سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یاوران کتاب

 اولین همایش سراسری شوراها و دهیاری های سراسر کجور با هدف آشنایی شوراها و دهیاری ها با نحوه اجرای طرح ملی سرشماری و نفوس و مسکن در کجور در شهر پول برگزار شد.

در این همایش بخشدار کجور درباره جایگاه و اهمیت شوراها و دهیاری ها اظهار داشت: اولین پل ارتباطی بین مردم و مسئولین شوراها هستند که باید در کنار این ارتباط با جلب  اعتماد مردم مشکلات آنها را برطرف کنیم و شوراها  و دهیاری ها باید همیشه این مهم را مورد توجه قرار دهند.

سید نادر موسوی زاده تصریح کرد: رضایت مردم رضایت خدا را در پیش دارد و حضور مسئولین در جمع شوراها و دهیاریها و مردم و پاسخگویی آنها به مردم از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

موسوی زاده گفت: به همه شوراها و دهیاری ها سفارش می کینم تا شرایط را در روستاهای خود به گونه ای فراهم آورند که اهالی روستا که در شهرهای دور و نزدیک ساکن هستند خود را در ایام طرح سرشماری به زادگاهشان کجور رسانده و در این طرح سرنوشت ساز برای کجور مشارکت نمایند.

  بخشدار کجور افزود:یکی دیگر از مواردی که شوراها باید آنرا مورد توجه قرار دهند اطلاع رسانی به مددجویان روستایی می باشد چرا که تاکنون هفتصد سهمیه تسهیلات به مددجویان روستایی کجور تعلق گرفت که فقط 200 سهمیه آن جذب شده است و 500 سهمیه دیگر راکد مانده است و این حق مددجویان روستایی است تا از آن بهره مند شوند. 

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نوشهر در این همایش اظهار داشت: همه کشاورزان و بهره برداران روستایی کجور نسبت به ثبت نام در سامانه اینترنتی اقدام نماید تا بتوانند از تسهیلات و اعتبارات کشاورزی همچون دریافت سوخت برای ماشین آلات کشاورزی و خسارات ناشی از بلایای طبیعی استفاده کنند. 

میر حسین سنجرانی افزود: دریافت هرگونه تسهیلات و اعتبارات و خسارات منوط به ثبت نام در این سامانه می باشد و در غیر اینصورت دچار مشکل خواهند شد.

 فرماندار شهرستان نوشهر به نزدیک شدن زمان طرح سرشماری خانوار اشاره کرد و گفت: وجود آمار دقیق جمعیتی در طرح سرشماری به روند برنامه ریزی و تصمیم گیری دولت کمک می کند بطوریکه آمار دقیق تعداد خانوار و جمعیت در قالب طرح سرشماری دستیابی به افق 1404 را بسیار سرعت می بخشد.

محمدعلی قمی ادامه داد: بنابراین باید طرح سرشماری را در کجور جدی گرفت و از همه مردم کجور که در شهرها ساکن هستند درخواست می شود برای طرح سرشماری به روستاهای زادگاهشان در کجور آمده تا با شرکت در این طرح ملی آمار جمعیتی کجور بالا برود و در آینده شاهد ورود امکاناتی به مراتب بیش از این در کجور بوده تا شاهد شکوفایی و آبادانی بیشتر کجور باشیم. 

قمی یکی از راهها برای آبادانی کجور را تجمیع خدمات رسانی دانست و افزود: بسیاری از خدمات را می توان برای روستاهای کجور در قالب مجتمع انجام داد و این امر به خدمات رسانی سریعتر به روستاهای کجور کمک قابل توجهی خواهد کرد.

 رئیس شورای بخش کجور در این همایش نیز اظهار داشت: شوراهای اسلامی و دهیاران در نوک پیکان خدمت رسانی هستند و بایستی با یک برنامه ریزی صحیح خدمت رسانان خوبی برای مردم باشند و این کار با شناخت اولویت های روستا و نظارت و پیشبرد پروژه های عمرانی امکان پذیر خواهد بود.

شهرام صادقی افزود: گام برداشتن در تحقق محرومیت زدایی که از تاکیدات دولت خدمتگزار نیز می باشد در سایه مشارکت مردم روستاها بدست می آید که شوراها دهیاران در این زمینه نقش موثری دارند. 

صادقی به تعامل شوراها و دهیاران در راستای خدمت رسانی و رفع مشکلات مجود در کجور پرداخت و گفت: مواردی مانند راههای پیشگیری از سرقت احشام در روستاها و چگونگی مقابله با اعتیاد و گسترش آن در سطح روستاها که متاسفانه در حال تبدیل شدن به یک مشکل اساسی است که باید نسبت به رفع تلاش بیشتری صورت گیرد.

  صادقی افزود: توجه به تشکیل کار گروه جهت مشخص نمودن زمینهای کشاورزی و زمین های قابل ساخت و ساز که زمینه اشتغال در منطقه را فراهم می آورد را از دیگر ضروریات در منطقه کجور دانست.

ضمن آنکه درپایان این مراسم از شوراها و دهیاران منطقه کجور که در کار خود پرتلاش تر ظاهر شدند با اهدای لوح تقویر تجلیل بعمل آمد.