سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یاوران کتاب

                               همایش بزرگ تجلیل از معلمان منطقه کجور برگزار شد.

الیاس متاجی: دانش آموزان کجوری باید سرآمد همه ی دانش آموزان کشور باشند.

  همایش بزرگ تجلیل از مقام معلم منطقه کجور، در روز دوشنبه مورخ19/2/90باحضورآقای علی اصغر طبری معاونت پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران  وسایر مسئولین اداری  شهرپول و بخش کجور با اجرای برنامه های متنوع در سالن ورزشی پول کجور برگزار شد.

  الیاس متاجی رئیس اداره آموزش و پرورش کجور ضمن خوش آمدگویی و تقدیر و تشکر از حضور مدعوین و مهمانان حاضردرهمایش و گرامیداشت یادامام راحل و شهدا و شهید اهل قلم مرتضی مطهری ، به نقش تعلیم و تربیت در پیشبرد اهداف آموزشی اشاره داشتند و تصریح کردند: انسان به عنوان اشرف مخلوقات با گزینش بهترین روشها در راستای اهداف آموزش و پرورش و با تزکیه نفس و با تغییر نگرش مثبت و اعمال بهترین روشهای تربیتی در راستای حفظ انسان و کرامت   همواره باید بسوی کمال مطلق گام بردارد. در ادامه آقای متاجی به چالش های حوزه ی آموزش و پرورش اشاره کردند و عنوان داشتند: باید تلاش شود شان جامعه با شان معلم نزدیک شود و همه باید برای برون رفت از چالش ها تلاش کنند. وی  با اشاره به اینکه منطقه کجور قدمت چندین ساله دارد و میراث دار بزرگانی چون شیخ فضل الله نوری است بیان کردند: در کجور استعداد بالقوه موج می زند.،ایشان افق پیشرفت آموزش و پرورش را در این دانست که دانش آموزان کجوری باید سرآمد همه ی دانش آموزان کشور باشند.

  در ادامه آقای علی اصغر طبری معاونت پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران  بر ضرورت تحول فعالیت های پژوهشی تأکید نمودندو بیان کردند: زیربنای پژوهش و تحقیقات گسترده باید در آموزش و پرورش نهادینه شود .همچنین ایشان افزودند:معلمان با رویکرد تربیتی و غنی بودن به دانش روز جامعه می توانند ‌،فاصله‌ی‌ بین‌ سه‌ عنصر اساسی‌ تعلیم‌ و تربیت‌ یعنی‌ دانش‌آموز،معلم‌ و  مدرسه‌ با محبت ، خردورزی و تفکرگرایی را کمتر کنند.

آقای طبری افزودند:تربیت از سه طریق کتاب خواندن، تفکر کردن و هم صحبتی با دیگران ممکن می گردد و معلمان صاحب اندیشه درخور تحسین اند و لازم است بیشتر به خودمان مدد برسانیم و همدلانه و دوستانه از کار یکدیگر گره گشایی نماییم.ایشان همچنین  برنامه ریزی را در راه تعلیم و تربیت موثر دانستند.

                                      در پایان از معلمان نمونه تجلیل به عمل آمد.