سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یاوران کتاب

 خطیب جمعه موقت شهر پول در خطبه اول نماز جمعه عبادی سیاسی این هفته (28/11/90)در باب اهمیت تقوا با بیان روایات و احادیثی از ائمه معصوم به سخنرانی پرداختند و تصریح کردند:

تقوا همان انجام واجبات و ترک محرمات است.

حجت الاسلام  والمسلمین حاج آقا رضا خطیبی با ذکر این حدیث از امام جعفر صادق که می فرمایند:

همه علم مردم را در چهار چیز یافتم : اول اینکه پروردگار خود را بشناسی . دوم اینکه بدانی با تو چه کرده ، سوم اینکه بدانی او از تو چه خواسته است . چهارم اینکه بدانی چه چیز تو را از دینت خارج می کند .،

خاطر نشان ساخت:رسالت انبیا نجات انسان ها از گمراهی و ضلالت بوده است و آنچه حائز اهمیت است گمراه نماندن انسان در دین است.

حجت الاسلام والمسلمین خطیبی یکی از وظایف منتظران در عصرغیبت  را خواندن دعاهای وارده و دعا برای تعجیل در ظهور صاحب الزمان دانست و این دعا را که از طریق معصومان وارد شده را عنوان کرد:اللهم عرفنی نفسک فانک ان لم تعرفنی نفسک لم اعرف نبیک. اللّهم عرفنی نبیک فانک ان لم تعرفنی نبیک لم اعرف حجتک. اللهم عرفنی حجتک فانک ان لم تعرّفنی حجتک ضللت عن دینی؛
پروردگارا! خود را به من بشناسان که اگر خود را به من نشناسانی، نمیتوانم پیغمبرت را بشناسم. پروردگارا! پیغمبرت را به من بشناسان که اگر پیغمبرت را به من نشناسانی، نمیتوانم حجت تو را بشناسم. پروردگارا! حجت خود را به من بشناسان، که اگر حجت خود را به من نشناسانی، دین خود را از دست میدهم، و گمراه خواهم شد".

خطیب موقت جمعه شهرپول بر حسب این داین دعا مهدی شناسی  را دروازه ی ورود به معرفت خدا و رسول خدا دانست .

ایشان در مورد ضرورت مهدی شناسی حدیث دیگری را عنوان کرد:«مَن مَاتَ وَ لَم یَعرِف إِمامَ زمانِهِ مَاتَ میتَه جاهِلِیَّه؛ پیامبر اعظم: هرکس بمیرد و امام زمان خود را نشناسد, به مرگ جاهلیت مرده است.»

امام جمعه موقت شهر پول در این مورد نیز افزود: تهاجم فرهنگی در قالب عرفان های کاذب بسیار زیاد است و تنها راه مقابله با آنها را توسل به اهل بیت و تاسی از ولی امر مسلمین که عامل تضمین کننده انسان از انحرافات است را برشمرد.

حجت الاسلام  خطیبی طی سخنانی در خطبه دوم، ضمن دعوت همه به تقوا و پرهیزگاری اظهار داشت: شرط قبولی اعمال و عبادات، تقواست وتقوا به تعبیر قرآن برای انسان بصیرت می آورد.

امام جمعه موقت شهر پول ارتقاء روستا ی پول به شهر و برخوردار شدن از امام جمعه و برگزاری نماز جمعه در شهر پول را به شهروندان تبریک گفت و این توفیقات را ازبرکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و شهدای انقلاب دانست.

ایشان نماز جمعه را نماز وحدت خواند و افزود: نماز جمعه را قدر بدانید که نماز جمعه برای همه ی مردم است و در انحصار کسی نیست. ایشان با قرائت تشکر ولی امر مسلمین از حضور حماسی مردم در راهپیمایی 22بهمن عنوان کرد:علاوه بر تجلی وحدت و همدلی، این همایش تبلور عظمت، صلابت، اقتدار، و شکوه مردمی در این مراسم بود که مردم موقع شناس ایران توطئه دشمن را باردیگر خنثی کردند.

امام جمعه موقت شهر پول ضمن اشاره به موفقیت های هسته ای اخیر دانشمندان ایرانی یادی از شهدای هسته ای ایران نمودند و بر روان پاکشان درود فرستادند.

ایشان در رابطه با مسئله انتخابات نیز سخنانی بیان نمودو افزود:وظیفه ی همه ی ماست که با حضور حداکثری خود در این دوره از انتخابات نیزحضور پرشوری داشته و مشت محکمی بر دهان ابرقدرتها بزنیم.     رضا خطیبی  مهمترین معیار کاندیدای اصلح را ولایت‌مداری عنوان کردند و افزودند: باید از روی بصیرت و آگاهی دست به انتخاب بزنیم تا بتوانیم مجلسی قوی و ولایی برای  پیشبرد اهداف نظام و انقلاب بسازیم .

ایشان خطاب به نامزدهای انتخاباتی نیز افزودند:نامزدها در عرصه انتخابات منافع ملی را باید در نظر بگیرند. ایشان حضور در انتخابات و انتخاب اصلح را یک تکلیف الهی دانستند وتصریح کردند: ملاک تشخیص درست کاندیدها با نگاه تعصبی و حذبی نباشد بلکه با نگاه دینی همراه باشد.