سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یاوران کتاب

               غبارروبی مزار شهدای کجور درهفته دفاع مقدس

  مراسم معنوی غبارروبی مزار شهدا که عصر روز پنج شنبه همزمان با سراسر کشور با حضور اعضای ستاد هفته دفاع مقدس کجور و مسئولان ادارای کجور برگزار شد .

در این مراسم، مزار شهدا عطرافشانی شد و یاد و خاطره شهیدان هشت سال دفاع مقدس گرامی داشته شد. شرکت‌کنندگان در این مراسم ضمن قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند و با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب اسلامی تجدید پیمان کردند.

این مراسم، بصورت نمادین در تعدادی از روستاهای بخش کجور برگزار شد.

از سایر برنامه های انجام شده در این مراسم افتتاح تمثال مبارک سرداران شهید منطقه کجور در وروردی شهر پول و بازدید ازساختمان در حال ساخت پایگاه بسیج نیچکوه  کجور بود.

 در حاشیه این مراسم بخشدار کجور ضمن گرامی داشت یاد و خاطره همه شهدا و امام شهدا و دو یادگار امام و همه ایثارگران عرصه جهاد و شهادت عنوان کردند:

اگر امروز اقتدار و بالندگی در کشور وجود دارد مرهون خون شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس است واین وظیفه همه مسئولان و مردم را در پاسداشت خون شهدا و حفظ ارزش های نظام را دوچندان می کند و کمترین کاری که ما باید انجام دهیم انتقال فرهنگ جبهه و ایثار و شهادت می باشد و این میسر نمی شود مگر با تفکر بسیجی و تلاش جهاد گونه تا که مدیون خون شهدا نباشیم.

سید نادر موسوی زاده درمورد اهمیت گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان هشت سال دفاع مقدس تصریح کردند: بنا به فرموده رهبر انقلاب که فرموده بودند: "امروز زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست " هم اکنون وظیفه اصلی ما است تا از آرمان‌ها و اهداف والای شهدا پاسداری کنیم و در راستای ترویج و گسترش آن بکوشیم.

موسوی زاده سایر برنامه های هفته دفاع مقدس کجور را به شرح زیر اعلام کرد: مراسم صبحگاه مشترک-مراسم زنگ مقاومت-افتتاح نمایگشاه کتاب، عکس و پوستر شهدابا موضوعیت دفاع مقدس-مراسم محفل خاطره گویی با حضور یادگاران 8سال دفاع مقدس- مراسم تجلیل از نخبگان بسیجی- عضویت رایگان کتابخانه عمومی -برگزاری مسابقات فرهنگی و تیر اندازی- دیدار و تجلیل از خانواده های معظم شهدا- نشست سیاسی-گشت امنیتی- برگزاری همایش زن و نقش آفرینی در جنگ تحمیلی و...