سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یاوران کتاب

 

تا کنون به این فکر کرده اید که برای نویسندگی باید از کجا شروع کنیم!؟

 

 این موضوعی است که ذهن خیلی از علاقمندان به نوشتن را مشغول میکند... اینترنت یکی از ابزارهای پیشرفته ای است که ما را به همان دهکده کوچک جهانی که از آن نام می برند نزدیکتر میکند... برای کسب اطلاع از آخرین خبر هنری کافی ست روی کیبرد کلیک شود.. همینکه کلیک کردم این خبر را یافتم!

 به تازگی کتابی از شریدان سیموو بریتانیایی به چاپ رسیده است با عنوان مردها به چه چیز ی فکر میکنن!؟. (برای اطلاع بیشتر به سایت www.amazon.co.uk/  ویا به بخش فرهنگی رادیو زمانه مراجعه شود) این کتاب در مدت کوتاهی به یک کتاب پرفروش تبدیل شده و در حال حاضر از نظر فروش با مجموعه داستان‌های هری پا‌تر رقابت می‌کند. با این حال شریدان سیموو  نویسنده و مبتکر در گفت‌و‌گو با روزنامه تلگراف ادعا کرد که این کتاب دسترنج یک عمر کار پژوهشی او درباره عادت‌های مردان و تدریس در این زمینه است.
شریدان سیموو به انتشارات
آمازون پیشنهاد داده بود که انتشار کتابی با صفحات سفید را برای پخش در بین دانشجویان بریتانیایی بپذیرد و آمازون هم از این پیشنهاد استقبال کرد و کتاب را به این شکل و با صفحات سفید در 200 صفحه که شبیه دفتر یادداشت می باشد منتشر کرد!. جالب اینجاست که این کتاب نیاز به ترجمه هم ندارد!....

 شریدان سیموو از این موفقیت دور از انتظار، شگفت‌زده شده است. او در این باره به تلگراف گفت: «اصلاً انتظار چنین موفقیتی را نداشتم و الان واقعاً ذوق‌زده هستم و به هیجان آمده ام.» 
شریدان سیموو 39 سال دارد و در دانشگاه هاروارد تحصیل‌ کرده است و این کتاب اولین اثر او ست.

نقد و اظهار نظرهای متفاوتی در مورد این کتاب بیان شده است. بیشتر نقدها مربوط میشود به اینکه نویسنده از این ترفند استفاده کرده برای پول در آوردن و نقدی دیگری که نوشته بود این کار جدیدی نیست و این ایده را سالها قبل یکی از ایرانی ها انجام داده!.

در واقع نقد مثبتی از این کتاب ندیدم. به غیر از موضوع آن ، به نظرم خوبی یه این ایده اینجاست ...شخصی که کتاب را خریداری میکند با 200صفحه سفید مواجه میشود که باید بنویسد. از آنجائیکه نویسنده  نوشتن کتاب را به خواننده واگذار کرده.. خواننده مجبور میشود که بنویسد و این باعث به کار انداختن ذهن برای نوشتن میشود....افرادی این کتاب را خریداری میکنند که زمینه برای نوشتن را دارند و این فرصت خوبی ست برای نشان دادن استعداد .  خلاقیت نویسنده قابل تحسین است...

                  

منبع:  http://www.masoudian.blogfa.com/post-13.aspx