سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یاوران کتاب

 

 

 

 

                                        بسمه تعالی

        برگزاری یازدهمین نشست" یاوران کتاب" در پول کجور :

 یازدهمین نشست یاوران کتاب در روز سه شنبه مورخ 19/5/89 با حضورآقای نورمحمدی بخشدار کجور، آقای ساروی ریاست آموزش و پرورش کجور، حاج آقاجلالی مجد امام جماعت محل، آقای شهباز خزایی مسئول پایگاه بسیج برادران پول کجور، آقای صادقی عضو شورای کجور، آقای زالپولی عضو شورای پول کجور،آقای اسحاقی کارشناس فرهنگی و هنری اداره آموزش و پرورش و خزایی مسئول کتابخانه عمومی پول کجور درمحل بخشداری کجور برگزار شد.

 پس از قرائت کلام الله مجید، آقای نورمحمدی بخشدار کجور ضمن خوش آمدگویی به حضار، حلول ماه مبارک رمضان را تبریک گفتند و بیان داشتند:

 این ماه، ماه غفران و رحمت الهی است.ماهی است که همه ما جزء مهمانان این خوان ضیافت الهی هستیم. ماهی که خداوند تمامی نعمات خود را برای بندگانش فراهم نموده، به طوری که بازخورد تمامی افعال خوب ما در این ماه مبارک، ضمن اینکه ذخیره الهی برای مامحسوب می شود باعث سلامتی جسم و جان ما نیز می شود.

ایشان همچنین ضمن ایراد سخنانی در رابطه با اهمیت برگزاری اینگونه جلسات عنوان داشتند: با پیگیرهای مستمر و همت مضاعف "یاوران کتاب" می توان بستر مناسب جهت ارتقای سطح فرهنگ کتابخوانی بین نوجوانان و جوانان را فراهم نمود.

 

 

سپس خانم خزایی ضمن بیان سخنانی عنوان داشتند:

آیین مقدس اسلام، فراگیرى علم و دانش را عاملى براى رشد، پویایى و تعالى جامعه برشمرده است.

ایشان همچنین از اقدامات خوبی که تا به حال جهت اشاعه فرهنگ کتابخوانی با کمک "یاوران کتاب" انجام شده اشاره داشتند و تصریح کردند: امیدواریم آنطور که شایسته و بایسته است بتوانیم در خدمت جامعه ی شهرمان باشیم.

خانم خزایی به معرفی اجرای" طرح کتاب من" درکتابخانه عمومی پول کجور پرداختند و هدف این طرح را حرکت در راستای عدالت فرهنگی،غنا بخشیدن به منابع کتابخانه ها و متعادل ساختن مجموعه کتابخانه بیان داشتند.

آقای ساروی ریاست آموزش و پرورش کجور از اجرای "طرح کتاب من" اسقبال کردند و عنوان داشتند: با اجرای این طرح می توان امیدوار شد نیازآموزشی دانش آموزان در حداقل زمان بدستشان می رسد، ایشان همچنین به رابطه ی دوسویه کتابخانه و آموزش و پرورش و دیگر نهاد های فرهنگی اشاره داشتند و تصریح کردند: همچنان اداره آموزش و پرورش وظیفه خود را جهت اشاعه فرهنگ کتابخوانی بین دانش آموزان انجام می دهد.

در ادامه حاج آقا جلالی مجد با بیان سخنانی راجع به اهمیت کتاب و کتابخوانی عنوان داشتند:

انسان برای اینکه پیشرفت علمی داشته باشد بایستی با کتاب و کتابخوانی مانوس باشد.، ودراین میان نقش خانواده را بسیار مهم بیان کردند و افزودند:

خانواده ها می توانند با تشویق کودکانشان از همان سنین کودکی با آشنا کردن آنان با کتابخانه به عنوان یک نهاد فرهنگی آموزشی و مساجد به عنوان یک نهاد دینی و تربیتی زمینه را برای رشد عزیزانشان فراهم آورند.

پس از ارائه نقطه نظرات دیگر اعضاء جلسه با صلوات برمحمد و آل محمد پایان یافت.

 مصوبات یازدهمین نشست" یاوران کتاب" کتابخانه عمومی پول کجور:

تشکیل کلاس قصه های قرآنی برای نوجوانان در کتابخانه

برگزاری محفلی شبی با قرآن با حضور قاریان مصری در یکی از شبهای لیالی قدر 

برگزاری یک دوره مسابقه "ضیافت نور" بین مراجعان به کتابخانه

برگزاری جلسات "هرروز با یک جزء از قرآن " در مسجد پس از اقامه نماز جماعت