سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یاوران کتاب

      خطیب نماز جمعه شهر پول:

حضور در نماز جمعه فرصت مناسبی برای فراهم کردن توشه آخرت است.

بخشدار کجور سید نادر موسوی زاده پیش از شروع خطبه های نماز جمعه شهر پول پس از تقدیر و تشکر ازستاد موقت استقبال از امام جمعه و تمامی مسئولان استانی،شهرستانی و محلی و مردمی که در برگزاری مراسم استقبال نهایت همکاری را داشتند در خصوص اهمیت و جایگاه نماز جمعه عنوان کردند:نماز جمعه یک سنگر تاثیرگذارو پربرکت است که پس از سی وسه  سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران این برکت شامل مردم کجور نیز شده است و ازنمازگزاران خواست  که در روزهای جمعه با حضور پررنگ خود این سنگر را بیش از پیش تقویت کنند.

موسوی زاده ضمن دعوت از مردم جهت راهپیمایی 22 بهمن  ماه مسیر راهپیمایی را از مسجد امام حسن عسگری (ع) به سمت اداره آموزش و پرورش کجور بیان کرد و خواستار حضور فعالانه مردم همیشه در صحنه شد.

 امام جمعه شهر پول حجت الاسلام والمسلمین حاج یزدان جهاندارلاشکی در خطبه اول نماز جمعه شهر پول کجور ضمن تبریک ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) و پیروزی انقلاب اسلامی در مورد ویژگی‌های پیامبراکرم (ص) به ایراد سخن پرداخت و خوش اخلاقی را ازجمله  ویژگی‌های شاخص پیامبر اکرم (ص) معرفی نمود وافزود: بیشترین معضلات و مشکلات اجتماعی که گریبانگیر همگان است سوء اخلاق بعضی از انسان هاست. ایشان الگو پذیری از امامان معصوم را عامل بسیار مهمی در سازندگی انسان ها دانست.

حجت الاسلام والملسمین یزدان جهاندارلاشکی در قسمت دیگری از خطبه به اهمیت تقوا اشاره و عنوان کردند:  بهترین وسیله ای که در سفر سرنوشت ساز آخرت می توان با خود همراه ساخت، و از آن برای عبور از گردنه های هولناک حیات پس از مرگ یاری جست، وسیله بسیار کارآمد تقواست، و حضور در نماز جمعه نیز فرصت مناسبی برای فراهم کردن توشه آخرت است.

امام جمعه پول کجور در رابطه با احسان به والدین که یک  تکلیف الهی است به رعایت احترام والدین اشاره کردند و افزودند: حتی کوچکترین حرفی از زبان فرزندان در ناراحت کردن والدین عواقب اخروی و دنیوی زیادی در پی خواهد داشت.

جهاندار لاشکی در خطبه دوم پس از سلام و درود به روح پر فتوح بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و آرزوی سلامتی و طول عمر برای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای و ادای احترام به خون پاک شهیدان با اشاره به بیداری اسلامی که در کشورهای اروپایی صورت گرفته‌، خاطرنشان ساخت:

علاوه بر بیداری اسلامی که در کشورهای مصر، تونس، لیبی، بحرین و یمن صورت گرفته و برخی از این کشورها توانسته‌اند علیه دیکتاتورهای کشور خود پیروز شوند، این بیداری در کشورهای اروپایی نیز فراگیر شده و یقینا پیروزی با مردمی است که به صحنه آمده‌اند و نمونه بارز آن همین جنبش وال‌استریت است که الگو گرفته از انقلاب اسلامی ایران است.

وی با تاکید بر اینکه تحریم و تهدید دشمن به جنگ چیز جدیدی نیست یادآور شد:

دشمن تهدید، تخریب و تحریم کرد اما بحمدالله بقول امام راحل نتوانست هیچ غلطی بکند و ملت ما نشان دادند که تا پای جان از سرزمینشان دفاع خواهند کرد.

 ایشان در پایان متذکرشدند: راهپیمایی پر شور مردم نشان خواهد داد که مردم دشمن ستیز و دشمن شناس هستند و خواستار حضور پرشور مسئولان و مردم در راهپیمایی 22بهمن شدند تا با حضور گسترده ی خود  مشت محکمی بردهان ابرقدرتها و مستکبران جهانی بزنند.