صحیح، تأکید کرد: معلمان باید خود تحولی را در راستای سند شروع کنند به طوری که همانند طراحان سند تحول، این سند را بشناسند.

متاجی خاطرنشان ساخت:تعلیم و ترییت صرفا به اداره مدرسه خلاصه نمی شود بلکه هدف تعلیم و تربیت به تعالی رساندن نیروی انسانی و ترویج تفکر الهی  است.

ایشان مدرسه را یک   کانون و نهاد مقدس فر هنگی خواند و از معلم به عنوان یک شخصیت فر هنگی یاد کرد و   افزود: معلمان باید با آگاهی کامل از محتوای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به   مطالبات جامعه بر اساس این سند پاسخ گویند  .

الیاس متاجی تکریم مقام معلم را کرنش در برابر خداوند دانست وافزود: کار معلم کار مذهب است ،تمرین عرصه ی آزادی است، انتقال دانش و تجربه است.

رئیس اداره آموزش و پرورش کجور ارتقای سطح خدمات رفاهی برای معلمان*-توسعه ی آموزش فنی حرفه ای و کاردانش *-توسعه مهارتهای زندگی با تشکیل کلاسهایی با این مضمون در راستای سندتحول بنیادین*-زمینه سازی جهت افزایش مشارکت خانواده *-شناسایی نخبگان ، ساماندهی و سازماندهی همراه با کیفیت نیروی انسانی *-برپایی و توسعه کلاسهای هوشمند*-ترویج فرهنگ نماز بارویکرد پیوند مدرسه و مسجد و...را از جمله سیاست های کلی اداره آموزش و پرورش کجور عنوان نمود.

رئیس اداره قرآن و نماز و عترت اداره آموزش و پرورش مازندران با معرفی کتاب رمز موفقیت استاد مطهری تصریح کرد:استاد شهید مرتضی مطهری یکی از بارزترین , موفق ترین و پیشروترین متفکران اسلامی در عصر جدید است که در گستردگی ‏فکر , درک زمان , شناخت مسائل فکری , توجه به واقعیات و آشنایی با مبانی دینی سرآمد هم عصران خویش بود  .

ایشان افزود:استاد مطهری همه افکار و علوم خود را بر پایه قرآن‌ بنا کرد، وی شخصیتی بود که توانست علوم مورد نیاز انسان‌ها را از قرآن‌ استخراج کرده و با زبان روز در اختیار تشنگان معارف قرآن قرار دهد.

حاج آقا کاوه افزود: شهید مطهری برای همه سنین و انسانها قلم زد و از این رو اندیشه‌های وی در تمامی ابعاد جامعه رسوخ کرده است  . 

حاج آقا کاوه در مورد حالات خاص ایشان تصریح نمود:شهیدمطهری در طول عمر برای پدر و مادر احترام خاصی قائل بود.مطهری یک مرد اهل عبادت , تسویه , تزکیه اخلاق و روح بود . از روحیه ای بسیار قوی برخوردار بود. او نزد ارباب زر و زور , خضوع نمی ‏کرد , و تا امکان داشت , اظهار حاجت نمی کرد و در جمع مال و ثروت دنیا حریص نبود. مساله ای که در زندگی استاد مطهری وجود داشت این بود که همیشه می خواست نامش مخفی باشد و این دلیلی بود بر خلوص ‏نیت ایشان و دوربودن از ریا , چرا که معتقد بود , کار باید انجام شود , حال به اسم هرکس , مهم هدف ماست که باید به آن ‏برسیم .

فرماندار شهرستان نوشهر نیز با حضور در این مراسم ضمن گرامیداشت مقام معلم و استاد مطهری گفت: در طول تاریخ اندیشمندان زیادی بودند که در یک علم صاحب قدرت بودند اما استاد مطهری در تمامی جنبه های علوم انسانی صاحب قدرت و تفکر بودند  .

قمی اویلی اظهار کرد: شهید مطهری از رتبه علمی و جایگاه اجتماعی بالایی برخوردار بود که این افتخار را نصیب خود کرد که امام راحل در مورد او فرمود"مطهری پاره تن من بود".

 ایشان با اشاره به شخصیت علمی و مبارزاتی شهید مطهری تصریح کرد: از مهمترین خصوصیات شهید مطهری این بود که فرزند زمانه خویش بود و با شناخت مقتضیات زمان در سه عرصه به مبارزه با التقاط، الحاد و تحجر پرداخت.

 قمی با بیان خصوصیات بارز شهیدمطهری تصریح کرد:شهید مطهری یک عالم و عامل و زمان‌شناس بود و در واقع یکی از محسنات شهید مطهری این بود که زمان را خوب می‌شناخت و متناسب با زمان و شرایط سخن می‌گفت و توجه به کتاب‌های ایشان ما را به این امر واقف می‌کند و امروز نیز همان جریانات ادامه دارد.

فرماندار نوشهربه نقش تاثرگذار و مفید معلمان اشاره کرد وخاطر نشان ساخت:با توجه با تهاجمات فرهنگی و تهدیدات نرم که از جانب دشمنان انقلاب اسلامی گریبان گیر نوجوانان و جوانان ما می باشد احیای فرهنگ سازی توسط معلمان ضروری بنظر می رسد.

در پایان این مراسم با اهدای لوح سپاس و هدایایی از معلمان نمونه منطقه کجور تجلیل شد.