سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یاوران کتاب

                                        بسمه تعالی

نماز عبادی سیاسی جمعه پنجم اسفند ماه همچون هفته‌های گذشته با حضور انبوه نمازگزاران مؤمن در مسجد امام حسن عسگری (ع) شهر پول اقامه شد.

 امام جمعه موقت شهر پول در خطبه اول در باب ضرورت رعایت حقوق انسانها توسط یکدیگر که به عنوان یک تکلیف است تصریح کرد:

مشکل امروز بشریت نه تنها فقدان صنعت و سرمایه و تکنولوژی نیست بلکه عدم حاکمیت دین ، اخلاق اسلامی وعدم رعایت حقوق همدیگر است.

 حجت الاسلام  والمسلمین حاج آقا رضا خطیبی در ادامه ی سخنانشان با ذکر روایتی از پیامبراکرم(ص) که می فرماید:حرمت انسان مؤمن ازکعبه بالاتراست به بیان  اهمیت و ارزش بالای آبرو و   حرمت مومن، پرداخت.

رضا خطیبی از جمله مهمترین حقوق انسانها از آبروداری و حیثیت انسانها سخن گفت  و افزود:هیچ کسی حق ندارد با آبروی مردم بازی کند.

ایشان افزود: عزت و حرمت مومن از جانب حق تعالی به او   عنایت شده است: “لقد کرمنا بنی آدم” و همین امر سبب ارزش والای آن است، از   این رو تعدی به آبروی دیگران جزء گناهان کبیره محسوب شده و از طرف خداوند وعده عذاب   الیم داده شده است.

 حجت الاسلام  والمسلمین حاج آقا رضا خطیبی در خطبه دوم ضمن سفارش همگان به تقواوتحول درونی خود و با اشاره به این که اسلام عید نوروز را مورد تایید خود قرار داده است گفت: همچنان که به خانه تکانی و نظافت منازل خویش می‌پردازیم، می‌بایست به خانه تکانی دل نیز توجه ویژه ای داشته باشیم و دلها را از کینه و کدورت خالی کنیم.

رضا خطیبی خطاب به بازاریان نیز گفت:انصاف را سرلوحه کارتان قرار دهیدواز مسئولان خواستار نظارت بیشتر  در این امور شد.

 حجت الاسلام  والمسلمین حاج آقا رضا خطیبی در قسمت دیگری از خطبه دوم ضمن اشاره به روز هشتم اسفند ماه که روز امورتربیتی نامگذاری شده خاطر نشان ساخت:سعادت جامعه و آحاد مردم حداقل به دو چیز بستگی دارد: "وراثت و تربیت"

وی تصریح کرد: روانشناسان پی برده اند که تربیت آن قدر مهم است که گاهی به وراثت نیز غلبه می کند.

ایشان برگزاری نماز جمعه را سبب تحول اساسی در منطقه کجور دانست و افزود: پول کجور مستعد این است که با تخصیص اعتباراز کانون فرهنگی و موسسه قرآنی نیز بهره مند گردد .

 خطیبی امام جمعه موقت شهر پول ضمن دعوت  گسترده و دشمن شکن  مردم در پای صندوقهای اخذ رأی در روز 12اسفند افزود: شرکت پرشور امت اسلامی در انتخابات مجلس شورای اسلامی ضمن ایجاد همبستگی و پایبندی به ارزشها و آرمانهای انقلاب و نظام موجب یأس و ناکامی دشمنان در دستیابی به اهداف پلیدشان خواهد شد.

خطیب موقت جمعه شهر پول با اشاره به در پیش داشتن برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، که از مؤلفه های ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران  می باشد افزود:ملت فهیم ما در چنین شرایطی باید مراقب دسیسه های دشمن باشند آنها با برنامه ریزی های خود به دنبال  وارد کردن خدشه به فضای انتخابات هستند .

ایشان خطاب به کاندیدها و طرفدارانشان نیز بیان کرد:نامزدهای انتخاباتی با رعایت اخلاق و مقررات به بیان افکار و برنامه های خود بپردازند و از تخریب یکدیگر بپرهیزند.

وی خاطر نشان کرد: آنچه که موجب نا امیدی دشمنان در عرصه انتخابات می شود انتخاباتی هوشمندانه از روی آگاهی و بصیرت است.

امام جمعه موقت پول افزود: باید نماینده‌ای را برای مجلس انتخاب کنیم که طعم تلخ فقر را چشیده باشده و علاقه به کار و خدمت بی منت به مردم داشته باشد.

حجت الاسلام  والمسلمین حاج آقا رضاخطیبی  ابراز کرد: مردم باید جهت انتخاب نماینده اصلح شاخص های اصلی را تشخیص دهند و ضمن تحقیق نمودن به سوابق نمایندگان دست پیدا کنند.

وی همچنین تصریح کرد: پولی که برای رای دادن می‌دهند گرفتن و دادن آن حرام است چون رای دادن یک وظیفه است و آن هم به فرد اصلح و پول گرفتن در مقابل انجام وظیفه جایز نیست و رای به غیر اصلح بدین صورت حرام اندر حرام است.