سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یاوران کتاب

برگزاری اولین نشست یاوران کتاب کتابخانه عمومی پول کجور در سال جهاد اقتصادی

 نشست یاوران کتاب در روز شنبه مورخ 31/2/90 با حضورآقای سیدنادر موسوی زاده بخشدار کجور، و سایر مسئولان اداری مستقر در شهر پول و مسئول کتابخانه عمومی پول کجور درمحل بخشداری کجور برگزار شد.

پس از قرائت کلام الله مجید، آقای موسوی زاده بخشدار کجور ضمن خوش آمدگویی به حضار در مورد اهمیت کتاب و کتابخوانی سخنانی را بیان داشتند:

موسوی زاده عنوان داشت:

 انسان برای اینکه پیشرفت علمی داشته باشد بایستی با کتاب و کتابخوانی مانوس باشد.، و دراین میان نقش خانواده را بسیار مهم بیان کردند و افزودند: خانواده ها می توانند با تشویق کودکانشان از همان سنین کودکی با آشنا کردن آنان با کتابخانه به عنوان یک نهاد فرهنگی آموزشی زمینه را برای رشد عزیزانشان فراهم آورند.

ایشان افزودند نقش اداره آموزش و پرورش در سوق دادن دانش آموزان به امر مطالعه اجتناب ناپذیر است و امیدوار شدند پیش از پیش هماهنگی با کتابخانه جهت اشاعه فرهنگ کتابخوانی صورت گیرد.

موسوی زاده از کتاب به عنوان بهترین دوست انسان یاد کرد و یادآور شدند:بیشترین تلاشها باید در عرصه ی فرهنگی صورت گیرد تا با حداقل امکانات و با صرف زمان کمتر بهترین خدمات را به مراجعان انجام پذیرد.

سپس خانم  زینب خزایی مسئول کتابخانه عمومی پول کجور ضمن بیان سخنانی راجع به اهمیت فرهنگ درکجور عنوان داشتند:

منطقه کجوربه عنوان بخش مهم و تاریخی از غرب مازندران درتمامی عرصه های اجتماعی ،فرهنگی اقتصادی نیازمند توجه مسئولان شهرستانی و استانی است .در این میان یکی از تاثیرگذارترین عرصه ها امور فرهنگی است که کتابخانه به عنوان یک مرکز فرهنگی در راس امور قرار دارد.

خزایی در مورد پیشرفت امور فرهنگی کجور افرود: کتابخانه عمومی پول کجور با همت مسئولان میتواند به بستر مناسبی جهت رشد و نمو کودکان و جوانان کجوری باشد.

 پس از ارائه نقطه نظرات دیگر اعضاء جلسه با صلوات برمحمد و آل محمد پایان یافت.

 مصوبات یازدهمین نشست" یاوران کتاب" کتابخانه عمومی پول کجور:

1- جلسات شورای اداری (بخشداری و اموزش و پرورش )گاها در کتابخانه برگزار شود.

2- برآورد هزینه جهت ایجاد فضای سبز کتابخانه  به جهت جذب بیشتر مراجعان انجام شودو گزارشی از میزان هزینه به بخشداری اطلاع رسانی گردد.

 3-    نشست یاوران کتاب حتی الامکان ماهانه برگزار شود.

 4-    در جلساتی که در شهرستان برگزار میشود نسبت به دوشیفت کردن کتابخانه و اداره ی آن با دو کارمند تبادل نظر شود.