سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یاوران کتاب

 امام جمعه منطقه کجور حاج یزدان جهاندار لاشکی

 خطیب جمعه منطقه کجور در خطبه اول ضمن دعوت همگان به تقوا عنوان کرد:

بفرموده خداوند در قرآن، بهشت ارث متقیان است. ایشان دراین رابطه افزود: پاداش کسی که پرهیزگار است چیزی جز بهشت نمی باشد.

در ادامه حاج یزدان جهاندار لاشکی با اشاره به دو صفت رحمن و رحیم خداوند که همه چیز را در برگرفته است افزود:حضرت محمد (ص) رحمت‌اللعالمین است.

یزدان جهاندارلاشکی اضافه کرد: رحمان به معنای رحمت خداوند است که از پیام آور خویش که او را یک الگوی کامل اخلاقی معرفی کرده است، باید سیره عملی این بزرگواران را الگوی خویش قرار داد و در تخلق به صفت رحمت و عطوفت و شفقت و مهربانی به مردم - بلکه تمام مخلوقات الهی - به آن ها اقتدا کرد تا رفته رفته متخلق به این صفت اخلاقی الهی شد.

خطیب جمعه کجورباذکر حدیث پر معنى و گویائى از پیامبر اکرم (ص) که فرمود : خداوند بزرگ صد باب رحمت دارد که یکى از آن را به زمین نازل کرده است ، و در میان مخلوقاتش تقسیم نموده و تمام عاطفه و محبتى که در میان مردم است از پرتو همان است ، ولى نود و نه قسمت را براى خود نگاه داشته و در قیامت بندگانش را مشمول آن می سازد .تصریح کرد:انسانها نیز باید در برنامه زندگى چنین باشند ، اساس و پایه کار را بر رحمت و محبت قرار دهند و توسل به خشونت را کنار بگذارند .

 خطیب جمعه منطقه کجور در خطبه دوم این هفته با تقدیر از حضور گسترده مردم پای صندوق های رأی نهمین دوره انتخابات مجلس، آن را نشانه بصیرت و بیداری مردم کجور دانست و گفت: این حضور نشان دهنده پیوند عمیق مردم با مقام معظم رهبری است.

حاج یزدان جهاندار لاشکی تصریح کرد: از آنجا که مردم ولایتمدار کجور با حضور 85 درصدی  خود لبیک گویان به ندای مقام معظم رهبری حماسه ای عظیم آفریدند شایسته است که مسئولان هم قدر این مردم را بدانند و با خدمت هر چه بیشتر، این پایداری را جبران کنند و نسبت به رفع محرومیت های اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی و..کجور اقداماتی بجا انجام دهند.

ایشان ازتریبون نمازجمعه کجور خواستار توجه ی جدی مسئولان نسبت به رفع مشکلات کجور شد و عنوان کرد: لیاقت کجوری ها بیش از اینهاست و باید به حق خود برسند.

ایشان با اشاره به هفته ی احسان و نیکوکاری خواستار توجه جدی مسئولان و مردم  به وضعیت مستمندان ومستضعفان شد وافزود: کمک به هم نوعان نیازمند باید مستمر باشد و نباید فقط به یک روز خاص منحصر شود.

خطیب جمعه کجورضمن اشاره به سالروز صدور فرمان تاریخی امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل کمیته امداد به نبودن اداره ی کمیته امداد در کجوراشاره کرد و خواستار پیگیری جهت مستقر شدن این اداره  در کجور شد.

امام جمعه منطقه کجور با تبریک هفته ی منابع طبیعی در باب اهمیت درخت و درختکاری ضمن بیان روایت پیامبر اکرم (ص) که فرمودند: اگر در حال کاشتن نهالی بودید و علائم روز قیامت فرا رسید، به کار خود ادامه دهید و نهال را بکارید،از نمازگزاران خواست تا برای کاشت درخت این طلای سبز اقدام کنند.

جهاندار لاشکی  ضمن اشاره  به مناسبت 18 اسفند سالروز گرامیداشت سید جمال الدین اسد آبادی از اندیشه ها و افکار این دانشمند بزرگ سخنانی به میان آورد وخاطرنشان ساخت:از آنجا که امام خمینی (ره) در مورد شهید بهشتی فرمودند:شهید بهشتی به تنهایی یک امت بود، بدرستی که سید جمال الدین اسد آبادی نیز خود به تنهایی یک امت و یک ملت بود.

خطیب جمعه کجور افزود:مطمئنا با عمل کردن به اندیشه های این مبلغ بیدارگر در جامعه هنوز کارایی خود را دارد.

پس از اقامه نماز جمعه از طرف اداره ی منابع طبیعی کجور توزیع نهال بین نمازگزاران انجام شد.