سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یاوران کتاب

 

نهاد کتابخانه های عمومی کشور در چشم انداز ایران 1404هجری شمسی نهادی است:

فرهنگی، با هویت اسلامی-ایرانی، نافذ و اثرگذار بر جامعه ی دارای کارکردهای آگاهی بخشی،اطلاع رسانی،آموزشی و ارشادی،زمینه ساز ارتقای مطالعه مفید،دارای نیروی انسانی متعهد،متخصص و آموزش دیده،باحفظ جایگاه اول کشور در منطقه و موفق در رساندن کشور در زمره پانزده کشور برتر جهان از جهت سرانه ی فضا،عضو، منابع و امانت کتابخانه ای با ویژگی های ذیل:

*ارتقا دهنده ی آگاهی عمومی از طریق دسترسی سریع ، آسان و عادلانه یکایک ایرانیان و فارسی زبانان به منابع اطلاعات مورد نیاز با توجه به اقتضای سن جغرافیا و فرهنگ آنان.

*در خدمت آموزش مادام العمر افراد جامعه از طریق تعامل با نهادهای آموزشی و تسهیل در چرخه ی دانش با تامین منابع اطلاعاتی ،مرکزی برای یادگیری،رشد مهارت و نیز ارتقای تعاملات فکری و عملی در راستای تولید علم.

*جذاب، هدایت کننده ی اوقات فراغت و توسعه دهنده ی فرهنگ مطالعه و کتابخوانی با هدف جذب فراگیر مخاطب به ویژه کودکان و نوجوانان و جوانان.

*تقویت کننده ی مولفه های هویت ملی ایرانیان حافظ و انتقال دهنده ی ارزش های دینی و فرهنگی در برابر از خود بیگانگی فرهنگی و گسست نسلها.

*پژوهش محور، نوآور و خلاق و بهرهمند از مشارکت نخبگان و فرزانگان و رشد دهنده ی روحیه ی خلاقیت و نوآوری در جامعه.

*حامی در ارتقاء دهنده ی منزلت اجتماعی کتابداران.

*مشاوری امین با بهره مندی از کتابداران متخصص و متعهد.

*دارای ساختاری انعطاف پذیر و پویا در تعامل با مساجد و خیرین، بهرهمند از همکاری نهادها و سازمان ها ی دولتی ،مردمی و مذهبی.

*برخوردار ازنظامهای همکاری و تبادل بین کتابخانه ای در سطوح ملی ،منطقه ای و جهانی.

*پیشرو در بهره گیری از فناوری های نوین اطلاعاتی با ایجاد کتابخانه های ترکیبی از طریق دیجیتال سازی اثربخش خدمات و منابع.