سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یاوران کتاب

                                      بسمه تعالی

 15خردد سرآغاز شکوفایی اسلام و استقلال آزادی بود.امام خمینی (ره):

 مراسم سالگرد رحلت امام خمینی (ره)با همکاری کتابخانه عمومی پول کجور در مسجد ابوالفضلی پول کجور برگزار شد.

این مراسم روز پنجشنبه 14خرداد ماه با حضور 45نفر از بانوان بسیجی محل در محفلی معنوی برگزار شد. این مراسم پس از تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم شروع شد خانم خزایی مسئول کتابخانه عمومی پول کجور ضمن عرض تسلیت رحلت امام خمینی (ره) و گرامی داشت قیام پانزده خرداد در رابطه با چگونگی قیام پانزده خرداد و آثار قیام پانزده خرداد سخنانی بیان نمودندو عنوان داشتند باتوجه به اینکه به دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نزدیک می شویم برهمه ما واجب است که در این انتخابات حضور پررنگ داشته باشیم چراکه امروز حضور در انتخابات به منزله پاسداشت شهدای قیام پانزده خرداد است.در ادامه مراسم مرثیه هایی از کتاب "سوگنامه امام"خوانده شد همچنین سخنان امام خمینی (ره) در مورد انتخابات نیز قرائت شد ازجمله این سخنان عبارت است از:انتخابات به قشر خاصی تعلق ندارد، انتخابات مال همه مردم است.در پایان نیز خواندن دعای توسل و زیارت عاشورا با همکاری دیگر خواهران به معنویت این مراسم افزود.

ازجمله دیگر فعالیتهای کتابخانه عمومی پول کجور در این ایام عبارتند از:

1-نصب پارچه تسلیت رحلت امام در کتابخانه

2-تهیه بروشور در رابطه با قیام پانزده خرداد و پخش آن در مدارس و افراد حاظر در مراسم و مراجعان به کتابخانه

3-در معرض دید قرار دادن آثار امام خمینی  و اندیشه های امام برای مراجعان در کتابخانه

 زینب خزایی پول مسئول کتابخانه عمومی پول کجور


بسمه تعالی

صورتجلسه پنجمین نشست یاوران کتاب در کتابخانه عمومی پول کجور:

اهم مذاکرات و تصمیمات گرفته شده به شرح زیر می باشد:

الف )خلاصه مذکرات:

پنجمین نشست یاوران کتاب در روز  دوشنبه مورخ24/1/88با حضور بخشدار کجور آقای نورمحمدی - ریاست آموزش و پرورش آقای ساروی ریاست شورای محل آقای زالپولی و ودیگر اعضای انجمن و باحضور تنی چند از افراد اهل علم و دانش در کتابخانه عمومی پول کجور برگزار شد.

پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید بخشدار محترم کجور ضمن خیرمقدم گویی به افراد حاضر به ایراد سخنانی پیرامون فرهنگ کتابخوانی پرداختند و بیان کردند از دامن مراکز فرهنگی(کتابخانه) است که جوانانی رشد پیدا می کنند که موجبات پیشرفت جامعه را بوجود می آورند و همین خود اهمیت رسانه های آموزشی بخصوص کتابخانه ها و آموزش و پرورش را به صورت جدی تر مطرح می کند. همچنین ایشان در ادامه سخنانشان به ارتباط موثر این دو رسانه اشاره کردند و بیان داشتند که ارتباط تنگاتنگ آموزش و پرورش و کتابخانه می تواند کمک موثری در ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین دانش آموزان  نماید ..درپایان ایشان با اشاره به ساختمان نیمه کاره سرایداری کتابخانه، خواستار توجه و پیگیری  مسئولان جهت ساخت کامل ساختمان سرایداری شدند.  

در ادامه ریاست آموزش و پرورش نیز ضمن سخنانی در رابطه با توسعه فرهنگ کتابخوانی پیشنهاد کردند که دایر بودن کلاس های آموزشی در کتابخانه با توجه به علائق دانش آموزان خود می تواند سبب جذب آنان به کتاب و کتابخوانی شود.

 در ادامه خانم خزایی مسئول کتابخانه عمومی پول کجور گزارشی از عملکرد کتابخانه و نشست های "یاوران کتاب "در سال 87 ارائه نمودند وی با بیان اینکه کتابخانه برای پیشبرد اهداف خود نیازمند حمایت های بیشتر افراد خیر می باشد خواستار توجه بیشتر مسئولان به تامین نیازمندیهای  کتابخانه شدند.

سپس خانم خزایی مسئول پایگاه بهزیستی پول جهت جذب مشارکت جوانان محل در امر کتابخوانی به معرفی پروژه توانمندسازی جوانان و نوجوان پسر20-12سال محل جهت پیشگیری از گرایش به مواد مخدر پرداختند و خواستار همکاری کتابخانه با این پروژه شدند.

سپس آقای خزایی عضو هیئت امنای مسجد جامع پول با اشاره به قفسه های قفل شده کتابخانه مسجد که بلااستفاده مانده است آمادگی خود را برای اهداء این کتابها به کتابخانه عمومی اعلام کردند.

پس از ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات دیگر افراد این نشست با صلوات بر محمد و آل محمد به پایان رسید.

 مصوبات پنجمین نشست یاوران کتاب :

1-مقرر گردید یک دستگاه دوربین دیجیتال با هزینه بخشداری خریداری شود.

2- مقرر گردید  کتابهای کتابخانه مسجد جامع پول با همکاری هیات امنای مسجد جامع پول به کتابخانه عمومی اهداء گردد.

3-مصوب شد جاده منتهی به کتابخانه توسط دهیاری پول کجور بازسازی  شود.

 با تشکر زینب خزایی پول –مسئول کتابخانه عمومی پول کجور


                                              بسمه تعالی

 

برگزاری ششمین نشست" یاوران کتاب" در کتابخانه عمومی پول کجور :

ششمین نشست" یاوران کتاب "در روز سه شنبه مورخ 27/5/88باحضور جناب آقای نورمحمدی بخشدار کجور، آقای نورالهی معاونت پژوهشی اداره آموزش و پرورش ،آقای مجید خزایی دهیار پول کجور ،آقای شهباز خزایی مسئول اداره بهداشت پول کجور، آقای محمود خزایی بازنشسته فرهنگی محل، خانم نگار خزایی مسئول بهزیستی ،خانم مهری خزایی معلم و فرهیخته محل و مسئول کتابخانه عمومی پول کجور خانم خزایی برگزار شد.

پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید،بخشدار محترم کجورآقای نورمحمدی، ضمن خیرمقدم گویی به افرادحاضر در جلسه به فضیلت ماه های رجب ، شعبان و رمضان پرداختند و ازدرگاه خداوند برای همه خواستار سلامت تن جهت بهره برداری از توفیقات الهی شدند ، سپس به اهمیت مقوله ی فرهنگ کتابخوانی اشاره کردند و افزودند:امکانات  و فضا را ما جهت دسترسی آسان به اطلاعات آماده می کنیم و امیدواریم با حضور حداکثری افراد به کتابخانه شاهد رشد چشمگیر فرهنگ کتابخوانی در محل باشیم.

سپس خانم خزایی  مسئول کتابخانه،ضمن بیان عملکرد کتابخانه در این چند ماه اخیر عنوان داشتنند: ترویج فرهنگ مطالعه به یک عزم ملی نیاز دارد هر قدر از این فرهنگ مهم حمایت شود موجبات ایجاد انگیزش و تقویت همه جانبه  فراهم می گردد.همچنین خانم خزایی در خصوص برنامه های میان مدت بهبود و توسعه کتابخانه های عمومی مصوب دیبرخانه هیات امنای کتابخانه های عمومی کشور توضیحات مبسوطی به افراد حاضر ارائه نمودند. و خواستارهمکاری بیشتر اعضا انجمن ،جهت انجام مشارکت های مردمی در تمام برنامه های فرهنگی کتابخانه شدند .

 پس از ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات دیگر افراد ،این نشست  پایان یافت .ضمن آنکه ازطرف کتابخانه و بخشداری به دو نفر از کتابخوانان نمونه(خانم حوا خزایی-آقای محمود خزایی) جهت تشویق  آنان جوایز و لوح تقدیر اهداءشد.

 درپایان نشست،افراد حاضر از نمایشگاه" تازه های کتاب" در کتابخانه نیز بازدید به عمل آوردند.

 مصوبات ششمین نشست یاوران کتاب:

 *مقررگردید باهمکاری بخشداری زمینه ای فراهم گردد تا روستای های همجوار منطقه کجور نیز از خدمات و منابع کتابخانه استفاده کنند.

 *مقرر گردید به مناسبت ماه مبارک رمضان مسابقه مقاله نویسی بین گروه های سنی مختف برگزار گردد.

 *مقرر گردید نامه ای توسط بخشدار محترم به روسای ادارات مستقر در محل نوشته ،تا کارمندان ادارات ملزم به عضویت کتابخانه و استفاده از خدمات کتابخانه گردند.

 

زینب خزایی پول –مسئول کتابخانه عمومی پول کجور