سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یاوران کتاب

                                  سیری در  نهادینه کردن فرهنگ درکجور 

از آنجا که منطقه کجوربه عنوان بخش مهم و تاریخی غرب مازندران محسوب می شود بایستی در تمامی عرصه های اجتماعی ، فرهنگی اقتصادی نیز چشم گیر باشد که این امر نیازمند توجه ویژه مسئولان شهرستانی و استانی  و حتی کشوری است .در این میان یکی از تاثیرگذارترین عرصه ها امور فرهنگی است که کتابخانه به عنوان یک مرکز فرهنگی در راس امور قرار دارد.

دغدغه اصلی اینجانب فقر فرهنگی است که متاسفانه در کجور موج می زند فرهنگی که امروزه به عنوان شاخص توسعه ی کشورهای پیشرفته است. کجور با توجه به آنکه پتانسیل های قویی جهت پیشرفت دارد هنوز در ابتدای خط قرار دارد..کجور همواره نگاه حکیمانه ی مسئولان را می طلبد نه دلسوزانه...

کتابخانه عمومی پول کجور به عنوان تنها مرکز فرهنگی در حال حاضر با یک نیرو و در  یک شیفت کاری (صبح)  و با حداقل امکانات ارائه خدمت می نماید. مسلما با متحول کردن نوع سرویس دهی کتابخانه و متصل شدن به سامانه اینترنتی و برخورداری اندک خدماتی که مراجعان کتابخانه های شهرستانی دارند می توان شاهد تحول مطالعه  در کجور  نیز شد.

مسئولان محترم روی سخنم با شماست!

  شما که می فرمایید فرهنگ کتابخوانی در کجور کمرنگ است!

   آیا کجور با این همه قدمت تنها یک کتابخانه باید داشته باشد ?!آیا هیچ اندیشیده اید که اگر دقیق تر و موشکافانه تر به اهداف کتابخانه های عمومی بنگرید آسان تر به افق1404 چشم انداز توسعه ی کتابخانه های عمومی کشور خواهید رسید؟!

 گرچه کتابخانه عمومی پول کجور کماکان نهایت سعی خود را جهت نهادینه کردن این فرهنگ مهم انجام می دهد اما همکاری همه جانبه ی ارگان های دیگر  را نیز می طلبد تا از تمامی ظرفیت ها جهت ارائه هرچه بهتر خدمات به مراجعان و جلب و جذب بیشتر آنان اقدامات موثرتری صورت گیرد...امید که با همت مسئولان شاهد رشد و نمو این  بسترفرهنگی  باشیم...آنطور که باید و شایدبر این عقیده ام که  کم توجهی  به مسائل فرهنگی می تواند حتی فاجعه آمیزتر از اثرات  مخرب حمله مغول وکتابسوزی آنان باشد..