سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یاوران کتاب

گزیده خطبه های نماز جمعه بخش کجور  28 مهرماه 1391 به امامت حجت الاسلام والمسلمین حاج یزدان جهاندار لاشکی

امام جمعه بخش کجور در خطبه اول این هفته نماز جمعه بخش کجور با اشاره به اهمیت یاد خدا در زندگی بشر به بیان آیاتی از قرآن کریم به این مقوله پرداختند. حجت الاسلام والمسلمین حاج یزدان جهاندار لاشکی با اشاره به آیه 152 سوره بقره که خداوند می فرماید: "فاذکرونی اذکرکم ":مرا یاد کنید تا شما را یادکنم اهمیت یاد خدا در تمام لحظه های زندگی بشر آن چنان تاثیر مثبت بر روح و جان آدمی دارد که او را به آرامش حقیقی می رساند.جهاندار لاشکی با ذکر حدیث :"من عرف نفسه فقد عرف ربه" هرکس که نفس خود را شناخت خدای خود را شناخته است تصریح کرد: لازمه ی شناخت خدا خودشناسی است.ایشانیاد خدا را از زیباترین و بهترین جلوه های عبودیّت، و اساسی ترین و بنیادی ترین طریق بندگی و سلوک الی الله دانستند و بر این امر تاکید فراوان داشتند.خطیب جمعه کجور همچنین با بیان این آیه:"اقم الصلواه لذکری" نماز را به پای دار افزود: نماز انسان را در تنگناترین لحظات زندگی نجات می دهد.وی افزود: هدف از بعثت پیامبران به سعادت رساندن مردم بود.

خطیب جمعه بخش کجور در خطبه دوم پس از دعوت همگان به تقوای الهی با اشاره به مناسبتهای این هفته به پایان سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی اشاره و خاطرنشان ساخت :مسئولین باید از فرمایشات مقام معظم رهبری در این سفر نهایت استفاده و توجه را داشته باشند چرا که بسیار کارساز و مهم است. حجت الاسلام والمسلمین حاج یزدان جهاندار لاشکی افزود:رهبر انقلاب اسلامی، عدالت را یکی دیگر از شاخص های پیشرفت دانستند و در این راستا بیان داشتند: در  منطق اسلام، پیشرفت بدون عدالت، پیشرفت واقعی نیست .جهاندار لاشکی در ادامه به بیان این جمله مقام معظم رهبری پرداخت که فرمودند:بنده به مسئولان همیشه توصیه می‌کنم که قوی باشند ولی دشمن را نیز ضعیف نپندارند. از دشمن نباید غفلت کرد، چراکه از راههای مختلف وارد می‌شود. یک روز از راه تحریم،تعارض نظامی، روز دیگر از طریق جنگ نرم، تهاجم فرهنگی، دشمنان از راههای مختلف واردمی‌شود و باید هوشیار بود. خطیب جمعه کجور افزود:مقام معظم رهبری  «سبک زندگی» را بخش اساسی و حقیقی پیشرفتو تمدن سازی نوین اسلامی خواندند و با دعوت از نخبگان و صاحبان فکر و اندیشه برایپرداختن به این مفهوم مهم، آسیب شناسی وضع موجود سبک زندگی در ایران و چاره جوییدر این زمینه را لازم دانستند وی با بیان اینکه توجه به پروژه های نیمه تمام از تاکیدات مقام معظم رهبری است،خطاب به مسئولین بیان داشت:مدیران ادارات باید نسبت به پروژهای نیمه تمام حساسیت بیشتری داشته باشند و  باید همت کنند تاپروژه های نیمه تمام در کجور از جمله پروژه راه و شهرک صنعتی و اشتغال و...را به اتمام برسانند.خطیب جمعه کجور افزود:رهبر معظم انقلاب اسلامی لازمه رسیدن به پیشرفت اسلامی را شناخت نقاط ضعف و قوت وداشتن برنامه ریزی متناسب با شرایط و آگاه سازی مردم از نقشه راه و خطرهای پیش رودانستند و تصریح کردند: باید در مقابل توطئه ها و دسیسه های آنان بصیر بود.ایشان استقرار نمایندگی تربیت بدنی در کجور را به فال نیک گرفت و افزود:امید است که با اتحاد و همبستگی مسئولین شاهد رشد و نمو بیشتری در کجور باشیم.سالروز شهادت آیت الله سید مصطفی خمینی وسالروز تاسیس سازمان ملل متحد ازجمله دیگر مواردی بود که در این خطبه بدان اشاره شد.


 

مسابقه سراسری تالیف کتاب نماز برگزار می شود پانزدهمین مسابقه سراسری تالیف کتاب نماز با موضوع جوانان نویسنده و نویسندگان کتاب در سراسر کشور برگزار می شود

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان مازندران ، ستاد اقامه نماز کشور در نظر دارد جهت فراخواندن جوانان به اندیشیدن ، پژوهیدن و نگارش هدف دار درباره نماز ، این مسابقه را در سطح کشور برگزار نماید.

شرکت کنندگان می توانند آثار خود را حداکثر تا تاریخ 30/9/1391 به ستاد اقامه نماز استان ارسال یا به آدرس njavan.namaz@yahoo.com ارسال کنند .

لازم به ذکر است کتابداران کتابخانه های عمومی و خانواده هایشان در صورت تمایل میتوانند آثار خود را به اداره کل کتابخانه های عمومی استان ارسال کنند تا در اسرع وقت به ستاد اقامه نماز فرستاده شود .

گفتنی است به برگزیدگان مسابقه هدایایی نفیس شامل لوح تقدیر ، به همراه کمک هزینه سفر زیارتی حج عمره ، عتبات عالیات ، کمک هزینه سفر زیارتی به مشهد مقدس و ... تقدیم خواهد شد .

نتایج مسابقه پس از بررسی و داوری در تاریخ 15/12/1391 از طریق پایگاه اطلاع رسانی ستاد اقامه نماز به آدرس www.namaz.ir  و ستاد اقامه نماز استان مازندران اعلام خواهد شد .


     

 زنگ آغاز مدارس،زنگ ایثار ومقاومت وزنگ نماز در مدارس کجور طنین انداز شد

همزمان با بازگشایی مدارس زنگ آغاز مدارس،زنگ ایثار ومقاومت و زنگ نماز در مدارس کجور با حضور نماینده اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران - بخشدار کجور- ریاست اداره آموزش و پرورش کجور و سایر مسئولین اداری طنین انداز شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش کجور دراین مراسم ضمن تبریک سال جدید تحصیلی،هفته دفاع مقدس ودهه کرامت همگان را به پیروی ازمنویات مقام معظم رهبری با توجه به شعار سال وهمچنین تلاش درجهت تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی فرا خواند .

الیاس متاجی در مورد هشیاری دانش آموزان در برابر دسیسه های دشمن بویِژه اهانت به پیامبر اکرم (ص) سخنانی را بیان نمود و خاطر نشان ساخت: توطئه دشمنان همواره در کمین است و در این میان توطئه منافقان خطرناکتر است زیرا مسلمانان در طول تاریخ همواره در معرض توطئه منافقان بوده و هستند و امروز هوشیاری شما دانش آموزان موجب خنثی شدن همه دسیسه های دشمنان انقلاب اسلامی می شود .

متاجی در مورد لزوم مشارکت اولیا در آموزش و پرورش خاطر نشان ساخت: مشارکت واقعی و جدی قشرهای متفاوت مردم در اداره ی امور جامعه و بیش از هر جا  در آموزش و پرورش و در سنگر مدرسه معنای درست خود را پیدا می کند واین مشارکت در صورتی تحقق می یابد که بهترین روابط ، یعنی حسن تفاهم ، اعتماد ، همدلی ،هم اندیشی و صمیمیت میان اولیاء و مربیان و کادر اداری برقرار باشد.

رئیس اداره آموزش و پرورش کجور بابیان اینکه تحول بنیادین آموزش و پرورش یک ضرورت اجتناب ناپذیر است خاطرنشان ساخت: اولین گام رسمی تحول بنیادین در آموزش و پرورش اجرای نظام آموزشی نظام 3-3-6است که منطقه کجور نیزظرفیت های لازم در این زمینه را ایجاد کرده است و امید است که با مشارکت روز افزون اولیاء گامهای ترقی را بیش از پیش برداشته شود.  .


       

  همزمان با سراسر کشور زنگ  در مدارس کجور نواخته شد

مراسم زنگ عاطفه ها در مدارس کجور با شعار دانش آموزباوری- دانش آموزیاوری همزمان با سراسر کشور در روز چهارشنبه مورخ 5/7/91 نواخته شد.

معاونت اداره ی آموزش وپرورش کجور در مراسم جشن عاطفه ها در مجتمع آموزشی و پرورشی شیخ فضل الله کجوری در خصوص اهمیت و جایگاه مشارکت اولیاء و دانش آموزان در پیشبرد اهداف   و سیاست های آموزش و پرورش سخنانی را بیان نمود.

سعید ابوجعفری با تاکید بر الگوپذیری از پیامبر اعظم (ص) و ائمه اطهار در خصوص بخشش و کمک به همنوعان و همسالان افزود: دنیا مزرعه آخرت است و انسان، هرچه در این دنیا بکارد، در آخرت برداشت خواهد کرد و هیچ عمل خیر و شری از نظر خدا دور نمی ماند و عاقبت، صاحب آن نتیجه آن را خواهد دید .

ابوجعفری با اشاره به پیوند عمیق باورهای دینی در زندگی فردی و اجتماعی خانواده ها اظهار داشت:نقش اولیا و ارتباط آنان با مدرسه و تاثیر شگفت این ارتباط بر کیفیت آموزش و پرورش بخصوص در تربیت فرزندان از آنجا که مدرسه به عنوان اولین نهاد آموزشی تلقی شده بسیار جای تعمق دارد و این نیاز احساس می شود که مشارکت والدین در مدارس افزایش یابد.


                           یادواره ی شهدای زنان ایثارگر در کجور برگزار شد.

بمناسبت هفته دفاع مقدس اولین یادواره شهدای زن منطقه کجور در روستای صالحان با حضور امام جمعه بخش کجور، فرمانده حوزه حضرت رقیه(س) منطقه کجور و بسیجیان پایگاه شهر پول و روستاهای چورن، چناربن، انگیل و اهالی صالحان برگزار شد.

این یادواره به منزله ی گرامیداشت یاد و خاطره شهیده ناهید فاتحی کرجو که سال جاری به نام این شهیده متبرک شده و سه شهیده خواهر به نام های شهیده حکیمه رضایی، شهیده منیژه رضایی و شهیده زینب رضایی برگزار شد.

امام جمعه بخش کجور سخنران این مراسم  با تاکید بر این جمله که جنگ و جهاد به زن ها واجب نیست تصریح کرد:خوب همسرداری کردن کمتر از جهاد نیست.

حجت الاسلام والمسلمین حاج یزدان جهاندارلاشکی تصریح کرد: شهدا و رزمندگان با حضور و شهادت خود درس عزت و سربلندی را به ما آموختند .

جهاندار لاشکی اظهار داشت: شهدا برای دفاع  از اسلام مجاهدت کردند و به شهادت رسیدند تا امروز ما بتوانیم در امنیت و آرامش به  زندگانی خود ادامه دهیم .

خطیب جمعه بخش کجور افزود:ولایت مداری و بصیرت بالا از ویژگی های ممتاز رزمندگان و شهدای ما در طول دوران هشت سال دفاع مقدس بود که توانستند با این روحیه در مناطق جنگی حضور پیدا کنند.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران خاص نوشهر اسماعیل کریمی که نیز در این مراسم حضور داشتند ضمن شرحی از زندگی خانوادگی این سه شهیده از چگونگی نحوه شهادتشان نیز سخنانی را بیان نمود.

ایشان تصریح کرد: نام پدر این سه شهیده محمود بود که سالهای سال در تهران بصورت مستاجری زندگی می کردند و در سال 1366 بر اثر بمباران هوایی نیروی های بعثی عراق به فیض شهادت رسیدند.

       در پایان این مراسم کلیپی از رشادت های شهیده ناهید فاتحی کرجو پخش شد.

این مراسم با همکاری بخشداری کجور، حوزه مقاومت بسیج امام حسن عسگری(ع) کجور ، حوزه مقاومت امام سجاد(ع) پول ، شهرداری پول وُ پایگاه مقاومت حضرت رقیه (س) پول  و مجتمع بهزیستی شهرپول برگزار شد.