سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یاوران کتاب

                   

             ساخت بلوار پنج کیلومتری شهر پول آغاز شد.  

  اسدالله زالپولی سرپرست شهردار، شهر پول درباره ساخت این بلوار گفت:

احداث بلوار ورودی شهر پول با توکل به خدا آغاز شده است. ساخت این بلوار  که حدودا پنج کیلومترمی باشد با هدف تسهیل در رفت و آمد وسایل نقلیه صورت می‌گیرد.

زالپولی تصریح کرد: پس از فاز اول این پروژه عملیات اجرایی و خاک برداری بلوار با شعاع آکس به طرفین 5/27 متر انجام خواهد شد در حال حاضر به جهت جلوگیری از خسارات بیشتر به کشاورزان و مالکان ملک حجم عملیات به طول 10 متر از آکس جاده کاهش پیدا می کند.

زالپولی افزود: سپس عملیات سنگفرش پیاده روها، ایجاد میادین و شبکه آب رسانی و برق رسانی در طرح توسعه ی  شهر در دستور کار پس از تامین اعتبارات ملی انجام خواهد شد.

ایشان در پایان  با تشکر از بخشداری کجور، اداره راه نوشهر، شبکه های آبرسانی و برق رسانی و مردم پول کجور خواستار حمایت بیشتر مسئولان شهرستانی و استانی شدند.

یادآور می شود:ابتدای این بلوار از پمپ بنزین تا درمان بستر پول کجور ادامه خواهد داشت.

  


                               **اطلاعیه ورزشی**

به اطلاع شهروندان عزیز پول کجور می رساند:

 باشگاه فرهنگی و ورزشی شهدای پول در نظر دارد با همکاری عمومی جهت استفاده بانوان زیر نظر مربیان مجرب کلاس های ورزشی برگزار نماید.

لذا از علاقمندان دعوت می شود جهت ثبت نام به کتابخانه عمومی شهر پول مراجعه نمایند.

                                                     "کمیته فرهنگی بانوان پول"


                      افتتاح رسمی سایت بخشداری کجور

   به لطف خداوند و با حمایت های بخشدار محترم کجور جناب آقای سید نادر موسوی زاده و تلاش "مجموعه فارغ التحصیلان و نخبگان کجور" سایت رسمی بخشداری کجور راه اندازی گردید. 

فارغ التحصیلان و نخبگان منقطه کجور از این پس خواهند توانست با مراجعه به سایت رسمی بخشداری کجور، ضمن معرفی خود و سوابق تحصیلی و تجربی شان به عنوان عضوی از خانواده بزرگ " مجموعه فارغ التحصیلان و نخبگان کجور" نقش موثرتری را در مسیر رشد و توسعه پایدار نگین البرز، کجور سرافراز ایفاء نمایند .

سایت مذکور به آدرس http://www.bakhshdarikojoor.ir آماده ارائه اطلاعات و اخبار در این زمینه می باشد.

 امید است با بهره گیری از فناوری های نوین گامی مهم در جهت ارتباط موثر و پویا بین بخشداری و مردم عزیز منطقه برداشته شود.


به مناسیت عیدسعید غدیرخم؛

مسابقه «برکرانه غدیر»درسراسرکشور

مسابقه بزرگ کتابخوانی به مناسبت عید سعید غدیر خم با عنوان «بر کرانه غدیر» توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار می‌شود.

 نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با همکاری اداره کل فرهنگی وزارت علوم، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان و سازمان بسیج مستضعفین، به مناسبت فرارسیدن ایام مبارک عید سعید غدیر، در حال برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی بر کرانه غدیر در سراسر کشور است.

منبع این مسابقه سراسری، کتابچه «بر کرانه غدیر» با محتوای خطبه غدیر است که با تیراژ پانصد هزار نسخه در سراسر کشور توزیع شده است.
منبع این مسابقه سراسری، کتابچه «بر کرانه غدیر» با محتوای خطبه غدیر است که با تیراژ پانصد هزار نسخه در سراسر کشور توزیع شده است.
علاقه‌مندان می‌توانند به دو روش مکتوب و آنلاین در این مسابقه شرکت کنند. در روش مکتوب، با مراجعه به کتابخانه‌های عمومی، دفاتر انجمن های اسلامی دانش آموزان، ادارات کل فرهنگی دانشگاه‌ها و پایگاه‌های بسیج در سراسر کشور، امکان دریافت کتابچه و پاسخنامه مسابقه فراهم است و همین مراکز پاسخنامه‌های تکمیل شده را دریافت می‌کنند.

 برگزاری آنلاین مسابقه بزرگ کتابخوانی «بر کرانه غدیر» از طریق مراجعه به سایت شبکه کتابخوانان حرفه‌ای به آدرس www.booki.ir    است. علاقه‌مندان می‌توانند با عضویت در این شبکه اجتماعی کتاب محور، ضمن دانلود فایل کتابچه «بر کرانه غدیر»، بصورت آنلاین در این مسابقه بزرگ شرکت نمایند.
برگزیدگان در مسابقه بزرگ «بر کرانه غدیر» از جوایز ارزشمندی همچون، کمک هزینه سفر حج عمره، عتبات عالیات، جوایز نفیس فرهنگی و نقدی برخوردار می‌شوند.زمان شرکت در مسابقه بصورت آنلاین از سیزدهم آبان ماه تا شانزدهم آذرماه است و در شیوه مکتوب تا دهم آذرماه سالجاری است.در حال حاضر و در بخش مسابقات شبکه
booki ، علاوه بر مسابقات مناسبتی همچون «بر کرانه غدیر»، ماهانه مسابقات مختلف کتابخوانی و فرهنگی برای کلیه اقشار جامعه برگزار می‌شود.

                                                  ** عیدتان مبارک**


   

  به حول و قوه الهی دومین جلسه ی ستاد هفته کتاب کتابخانه عمومی پول کجور در روز سه شنبه مورخ 17/8/90 با حضور بخشدار کجورآقای سید نادر موسوی زاده، رئیس اداره آموزش و پرورش کجورآقای الیاس متاجی، سرپرست شهردار پول آقای اسدالله زالپولی، و تعدادی ازمدیران و معلمان پرورشی مدارس در کتابخانه برگزار شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش کجور ضمن بیان اهمیت کتاب و کتابخوانی همه ی مدیران را ملزم دانستند نسبت به بازدید و عضویت همگانی دانش آموزان  در کتابخانه اقدام نمایند.

الیاس متاجی ضمن اعلام فراهم سازی بستر فرهنگی لازم  میان مدارس و کتابخانه عنوان کردند : اداره آموزش و پرورش کجور آمادگی این را دارد که ضمن تهیه ی سرویس رفت و آمد دانش آموزان با کتابخانه، هماهنگی لازم  جهت عضویت دانش آموزان را به عمل آورد.

بخشدار کجور و سرپرست شهردار پول نیز در یک اقدام هماهنگ اعلام کردند مبلغ حق عضویت دانش آموزان در هفته کتاب را تقبل می کنند.

مصوبات:  مصوب شد طی جلساتی چند در کتابخانه، جهت آشنایی دانش آموزان با نحوه ی کتابداری و جستجوی منابع، آموزش اصول کتابداری برای دانش آموزان علاقه مند برگزار شود.

مصوب شد زنگ مطالعه (همراه با عضویت دانش آموزان در سایت کتابخوانان حرفه ای کشور ) با حضور مسئولین در مدرسه شهداء  پول کجور برگزار گردد.

مصوب شد در جشنی که بمناسبت عید غدیر خم در شهر پول برگزار خواهد شد، مسئول کتابخانه نیزضمن انجام برنامه های جانبی دیگر به بیان  معرفی و عملکردهای کتابخانه بپردازد.

مصوب شد مدیران مدارس، دانش آموزان مستعد و فعال را به مسئول کتابخانه به عنوان رابطین فرهنگی معرفی نمایند تا رسالت یاوران کتاب را درقالب جلسه ای توجیهی در کتابخانه به آنان یادآور شده که به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جمع خود بپردازند.

درپایان جلسه ضمن بازدید بخشدار و سرپرست شهردار و رئیس اداره آموزش و پرورش کجور از کتابخانه کارت عضویت خود را تمدید نمودند .


    

بحول قوه ی الهی و با تلاش جمعی از فارغ التحصیلان منطقه کجور و نیز حمایت های بخشدار کجور جناب آقای سید نادر موسوی زاده و شهردار پول جناب آقای اسدالله زالپولی برگزاری نشست آتی فارغ التحصیلان منطقه کجور در مکان شهرداری و با حضور شهردار محترم در دستور کار قرار گرفت.

قابل ذکر است که زمان برگزاری نشست و موضوعات مطروحه در این نشست، طی فراخوانی از طریق سایت رسمی بخشداری که طی هفته ی آینده، رسما افتتاح می شود اطلاع رسانی می شود.

هم چنین فارغ التحصیلان منطقه کجور می توانند با مراجعه به سایت رسمی بخشداری که بعد از طراحی، آدرس سایت به اطلاع همگان می رسد، در قسمت لینک فارغ التحصیلان، ضمن ارائه ی مشخصات خود هرگونه نظر و پیشنهاد خود را نیز اعلام و ارسال نمایند.

 


قربان، عید بندگی و دلدادگی و گذشتن از خویشتن خویش است، روز شادی مسلمانان و قبولی در جشن بندگی خداوند، برآمدن انسانی نو از خاکستر شراره‌های نفس اماره. عید طلوع روزی نو و انسانی نو و یک زندگی با رنگ و بوی خدایی و رسیدن به قرب الهی است.    عیدقربان مبارک


                                                         

                               برگزاری جلسه ستاد هفته کتاب کجور

     اولین جلسه هماهنگی ویژه برنامه های نوزدهمین دوره هفته کتاب باحضور بخشدار کجور و مدیران مدارس  در روز پنج شنبه 12 /8/90در بخشداری کجور برگزارشد .

بخشدار کجور سیدنادر موسوی زاده در این جلسه در خصوص نقش کتاب در تحقق توسعه علمی کشور بر اساس سند چشم انداز توسعه  مطالبی بیان نمودند و تصریح کردند:

ترویج و گسترش مطالعه و کتابخوانی در کجور در گرو حمایت همه جانبه ادارات ، و توجه خاص مسولان به این امر است.

در ادامه مسئول کتابخانه عمومی پول کجور  خانم خزایی ضمن تقدیر و تشکر از توجه مسئولان به امور فرهنگی به بیان برنامه های ابلاغی نهاد کتابخانه های عمومی کشور پرداختند و خواستارهمکاری و برنامه ریزی تمامی مدیران و مسئولان  جهت تبلیغ امر مهم کتابخوانی درکجور شدند.

برگزاری جشن کتاب، برگزاری مسابقات فرهنگی ، اهدای کتاب توسط مردم به کتابخانه‌عمومی، عضویت در سایت کتابخوانان حرفه ای نهاد کتابخانه های عمومی  کشور برگزاری مسابقات کتابخوانی ، تقدیر ازکتابخوانان نمونه ( دانش آموز، کارمند و..)، برگزاری نمایشگاه کتاب و.... از جمله برنامه های پیشنهادی بود.

در ادامه هریک از مدعوین نسبت به ارائه ی کیفیت بهتر خدمات کتابخانه راهکارهایی رابیان نمودند که به اختصار عنوان می شود:

توجه آموزش و پرورش به امر تحقیق دانش آموزان و سوق دادن آنان به کتابخانه ،اهداء جوایز به دانش آموزان به مناسبتهای مختلف در قالب بن کتاب ، بازدید دانش آموزان از نمایشگاههای کتاب تهران و مازندران، بازدید متواتر دانش آموزان از کتابخانه، تحریک نمودن خیران به اهداء زمین جهت احداث کتابخانه، ایجاد انگیزه ی کتابخوانی در دانش آموزان، توجه و سعی در کیفیت بیشترخدمات کتابخانه، نصب بنر اطلاعاتی در مسیرهای پر رفت و آمد شهرپول توسط شهرداری، دیجیتالی کردن کتابخانه، بررسی وضع موجود کتابخانه های مدارس شهر پول،اختصاص دادن ساعت کتابخوانی برای دانش آموزان در مدارس، ارسال لیست کتابهای موجود در کتابخانه به مدارس و....

*-مصوب شد دومین جلسه هفته کتاب در روز سه شنبه مورخ 17/8/90 با حضور مدیران و معلمان پرورشی در کتابخانه برگزار شود.

*-مصوب شد مبلغ عضویت اعضا کتابخانه عمومی در هفته کتاب از ناحیه ی بخشداری و شهرداری تامین شود.

*-مصوب شد تعامل اداره آموزش و پرورش کجور کماکان با کتابخانه برقرار باشد.

*-مصوب شد ساعت کاری کتابخانه به جهت بازدهی بیشتر من بعد ازساعت 9 صبح لغایت 17 عصر باشد.


        مراسم یوم الله 13آبان با حضور با شکوه دانش آموزان در کجور برگزار شد.

الیاس متاجی رئیس اداره آموزش و پرورش کجور: 13آبان روز تجلی ایمان، دانایی و ولایت مداری است.

مراسم راهپیمایی از مدرسه حضرت زینب (س)کجور آغاز شده و راهپیماییان به سمت مدرسه وحدت و عصمت کجور حرکت کردند.

این مراسم که با حضور بخشدار کجور، مدیران مدارس ، اولیاء و دانش آموزان همراه بود  با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل ، جنایتهای استکبار جهانی را محکوم کردند.

رئیس اداره آموزش و پرورش کجور سخنران این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از حضور مسئولین و مردم و گرامی داشت  یاد و خاطره تمامی شهدا و شهدای  دانش آموز عنوان کردند:

 در سیزده آبان دانش آموزان انقلابی برخاستند تا غبار خود باختگی را از سیمای مدرسه پاک نمایند و رو در روی دشمن ایستادندواما امروزهمه دانش آموزان باید توجه داشته باشند که آرامش امروز را شهدای آن روز با استقامت و فداکاری به آنها هدیه کرده اند و اینک تکلیف دینی  ما ایجاب می کند با حضور گسترده، انقلابی و آگاهی‌بخش در ویژه مراسم ضد استکباری یوم‌الله 13 آبان، کاخ‌های ظلم و استکبار جهانی را به لرزه درآورده،و پیام حقیقی انقلاب خود یعنی؛ شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را در گوش جهانیان فریاد بزنیم.

 الیاس متاجی با بیان اینکه 13 آبان ماه یادآور سه حادثه مهم است، ادامه داد: یکی از آنها سالروز تبعید حضرت امام خمینی (ره) در سال 1343 به خاطر ایراد سخنرانی در مورد اعطای امتیاز کاپیتولاسیون به آمریکا است.

وی تصریح کرد: همچنین از مناسبت‏های دیگر این روز، سالروز کشتار دانش‏آموزان در دانشگاه تهران در سال 1357 و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان خط امام است.
وی افزود: 13 آبان روز تجلی ایمان ، دانایی و ولایت مداری است.
این مراسم با اجرای برنامه‌های متنوع دیگر از جمله اجرای سرود،مقاله و قرائت بیانیه و آتش زدن پرچم های آمریکا و اسرائیل به پایان رسید.