سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یاوران کتاب

بسمه تعالی

صورتجلسه پنجمین نشست یاوران کتاب در کتابخانه عمومی پول کجور:

اهم مذاکرات و تصمیمات گرفته شده به شرح زیر می باشد:

الف )خلاصه مذکرات:

پنجمین نشست یاوران کتاب در روز  دوشنبه مورخ24/1/88با حضور بخشدار کجور آقای نورمحمدی - ریاست آموزش و پرورش آقای ساروی ریاست شورای محل آقای زالپولی و ودیگر اعضای انجمن و باحضور تنی چند از افراد اهل علم و دانش در کتابخانه عمومی پول کجور برگزار شد.

پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید بخشدار محترم کجور ضمن خیرمقدم گویی به افراد حاضر به ایراد سخنانی پیرامون فرهنگ کتابخوانی پرداختند و بیان کردند از دامن مراکز فرهنگی(کتابخانه) است که جوانانی رشد پیدا می کنند که موجبات پیشرفت جامعه را بوجود می آورند و همین خود اهمیت رسانه های آموزشی بخصوص کتابخانه ها و آموزش و پرورش را به صورت جدی تر مطرح می کند. همچنین ایشان در ادامه سخنانشان به ارتباط موثر این دو رسانه اشاره کردند و بیان داشتند که ارتباط تنگاتنگ آموزش و پرورش و کتابخانه می تواند کمک موثری در ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین دانش آموزان  نماید ..درپایان ایشان با اشاره به ساختمان نیمه کاره سرایداری کتابخانه، خواستار توجه و پیگیری  مسئولان جهت ساخت کامل ساختمان سرایداری شدند.  

در ادامه ریاست آموزش و پرورش نیز ضمن سخنانی در رابطه با توسعه فرهنگ کتابخوانی پیشنهاد کردند که دایر بودن کلاس های آموزشی در کتابخانه با توجه به علائق دانش آموزان خود می تواند سبب جذب آنان به کتاب و کتابخوانی شود.

 در ادامه خانم خزایی مسئول کتابخانه عمومی پول کجور گزارشی از عملکرد کتابخانه و نشست های "یاوران کتاب "در سال 87 ارائه نمودند وی با بیان اینکه کتابخانه برای پیشبرد اهداف خود نیازمند حمایت های بیشتر افراد خیر می باشد خواستار توجه بیشتر مسئولان به تامین نیازمندیهای  کتابخانه شدند.

سپس خانم خزایی مسئول پایگاه بهزیستی پول جهت جذب مشارکت جوانان محل در امر کتابخوانی به معرفی پروژه توانمندسازی جوانان و نوجوان پسر20-12سال محل جهت پیشگیری از گرایش به مواد مخدر پرداختند و خواستار همکاری کتابخانه با این پروژه شدند.

سپس آقای خزایی عضو هیئت امنای مسجد جامع پول با اشاره به قفسه های قفل شده کتابخانه مسجد که بلااستفاده مانده است آمادگی خود را برای اهداء این کتابها به کتابخانه عمومی اعلام کردند.

پس از ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات دیگر افراد این نشست با صلوات بر محمد و آل محمد به پایان رسید.

 مصوبات پنجمین نشست یاوران کتاب :

1-مقرر گردید یک دستگاه دوربین دیجیتال با هزینه بخشداری خریداری شود.

2- مقرر گردید  کتابهای کتابخانه مسجد جامع پول با همکاری هیات امنای مسجد جامع پول به کتابخانه عمومی اهداء گردد.

3-مصوب شد جاده منتهی به کتابخانه توسط دهیاری پول کجور بازسازی  شود.

 با تشکر زینب خزایی پول –مسئول کتابخانه عمومی پول کجور