سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یاوران کتاب

                             

                        برگزاری سیزدهمین نشست یاوران کتاب          

سیزدهمین نشست یاوران کتاب در روز سه شنبه مورخ 23/6/90 با جمعی از صاحب نظران در مکان بخشداری کجور برگزار شد.

مسئول کتابخانه عمومی پول کجور ضمن خوش آمد گویی به حضار به معرفی سند مطالعه مفید و اهداف و طرح های آن پرداختند و تصریح کردند: بر اساس این سند، نقش والا و حساس مطالعه در تکامل فردی و اجتماعی که در نهایت به پرورش ابعاد کمال‌آفرین و آسمانی روح بشر می‌انجامد، انکار‌ناپذیر است.

 زینب خزایی افزود:ارتقای شاخص های کتابخانه ای در ابعاد فضا، منابع، عضو و امانت در کتابخانه ها، نهادینه کردن مطالعه مفید به عنوان یک ارزش و عادت عمومی در جامعه و فراهم سازی برای هدایت محتوای مطالعه آحاد جامعه مهم ترین سیاستهای تهیه این سند است.

در ادامه مسئول کتابخانه پول کجور به معرفی پایگاه کتابخوانان حرفه ای کشور پرداختند و عنوان کردند:

www.booki.ir   این پایگاه با آدرس

   در واقع از نخستین شبکه اجتماعی کتابخوانان حرفه ای کشور به منظور ارتقای سرانه مطالعه و همه گیر شدن فرهنگ مطالعه در جامعه تهیه شده است.

خزایی تصریح کرد: افراد می‌توانند پس از ثبت‌نام با وارد کردن ایمیل و رمز خود به صورت رایگان از امکانات شبکه (معرفی، نقد و پیشنهاد کتاب به افراد دیگر، تعامل میان مخاطبان) استفاده کنند

مسئول کتابخانه عمومی پول کجور به جهت جذب بیشتر افراد به کتابخانه پیشنهاد کردند از وجود اعضای فعال کتابخانه به عنوان رابطین فرهنگی می توان استفاده کرد.

خزایی افزود:

بر اساس این طرح با معرفی افراد کتابخوان و فعال از بین اعضای فعال کتابخانه در تمامی نشستها از آنها دعوت به عمل می آید تا از وجود آنان  در جهت تبلیغ کتاب و کتابخوانی استفاده شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش کجورالیاس متاجی نیز ضمن ایراد سخنانی در مورد نقش کتاب و کتابخوانی در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و ارائه پیشنهاداتی در این زمینه قول مساعد دادند با شروع سال تحصیلی جدید زمینه های لازم جهت عضویت دانش آموزان و استفاده بیشتر آنان از کتابخانه را فراهم آورند.

مصوبات :

مصوب شد جناب آقای سید حامد نورالهی و موسی خزایی از فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی پول کجوراز جمله رابطین فرهنگی کتابخانه عمومی پول کجور باشند.

مصوب شد جناب آقای نورالهی با آقای منوچهر نوری فر فرمانده حوزه امام سجاد(ع) پول کجور نسبت به خرید کتابهای جیبی دفاع مقدس هماهنگی لازم را انجام دهد. 

مصوب شد جهت استفاده بهینه مجتمع های شبانه روزی کجور از خدمات کتابخانه  با هماهنگی اداره آموزش و پرورش تقویم اجرایی تدوین گردد.