سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یاوران کتاب

                             سومین جلسه انجمن کتابخانه عمومی پول کجور برگزار شد.

این جلسه با حضور امام جمعه بخش کجور حجت الاسلام و المسلمین حاج یزدان جهاندار لاشکی،بخشدار کجور سید نادر موسوی زاده، رئیس اداره آموزش و پرورش کجور الیاس متاجی و سایر اعضای انجمن با محوریت:ارائه ی راهکارهای توسعه همگانی مطالعه،بررسی مصوبات جلسات قبلی و پیگیری آن وبررسی دغدغه های فرهنگی روز سه شنبه مورخ16/12/90 در بخشداری کجوربرگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین حاج یزدان جهاندار لاشکی تصریح کرد: عادت به خواندن کتاب، که خداوند متعال در آیه   » وَ کِتابٍ مَسْطُورٍ » یعنی قسم به کتاب مسطور و مکتوب، به آن قسم یاد فرموده‌است در جامعه اسلامی از دیرباز با خواندن قرآن معمول بوده است و حتی کسانی که سواد خواندن و نوشتن نداشته‌اند از موهبت قرآن به عنوان برترین کتاب مرجع بهره برده‌اند و این کتاب آسمانی، نقشی بی‌بدیل در ارتقای فرهنگ جوامع اسلامی ایفا کرده است.

یزدان جهاندار لاشکی به جا گرفتن کتاب در سبد خرید مردم اشاره کرد و اظهارداشت:برای اینکه فرهنگ مطالعه به عنوان یک فرهنگ غالب در بین اقشار مختلف مردم گسترش یابد باید همه همکاری کنند .

وی با بیان اینکه گسترش فرهنگ مطالعه موجب ارتقای فرهنگ عمومی مردم و جامعه می شود بر لزوم فعالیت های گسترده فرهنگی در این زمینه مهم تاکید کرد.

امام جمعه بخش کجور ضمن اشاره به شعار دانایی توانایی است افزود:در سایه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است که بسیای از معضلات و آسیب های فرهنگی و اجتماعی مرتفع می شود.

ایشان با اشاره به اینکه هنوز فرهنگ مطالعه و کتابخوانی به نحو شایسته در میان مردم و جوانان وجود ندارد، تاکید کرد: همه در قبال گسترش این فرهنگ و افزایش سرانه مطالعه مسئول هستند.

   جهاندار لاشکی گفت: اهمیت نقش کتاب در تکامل جامعه بشری بر هیچ کس پوشیده نیست، تقریباً تمام ادیان آسمانی به وسیله کتاب ماندگار شده‌اند و روابط فرهنگی انسان‌ها نیز در سایه کتاب و مبادلات فرهنگی تقویت می‌شود.

 بخشدار کجور انس با کتاب را از ضروریات امروز کشور دانست و گفت: مسئولان باید تلاش کنند باایجاد انگیزه، بهبود وضعیت و به‌روز کردن امکانات کتابخانه‌ها، همچنین فراهم کردن منابع بر اساس نیاز مراجعین، انگیزه مطالعه را افزایش دهند  .

 سید نادر موسوی زاده با اشاره به نقش مهم معلمان و والدین در ارشاد نوجوانان و جوانان، خاطرنشان کرد: تشویق دانش‌آموزان به مطالعه در اوقات فراغت از مصادیق بارز امر به معروف است و انجام آن در پیشگاه خداوند سبحان بی‌اجر نخواهد ماند.

موسوی زاده با اشاره به افتتاح طرح گنجه کتاب،یادآورشد، بر اساس دستور العمل اجرایی از سوی استانداری و دستگاه های اجرایی استان مکلف به راه اندازی یک قفسه کتاب در ادارات خود هستند.

 در ادامه مسئول کتابخانه زینب خزایی پول با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی تاکید کرد: ترویج   فرهنگ کتاب و کتابخوانی به همکاری جدی و عزم عمومی همه مردم و مسئولان نیاز دارد   .

خانم خزایی با تاسی از سخن مقام معظم رهبری که می فرماید: در حوزه فرهنگ کمتر باید حرف زد بلکه بیشتر یاید عمل کرد افزود: در سال جاری جلساتی که برگزار شد حدود 85درصد مصوبات این جلسات اجرا شده است.

مسئول کتابخانه در خصوص ضرورت راه اندازی کافی نت در کتابخانه افزود: تحقق این مهم علاوه بر افزایش درآمد کتابخانه ها باعث رونق روز افزون فضاهای   مطالعاتی و جلب و جذب دانش آموزان و دانشجویان به کتابخانه خواهد شد.وی درپایان  خواستار تعامل بیشتر ادارات با کتابخانه شد.

پس از جمع بندی سایر نقطه نظرات اعضائ این جلسه مصوباتی به شرح زیر ثبت شد:

مصوبات:

1-مصوب شد با پیگیری مسئول کتابخانه و نامه ی مکتوب بخشدار نسبت به تشکیل گنجه ی کتاب در ادارات اقدام شود.

2-مصوب شد با هزینه ی شهرداری نسبت به فضای سبز حیاط کتابخانه اقدام شود.

3-مصوب شد با اهدای یک دستگاه کامپیوتر از طرف بخشداری کجور و یک دستگاه کامپیوتر از طرف اداره آموزش و پرورش کجور و تقبل هزینه ی اشتراک اینترنت پرسرعت(ADSL  ) نسبت به راه ه اندازی بخش کافی نت در کتابخانه اقدام شود.

سایر اعضا:حاج آقاسیدمحمدمیرشفیعی امام جماعت شهر پول،جناب آقای اسدالله زالپولی سرپرست شهردار شهر پول ، آقای قاسم اسحاقی مسئول اقامه نماز اداره آموزش و پرورش کجور،خانم رقیه خزایی مسئول بسیج دانش آموزان و فرهنگیان، خانم بیتا کیاکجوری مدیریت مجتمع فاطمه الزهرا پول کجور،آقای ابراهیم مشایخ مدیر مجتمع شهیدکریمی پول