سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یاوران کتاب

اولین دیدار چهره به چهره فرماندار شهرستان نوشهر وهیئت همراه و بخشدار کجور و دیگر مسئولین شهرستانی و منطقه کجور درآبان ماه سال 90 درکجور با حضور مردم محلی راس ساعت 9 صبح روز جمعه برگزار گردید .

فرماندار نوشهر در دیدار چهره به چهره با مردم دهستان توابع کجور و 18 روستای زیرمجموعه آن که در مسجد صاحب الزمان روستای کجور برگزار شد با اشاره به مشکلات این بخش تلاش برای رفع محرومیت از کجور را از وظایف اصلی مسئولان عنوان کرد.

محمد علی قمی اویلی ابراز داشت: کجور به عنوان نگین البرز مرکزی باید بدرخشد و زیرساخت‌های لازم برای دستیابی به این مهم در این بخش باید اجرایی شود.

فرماندار نوشهر تصریح کرد: تسریع در روند احداث راه دسترسی نوشهر به کجور، برطرف ساختن مشکل آب شرب روستاها و اعمال مدیریت صحیح بر این بخش و دقت نظر در تخصیص اعتبارات لازم در راه‌های روستایی در کنار ایمن‌سازی راه‌ها و استفاده از علائم و استاندارهای لازم برای جاده‌ها از جمله اقداماتی است که باید صورت گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره مشکلات سوخت مردم این منطقه بیان داشت: مشکل خاصی برای افرادی که از قبل ثبت نام شده‌اند وجود ندارد و شوراها و دهیاران نسبت به اطلاع‌رسانی به آن دسته از افرادی که هنوز اقدام خاصی در این زمینه نکرده‌اند اقدام کنند.

فرماندار نوشهر همچنین از توافق منابع طبیعی و شرکت شهرک‌های صنعتی برای واگذاری 200 هکتار زمین برای احداث شهرک صنعتی خسران در کجور خبر داد.

وی با اشاره به تمدن چندهزار ساله کجور آن را دارای نیروی انسانی توانمندی عنوان کرد که توانایی برداشتن کلمه محروم از این بخش دارند.

در پایان فرماندار شهرستان نوشهر در خصوص اهمیت کجور که برخوردار از سه نوع آب و هوای متغیر است افزودند: کجور مستعد این است که پایتخت گیاهان دارویی شود.

بخشدار کجور نیز از مهم‌ترین دغدغه‌های بخش کجور را زیرساخت راه عنوان کرد.

سید نادر موسوی‌زاده همچنین با اشاره به ارتقای روستای پول به شهر ایجاد پلیس راهور و ارتقای پاسگاه آن را خواستار شد.
این مسئول تصریح کرد: عدم استعلام برای صدور پروانه، عدم پوشش کانال‌های تلویزیونی، ایرانسل و همراه اول در بسیاری از نقاط این بخش، تسهیل‌سازی در روند دریافت کالابرگ سوخت، عدم اختصاص اعتبارات سیل کینس و مشکل برق برخی از روستاها را از مهم‌ترین مشکلات این بخش عنوان کرد.

موسوی زاده این نوع دیدارها را حرکتی کم نظیر در کجور خواند وافزود : در آینده نیز با لطف خدا و همت مسئولین و مردم شاهد این دیدار چهره به چهره در زانوس رستاق و پنجک رستاق کجور نیز خواهیم بود.

 در ادامه علی سیاسرانی دهیار کجور ضمن بیان اهم درخواستها ومشکلات دهستان کجور خواستار حل و فصل آن توسط مسئولین شد که عبارتند از:

رفع مشکل کمبود آب شرب محلات کجور-بازسازی خرابی سیل اخیر کجور- احداث کتابخانه با توجه به آنکه چندسالی است زمین آن توسط خیری اهداء شده است- رفع مشکل عدم پوشش شبکه های تلوویزیونی- رفع مشکلات طرح هادی – مجهز کردن درمانگاه کجور به پزشک مجرب ومتخصص و اختصاص یک دستگاه آمبولانس به درمانگاه - تخصیص دادن اعتبار به جهت احداث اماکن ورزشی و تفریحی- عملیاتی شدن طرح آب بندان شهر کجوربه جهت اشتغال زایی آن- روکش آسفالت جاده اصلی کجور- نصب علائم راهنمایی و رانندگی در جاده و گاردلیل به جهت تامین امنیت جانی مسافران – تهیه یک خودرو زباله به جهت حمل زباله و..

 در ادامه آقایان سنجرانی و کاوه مدیران ادارات جهادکشاوری و راه و ترابری درپاسخ به موارد مطروحه درحوزه مسئولیت خود قول مساعد دادند دراسرع وقت نسبت به پیگیری طرح ها و پروژه های نیمه اتمام اقدام نمایند.

 بهرام خداکرمی رئیس شورای اسلامی روستای انگیل کجور ضمن یادآوری تمامی مشکلات و خواسته های مردم دهستان کجور به سه نکته اساسی اشاره کردند و خواستار حل آن از جانب مسئولین شدند که عبارتند از :

حمایت همه جانبه از سرمایه گذارانی که می خواهند در کجور سرمایه گذاری کنند به جهت احداث کارخانجات و وموسسات بزرگ –سهل الوصول کردن وام بنیاد مسکن - ایجادطرحهای اشتغالزایی برای جوانان روستا

 در حاشیه ی این مراسم آنچه که قابل توجه بود علامت سوال بزرگی بود که ریاست اداره آموزش و پرورش کجور مقابل خود داشت و آن عدم مراجعه کننده به ایشان بود.

ریاست اداره آموزش و پرورش کجور  الیاس متاجی با توجه به این نکته که مراجعه کننده ای را در این دیدار چهره به چهره نداشت به بیان عملکردهای این اداره پرداختند که عبارتند از :

توافق نامه آموزشی با جمعیت هلال احمر به منظور گسترش آموزش های کمک های اولیه و مانورهای امداد و نجات - شناسایی  دانش آموزان ترک تحصیل کرده  - تعریف سایت در دورترین مدرسه کجور باهمکاری مدیر ممدرسه نیچکوه کجور- تقویت کلاسهای قرآنی در سطح منطقه - تهیه و خرید تجهیزات ورزشی و سایر امکانات رفاهی مدارس منطقه کجور- همکاری صمیمانه با کتابخانه مرکزی شهر پول به منظور ارتقای سطح فرهنگ کتابخوانی-تجمیع مدارس با ایاب و ذهاب رایگان-شناسایی افراد بیسواد به منظور ریشه کن کردن بیسوادی- توجه به کلاسهای ضمن خدمت همکاران خصوصا مقطع ابتدایی- تقویت آزمایشگاه مرکزی پول واقع در مجتمع امام خمینی (ره )پول به منظور بهره مندی کلیه دانش آموزان از وسایل آزمایشگاهی- توجه و تقویت انجمن اولیاء و مربیان و کلاسهای آموزش خانواده - همکاری با حوزه بسیج امام حسن عسگری(ع) کجور در برگزاری همایشها و برنامه های فرهنگی - توجه به طرح تجلیل از دانش آموزان نخبه بسیجی