سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یاوران کتاب

 " اولین شورای اداری ستاد نماز جمعه منطقه کجور با حضور مسئولین استانی  برگزار شد "

اولین شورای اداری  ستاد نماز جمعه منطقه کجور روز چهارشنبه مورخ 17/12/90 با حضور معاون اجرایی شورای سیاستگزاری ائمه جمعه مازندران حاج مهدی مستشرق و مسئول کمیته خبری دفتر نماینده ولی فقیه مازندران  محمد جونیان و اعضای اصلی و برادران و خواهران ستاد در بخشداری کجور برگزار شد.

معاون اجرایی شورای سیاستگزاری ائمه جمعه مازندران ضمن تبیین راهکارهای سازماندهی اعضای تشکیلات ستادهای نماز جمعه افزود: اعضای ستادهای نماز جمعه در سراسر استان مازندران بازوان پرتوان ولایت می باشند که بدون هیچ چشم داشتی شبانه روزی زحمت می کشند تا بستر را آماده کنند که روزهای جمعه مردم و نمازگزاران ما بتوانند از مصلی های نماز جمعه به نحو احسنت استفاده نمایند.

حاج مهدی مستشرق یکی از پناهگاههای مردم و قویترین پشتوانه ارزشهای انقلاب اسلامی را نماز جمعه دانست و تصریح کرد: در شرایطی که استکبار جهانی به حیاء و وحدت و عفت مردم هجوم آورده که تا اینجا هم ناکام مانده آنهم بخاطر نقش نمازهای جمعه و روشنگری های ائمه جمعه ما در کل کشور بوده که باید به آن ارج نهیم و افتخار کنیم.

مهدی مستشرق ستادهای نماز جمعه را بازوان ائمه جمعه دانست و تقویت سطح این ستادها را از مهمترین برنامه ها عنوان کرد.

 

 ایشان روند آیین نامه ستادهای اجرایی نماز جمعه را رو به رشد بیان کرد و تصریح کرد: اگر این آیین نامه اجرا شود، تحولی اساسی در ستادهای نماز جمعه ایجاد می شود که بحمدالله شاهد عملیاتی کردن این آیین نامه در ستاد نمازجمعه کجورنیز هستیم.

 

وی همچنین از اعضای ستاد نماز جمعه خواست تا در برخوردها و رفتارهایشان به نحوی عمل کنند که باعث جذب اقشار مختلف جامعه بویژه جوانان به نماز جمعه شوند.

 

معاون اجرایی شورای سیاستگزاری ائمه جمعه مازندران  با عنوان اینکه نماز جمعه یک نهاد فرهنگی است که در راس همه ی امور قرار دارد برنامه ریزی  جهت عملیاتی کردن آئین نامه های مصوب موجود ستادهای اقامه نمازجمعه را از اصلی ترین رویکرد ها دانست.

 حاج مهدی مستشرق در باب اهمیت نماز جمعه نیز عنوان کرد:نماز جمعه دلها را به خدا نزدیک تر می کند ،صمیمیت ، یکپارچگی و وحدت را به ارمغان می آورد.

سپس مسئول کمیته خبری دفتر نماینده ولی فقیه مازندران ضمن تقدیر و تشکر از تمامی حامیانی که در هرچه باشکوه تر برگزار کردن نماز جمعه منطقه کجور تلاش می کنند تصریح کرد: مردم عزیز شهر پول قدردان نماز جمعه هستند و در جهت پویایی و شکوفایی آن تلاش بی وقفه ای داشته و دارند.

محمد جونیان با اشاره به اینکه تریبون نماز جمعه با مردم ارتباط چهره به چهره دارد، تصریح کرد: نماز جمعه جز بهترین رسانه در تبلیغ کارهای فرهنگی است.ایشان همچنین به جهت پیاده سازی این فرهنگ بیان نمود: ستاد اقامه نماز جمعه کجور بایستی در قالب مکتوب تمامی فعالیتها و برنامه ها را بصورت هفتگی بصورت منظم گردآوری نمایند تا بتوان آن را بصورت یک ویژه نامه مصور چاپ و توزیع کرد.

امام جمعه منطقه کجور ضمن ارائه گزارشی از ستاد اقامه نماز جمعه کجوربه معرفی تک تک اعضای پرداخت و اشاره داشت: به جهت رعایت حق عدالت اعضای ستاد نه تنها فقط از شهر پول بلکه از اکثر روستاهای کجور جذب و گزینش می شوند.

در ادامه حاج یزدان جهاندار لاشکی با تقدیر و تشکر از حضور حداکثری مردم ولایتمدار کجور در پای صندوق های رای نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خاطر نشان ساخت:مردم کجور ضمن ادا نمودن تکلیف خود ثابت کردند همیشه تابع امر ولی فقیه هستند.

بخشدار کجور نیز با بیان گزارش استقبال خوب مردم از نماز جمعه بیان کرد: کجور توانایی این را دارد که جز ستادهای نمونه اقامه نماز جمعه کشوری باشد.

سید نادر موسوی زاده با بیان اینکه همواره کار فرهنگی را در راس امور خود قرار می دهند خاطر نشان ساخت: بایستی با تدابیر خاص و با برنامه های فرهنگی متنوع سعی در جذب حداکثری بالاخص جوانان در نماز جمعه داشته باشیم.

در ادامه سرپرست شهرداری شهر پول گستردگی وظایف ستاد اقامه نماز جمعه را به مثابه ی یک اداره دانست و افزود: جایگاه امام جمعه بسیار رفیع است، آنچه که برای جلب مشارکت های عمومی بایستی مدنظر قرار داد اینست که قدم های اول را درست و کامل برداریم.

اسدالله زالپولی درخواست وسیله ی نقلیه مخصوص رفت و آمد امام جمعه را در الویت کار، تشخیص داد وخاطرنشان ساخت: در قالب کمیته ی پشتیبانی در نظر داریم با گرفتن زمین مناسب برای ساخت مصلی اقدام نمائیم تا ان شاء الله عنوان ستاد نمونه استانی یا کشوری را از آن خود نمائیم.

زالپولی پراکندگی روستاهای کجور را مانع بزرگی در سر راه مشارکت شوراها و دهیاران روستاهای کجوربه جهت همیاری آنان در پیشبرد اهداف ستاد اجرایی نماز جمعه دانست و خواستار برنامه ریزی در این خصوص شد.