سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یاوران کتاب

بخشهایی از کتاب

چهار اثر از فلورانس اسکاول شین

ترجمه: گیتی خوشدل

زندگی، یک بازی است؛
بیشتر مردم زندگی را پیکار می‌انگارند. اما زندگی پیکار نیست، بازی است. زندگی، بازی بزرگ داد و ستد است. زیرا آنچه آدمی بکارد همان را درو خواهد کرد. یعنی هر آنچه از آدمی در سخن یا عمل آشکار شود یا بروز کند به خود او باز خواهد گشت؛ و هر چه بدهد بازخواهد گرفت. اگر نفرت بورزد، نفرت به او باز خواهد آمد. و اگر عشق ببخشد، عشق خواهد ستاند. اگر انتقاد کند، از او انتقاد خواهد شد. اگر دروغ بگوید به او دروغ خواهند گفت. و اگر تقلب کند به او حقه خواهند زد. همچنین به ما آموخته‌اند که قوه‌ی تخیل در بازی زندگی نقشی عمده دارد.

هر آنچه آدمی در خیال خود تصور کند- دیر یا زود- در زندگی‌اش نمایان می‌شود. مردی را می‌شناسم که از مرضی معین که بسیار نادر بود می‌ترسید. او آن قدر به آن مرض اندیشید و درباره‌اش مطالعه کرد که آن بیماری آشکارا بدنش را فراگرفت و مرد. او در واقع، قربانی خیال‌پردازی خود شد.

برای پیروزی در بازی زندگی، باید نیروی خیالمان را آموزش دهیم. کسی که به قوه‌ی تخیل خود آموخته باشد که تنها نیکی را تصور کند و ببیند، خواهد توانست به همه‌ی مرادهای به حق دلش- خواه سلامت و خواه ثروت و خواه محبت و خواه دوستی و یا هر آرمان بزرگ دیگر - برسد.

در بازی زندگی، کلام نقشی تعیین کننده دارد؛
چه بسیارند کسانی که با کلام کاهلانه‌ی خود، به زندگی‌اشان مصیبت فرا خوانده‌اند. مثلاً زنی ثروتمند مدام به شوخی می‌گفت: «دارم خودم را برای زندگی در خانه‌ی مساکین آماده می‌کنم.» با تصویر نقش تنگدستی و تهیدستی بر ذهن نیمه هوشیار، چند سالی نیز نگذشت که کارش به همانجا کشید. خوشبختانه این قانون در هر دو جهت کار می‌کند. یعنی می‌توان فقر را نیز به ثروت بدل کرد.

وفور نعمت همواره بر سر راه انسان است. اما از طریق آرزو، ایمان، یا کلام به زبان آمده، می‌تواند نمایان شود. خداوند آشکارا گفته است که نخستین حرکت را انسان باید انجام دهد. بخواهید که به شما داده خواهد شد. بطلبید که خواهید یافت. بکوبید که برای شما باز کرده خواهد شد.


 
خبرگزاری فارس: کتاب «دل نوشته‌هایم برای تو» اثر شاعره جوان کجوری ساکن شهر پول چاپ شد.
 به گزارش خبرگزاری فارس از کجور مازندران، کتاب «دل نوشته‌هایم برای تو» اثر زینب خزایی پول شاعره جوان کجوری متولد 1362 ساکن شهر پول چاپ شد.

کتاب «دل نوشته‌هایم برای تو» اثر شاعره جوان کجوری متولد 1362 ساکن شهر پول چاپ شد.

وی از دوران دبیرستان که رشته علوم انسانی را برگزیده بود به ادبیات و شعر علاقه‌مند شدند و شروع به نوشتن داستان کوتاه و شعر کرد که پس از جمع آوری اشعار و گزینش بهترین‌ها اقدام به چاپ کتاب کرد تا ضمن پیوستن به جمع نویسندگان از نقد و بررسی سایر شاعران و منتقدان بهره مند شود تا آرام‌تر و مطمئن‌تر به سوی کمال خویش در حرکت باشد.

کتاب «دل نوشته‌هایم برای تو » اولین اثر این شاعره است.

قبل از این اشعاری از این شاعره در مجله «سلام بچه‌ها» و مجله «چشمه» به چاپ رسیده بود.

در حال حاضر زینب خزایی پول دانشجوی کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد تنکابن است.

زینب خزایی پول شعر را بن مایه احساسی می‌داند که از روح و قلب انسان نشات گرفته که توسط قلم به صفحات سفید کاغذ، جانی دوباره می‌دهد.

از آنجا که همیشه وظیفه هنر این بوده است که ذهن انسان را کمی به آنسوی حدود فهم بکشاند، وی نوشتن را نوعی تسکین می‌داند که هر انسانی می‌تواند روزانه حتی با نوشتن چند خطی روح غریبش را تسکین دهد.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13911228000378


 

شرکت پارس آذرخش در راستای توجه خاص به مشتریان و مخاطبان خود و همچنین به منظور حرکت در مسیر تکنولوژی های روز دنیا از جمله فناوری های موبایل، در آستانه سال نو " کتابخانه خانگی" را جهت استفاده کاربران موبایل با سیستم عامل اندروید به این عزیزان هدیه می دهد.

  این هدیه نوروزی پارس آذرخش در نگارش اولیه امکانات زیر را به صورت رایگان در اختیار کاربر خانگی قرار داده:

 ورود اطلاعات کتاب در فیلدهای عنوان، نویسنده، ناشر، موضوع،سال انتشار، قیمت، شابک؛

  1. امکان ایجاد بانک نویسنده و مترجم، ناشر و موضوع؛
  2. امکان دسته بندی کتاب ها به: خوانده شده، خوانده نشده، قصد خرید به تفکیک رنگ؛
  3. امکان مرور کتاب ها در فیلدهای مختلف عنوان، موضوع و نویسنده
  4. امکان رتبه بندی کتاب ها
  5. امکان معرفی کتاب ها به دوستان از طریق پیام کوتاه
  6. امکان پشتیبان گیری از اطلاعات

 این نرم افزار با همکاری مهندس آرش حسن پور تهیه و به عنوان هدیه نوروزی از طریق سایت شرکت و همچنین سایت بازار قابل دسترسی و دریافت می باشد.

لازم به ذکر است، این نرم افزار مختص به کاربران و کتابخانه های خانگی بوده و امکانات تخصصی نرم افزارهای کتابخانه ای پارس آذرخش را دارا نمی باشد.

 برای دانلود http://www.parslib.com/news-1/228.html کلیلک کنید.

منبع:http://www.parslib.com/news-1/228.html