سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یاوران کتاب

 

کتاب «هفت گام ساده ی تغییر کتابخانه ها در محیط های آموزشی» ترجمه جمعی از کتابداران کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه شهید بهشتی، منتشر شد.

 به گزارش لیزنا، کتاب «هفت گام ساده ی تغییر کتابخانه ها در محیط های آموزشی» نوشته «پاملا کولبرن هارلند (Pamela Colburn  Harland  )»، ترجمه جمعی از کتابداران کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه شهید بهشتی و زیر نظر دکتر بهروز دری، رئیس کتابخانه مرکزی دانشگاه شهید بهشتی،  منتشر شد.

 هفت گامی که در این کتاب به آن اشاره شده است عبارتند از: کاربر محوری، انعطاف پذیری، سوال های تکراری، منابع مشترک، موانع را از سر راه بردارید، به کاربران اعتماد کنید و تبلیغات.

 بر اساس بخشی از گفته های مولف، برنامه های مندرج در این کتاب کم هزینه اند و انقلابی در یک سازمان ایجاد نمی کنند ولی کاربران کتابخانه را به پژوهشگرانی پرشور، فراگیران اجتماعی، مسئول و کاملا آماده تبدیل می کنند. با به کار گیری این هفت گام ساده، روشهای جستجو و پردازش اطلاعات برای کاربران کتابخانه آسان و موثر می شود و قابلیت تطابق با آینده را به آنها می دهد و همه معلمان و کارکنان را برای همکاری با یکدیگر تشویق می کند.

 کتاب «هفت گام ساده ی تغییر کتابخانه ها در محیط های آموزشی» توسط مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه شهید بهشتی در 128 صفحه و شمارگان 1000 نسخه منتشر شده است.

  http://www.lisna.ir

 


 

                                       نمایش‌های «آن مان نباران»

مصطفی رحماندوست نمایشنامه‌های کودک و نوجوان خود را با عنوان «آن مان نباران» به دفتر ادبیات کودک و نوجوان حوزه هنری تحویل داد که به زودی توسط انتشارات سوه مهر منتشر می‌شود.

 فارس: مصطفی رحماندوست از آماده به چاپ بودن مجموعه نمایشنامه‌های کودک خود با سر بست «آن مان نباران» خبر داد و گفت: «این مجموعه شامل 7 نمایشنامه کوتاه برای کودکان است که هر جلد آن با یک عنوان مجزا به چاپ می‌رسد.»

وی گفت: «هر کدام از نمایشنامه‌ها با حداکثر 3 شخصیت و بازیگر اجرا می‌شوند و برای اجرای آن به امکانات خاصی نیاز نیست و کودکان 4 تا 7 سال می‌توانند آن‌ها را اجرا کنند.»

رحماندوست درباره مضامین این مجموعه نیز گفت: «مضامین نمایشنامه‌ها اخلاقی و تربیتی است و کودکان در محیط مهدهای کودک و خانه می‌توانند به اتفاق همبازی‌های خود آن‌ها را اجرا کرده و ضمن سرگرم شدن آموزه‌های تربیتی و اخلاقی را یاد بگیرند.»

این نویسنده و شاعر کودک درباره مدت هر کدام از این نمایشنامه‌ها نیز گفت: «این نمایشنامه‌ها کوتاه هستند و هر کدام در 10 دقیقه قابل اجراست.»

نمایشنامه‌های کودک «آن مان نباران» به همت دفتر ادبیات کودک و نوجوان حوزه هنری تولید شده است و توسط انتشارات سوره مهر به چاپ می‌رسد.

http://www.niniban.com/news/30805


 

به اطلاع کلیه علاقه مندان می رساند عصر روز پنجشنبه 22/12/92 اجرای برنامه­ی هنری شاد برای کودکان به مناسبت روزهای پایانی سال در سطح مدارس شهرستان نور که توسط گروه تئاتر همرهان محمودآباد و با همکاری اداره­ی کتابخانه­های عمومی شهرستان نور و اداره­ی آموزش و پرورش شهرستان نور در سالن آمفی تئاترکتابخانه­ی عمومی شهید شیخ فضل الله نوری شهر نور برگزار می شود.

حضور شما مایه مباهات است


 
 
نمایشگاه نقاشی آثار استادان نیما اسکندر و الهام آهو خش زوج هنرمنددر نگارخانه شایگان نوشهر گشایش یافت.
 
 این زوج هنرمند استقبال از نمایشگاه خود را عالی توصیف کردند و ابراز داشتند: فکرش را هم نمی‏کردیم که در دو روز اول نمایشگاه استقبال و بازدید به این خوبی داشته باشیم.
 
نمایشگاه فوق  با 32 تابلو به سبک اکسپرسیونیست و با تکنیک ترکیب مواد کار شده است  از 17تا 24 اسفند در معرض دید علاقه‏مندان به این هنر قرار دارد.
 
 
 
هر دو این هنرمندان، فارغ التحصیل رشته نقاشی با مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه آزاد تهران هستند که پس از مدت حدودا 20 سال تلاش در این وادی توانسته اند به رتبه ها و مقام های قابل ملاحظه های  در رشته نقاشی در سطح کشور دست یابند.
 
لازم به ذکر است تاکنون  چندین دوره نمایشگاه انفرادی وگروهی توسط این استادان در شهر های مختلف از جمله تبریز، سنندج، همدان، سقز، تهران و نوشهر برگزار شده که هدف عمده ی خود را از  برگزاری نمایشگاه های متعدد آشنایی مردم با هنرهای تجسمی و نقاشی عنوان داشتند و افزودند: با فرهنگ سازی اصولی مطمئنا می توان نتیجه مطلوب تری به جهت جلب و جذب مردم به هنر انجام داد.
 
استاد الهام آهو خش  تصریح کرد: همان‌طور که شاعر، حس، تخیل و درکش و کلا آنچه را که می‌خواهد به خواننده بگوید با کلمه انتقال می‌دهد نقاش نیز با استفاده از رنگ و طرح و تصویر، آنچه را باید، به بیننده منتقل می‌کند. به عبارتی در همه هنرها این بحث انتقال ایده و درک به مخاطب وجود دارد؛ فقط ابزار است که فرق می‌کند. نقاشی برای من یک نوع آفرینش دوباره از طبیعت است.
 
آهو خش افزود: خوشحالیم که درنوشهر جایی وجود دارد که بتوانیم آثار هنری خود را به نمایش عمومی بگذاریم اما آنچه که جای تامل دارد مهجور ماندن این نگارخانه است که مطمئنا  با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی همگانی می توان امیدوار شد که ارزش های هنری همواره جاودانه خواهد ماند و علاقه مندان به هنر مسیر خود را بدرستی می یابند.
 
یادآور می شود  نگارخانه شایگان که واقع در خیابان عدالت، جنب دادگستری نوشهر قرار دارد با هدف حمایت از هنرمندان برای نمایش آثار هنری و تشویق هنرجویان برای خلق آثار هنری حدود 5 سالی است که توسط فریبا شایگان تاسیس شده است که بصورت آموزشگاه نقاشی نیز  برای کودکان و بزرگسالان توسط اساتید مزبور در طی سال فعالیت دارد.
 
 
 

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نور با همکاری انجمن ادبی شعر آیینی نسیم صبا وابسته به اداره کتابخانه های عمومی و اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نور موفق به برگزاری همایش " دلنشین ترین شعر سال من " شد.

این جلسه در عصر روز دوشنبه مورخ 19/12/92  با حضور آقایان یزدان کوزه گر رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نور و حاج آقا علی آزادیان رئیس  اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نور و جمع  کثیری از ادب دوستان انجمن شعر آیینی شهرستان برگزار گردید.

پس  از آنکه هر یک از اعضا انجمن به قرائت اشعار خود پرداختند حاج آقا علی آزادیان رئیس اداره تبلیغات اسلامی، با اشاره به تقارن سال نو با ایام فاطمیه گفت: رعایت موازین دینی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و مردم متدین به خوبی حرمت این ایام را نگه ‌دارند.

 و در ادامه رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نور  آقای کوزه گر  از حضور همه ی افراد حاضر در نشست تقدیر و تشکر کردند و عنوان داشتند: همواره کتابخانه عمومی بستر بسیار مناسبی برای شکوفایی افراد جویای علم و دانش می باشد.

در پایان این نشست از شاعران بزرگوار تجلیل گردید.


 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران گفت: سامانه تحت وب نمایه نشریات در کتابخانه‌های عمومی با دارا بودن یک میلیون و 500 هزار مقاله و سند مکتوب، بزرگترین بانک اطلاعاتی مقالات تمام متن فارسی در کشور است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران، محمداسماعیل امامزاده اظهار داشت: نشریات الکترونیکی پایگاه آنلاین ایران نمایه، دارای بانک فهرست شده مقالات کشور از سال 57 تا هم اکنون بوده است.

وی بیان داشت: این نرم‌افزار با قابلیت جستجوی آسان و به صورت آنلاین در بزرگ‌ترین آرشیو مطبوعات و نشریات کشور به صورت رایگان در کتابخانه‌های عمومی آماده خدمات‌رسانی به علاقه‌مندان و پژوهشگران است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران افزود: اتصال به نمایه آنلاین بزرگ‌ترین سایت آرشیو نشریه‌ها و مقاله‌های کشور، علاقه‌مندان را به مقالات بیش از دو هزار عنوان روزنامه، ماهنامه، نشریات علمی و پژوهشی می‌رساند.

وی با اشاره به روز شدن روزانه این نرم‌افزار و افزایش چشمگیر تعداد مقالات آن بیان داشت: دانش‌آموزان، دانشجویان و پژوهشگران می‌توانند با مراجعه به کتابخانه‌های عمومی از این بانک اطلاعاتی استفاده کنند.

امامزاده سامانه نمایه مقالات را بهترین منبع برای محققان به‌ویژه مسئولان دانست و گفت: مسئولان می‌توانند با رجوع به این سامانه و دریافت مقالات مورد نظر خود، سخنرانی‌های خود را پربار کنند

http://farsnews.com/newstext.php?nn


 

مهریه در لغت به معنای کابین که در وقت نکاح بر عهده شوهر است، می‌باشد و در اصطلاح حقوقی نیز مهر یا صداق مالی است که زن بر اثر ازدواج مالک آن می‌گردد و مرد ملزم به پرداخت آن به زن می‌باشد.

مهریه مدت هاست که درکشور ما به بحث داغی تبدیل شده و حاشیه های زیادی را با خود به همراه داشته است. از مجرم شدن یک روزه داماد گرفته تا تمکین نکردن عروس خانم بعد ازعقد و حقی که بعد ازمرگ نیز برذمه آقای داماد است، همگی حاشیه‌ها و مسایلی هستند که این روزها همه آنهایی که ازدواج کرده اند با آن دست به گریبانند.

این جانب خبرنگاری که روایتگر این حدیث تلخ می باشم، در یکی از راهروهای دادگاهی به یک مورد بسیار نادری برخوردم که خواندنش، درس عبرتی برای همگان است، برای آنهایی که سرعقد فرزندان خود، چشمانشان را می بندند و می گویند: مهریه را کی داده و کی گرفته! برای آن هایی که انسانیت را می فروشند وبرده ی زر خرید شیطان می شوند تا جایی که حتی تا فروریختن شخصیت انسانها پیش می روند و سرانجام آنچه که نصیبشان می گردد جز خفت و خواری نمی باشد. آری امروزه مهریه گرفتن والدینی را می بینیم که پس از فوت دخترشان از داماد خود طلب سهم الارث مهریه می کنند و با هرقیمتی هم که باشد تا پای جان برای استردادش وقت می گذارند و اینک شما را برای خواندن داستان واقعی این مورد نادر دعوت می کنم:

ماجرا به دو سال پیش بر می گردد که همسرم فوت کرد. که پس از تحمل سه سال رنج بیماری صعب العلاج باوجود پیگیری های فراوان و صرف هزینه های هنگفت درمان درگذشت. مشیت خدا بر این قرار گرفت که وی از این دنیا برود و رفت ومرا با دختر سه ساله ام تنها گذاشت. پدر ومادر همسر مرحومه ام پس از ایجاد مزاحمت های فراوان به بهانه دیدن نوه شان با قساوت تمام، سهم الارث مهریه وی را طلب نمودند ضمن آنکه طبق قانون با فوت زن، کلیه حقوق و مطالبات او به ورثه ی وی می رسد که از جمله آنها مهریه اوست که این حق به ورثه اش می رسد و هر یک از ورثه به نسبت سهم الارث خود حق مطالبه مهریه متوفیه از زوج را دارند.، از این رو پدر و مادر آن مرحومه با درخواست شکایت از دادگاه مرا پای میز محاکمه کشاندند از آنجا که توان مالی من آنقدر نبود که بتوانم مهریه را پرداخت نمایم در دادگاه جز اینکه عنوان کنم وظیفه ی من هست اما چه کنم که ندارم نمی توانستم چیزی بگویم، پس از حدود یکسال و نیم از فرستادن ابلاغیه های مختلف به درب منزلمان ناگهان یک روز با ماموران نظامی در محل کارم مواجه شدم که به جلب بنده ختم شد که بعد از اصرار بیش از حد وکیل و قاضی که در قبال حرف من که مالی ندارم که پرداخت نمایم، گفتند: باید کل سهم الارث را  پرداخت کنی و یا اینکه به زندان بروی،چاره ای نداشتم و این طور دستور اجرا شد و مرا به زندان منتقل کردند. قرار دادگاه 27 بهمن انتخاب شده بود و من بایستی تا آن روز در حبس باشم. به همین راحتی والدین همسر مرحومه ام، دختربچه ای را از دیدن پدرش؛ تنها حامی وی محروم کردند. مدت حبس من تا روز دادگاه یازده روز شد. تمام مشقت ها و رنج های زندان را به جان خریدم تا حقانیت خودم را به اثبات برسانم. تا بگویم من اگر ندارم، گناهکار نیستم. تا بگویم مهر و عطوفت این نیست که مادر اگر رفت پدر را از دیدن فرزند و بالعکس فرزند را از دیدن پدر محروم نمایند. تا بگویم قساوت برخی از آدمها آنقدر زیاد است که حتی به بی تابی ها و گریه های نوه شان در غم ندیدن پدر بی تفاوت هستند. تا بگویم شمایی که ادعای دوستی را دارید چگونه حاضر شدید اشک  دخترک معصومم را دربیاورید و به مشتی سکه بسنده کنید. چگونه حاضر شدید که خانواده ام به تب و تاب بیفتند و در غم نبودن من بیتاب گردند.، تا بگویم اگر فردی را  به حبس انداختند که با آبروی وی بازی کنند نه تنها آبروی طرف مقابلشان محفوظ خواهد ماند بلکه بر ابهت  و شخصیت این فرد نیز افزوده خواهد شد و محبوبیت چشمگیرتری در اجتماع نصیبش خواهد شد. تا بگویم به زندان آمدن من هم نوعی حکمت بود و هست. مطمئنم خداوند یکتا همیشه و هر جا یار و یاور بی کسان است. آنچه که به من در این مدت زندانی قوت قلب می داد یاد خدا بودکه باعث آرامش روح و تهذیب نفسم شد  حقیقتا زندان  فرصتی برای شناخت بیشتر خودم وهر چه  بیشتر نزدیک تر شدن به خدا بود. خوشبختانه بعد از مدت سه چهار شبانه روز خویشاوندانم و دوستان خوبم و همسر فداکارم با مهیا کردن تمام سهم الارث خواستند که آزادی مرا بدست آورند اما پس از مشورت های فراوان از صاحبنظران، صلاح بر این شد که دست نگهداریم تا روز دادگاه فرا برسد.

روز دادگاه از طرف شاکیان تنها وکیل آمده بود که عرض اندام می کرد.  در دادگاه آنچه که لازم بود  تا از خودم دفاع کنم هم خودم هم خویشاوندانم که در دادگاه من حضور داشتند  بیان نمودیم. ضمن آنکه یکسال پیش پس از آنکه استرداد جهزیه انجام شده بود، پدر و مادر همسرمرحومه ام، پس از دریافت آن بدون آنکه مشورتی صورت بگیرد تمام آن اموال که سهم دخترم هم در آن بود به غیر بخشیده بودند که در دادگاه از آن حرف به میان آوردم قاضی حق را به من داد و گفت: با پیگیری و شکایت، این عمل مسلما جرم محسوب می شود.، القصه، وکیل سر درگم شده بود تنها توانست بگوید: که شاکیان انصراف خود را از پرونده اعلام می دارند. و این شد که من آزاد شدم و به خانواده ام پیوستم و اما این درس خوبی به تمام مردم و انسانیت خواهد داد که مراقب باشید بیگدار به آب نزنید نگویید: که مهریه را کی داده و کی گرفته! همان طور که متوجه هستید مهریه حقی است که حتی بعضی ها برای بدست آوردن امور دنیوی، با دست آویز شدن  به هر چیزی آن را بدست خواهند آورد.

 


 

 محمد حسین ملک احمدی به عنوان دبیر کل هیأت امنای کتابخانه های عمومی کشور منصوب شد.

به گزارش لیزنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، طی حکمی محمد حسین ملک احمدی را به عنوان دبیر کل هیأت امنای کتابخانه­های عمومی کشور منصوب کرد.

متن حکم وزیر ارشاد به شرح ذیل است:

نظر  به مراتب علمی و فرهنگی و تجربیات اجرایی جنابعالی به استناد ماده 2 قانون تأسیس و نحوه اداره کتابخانه­های عمومی کشور، به موجب این حکم به سمت «دبیـرکل هیأت امناء» منصوب می­شوید.

امید می­رود با استعانت از خداوند متعال و بهره­گیری از کلیه ظرفیت­های موجود و نیروهای کارآمد نسبت به تجهیز  و توسعه و نظارت بر فعالیت  کتابخانه­های عمومی کشور، سامان بخشیدن به وضعیت نیروی انسانی، تهیه طرح­ها و برنامه­های لازم و اجرای سیاست­های مصوب هیأت امناء و انجام سایر وظایف محوله موفق و مؤید باشید.

گفتنی است 21 بهمن ماه علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در حکمی محمدحسین ملک‌احمدی را به عنوان دبیرکل هیأت امنای کتابخانه‌های عمومی کشور منصوب کرد.

پیش از این و به مدت شش سال منصور واعظی دبیر کل نهاد کتابخانه‌های کشور بود .

www.lisna.ir


 


با هدف احیا سنت های اولیه؛

جشنواره غذاهای محلی در اسلا م آباد کجور برگزار شد

با هدف احیا سنت های اولیه، جشنواره غذاهای سنتی و محلی به میزبانی دهیاری و شورای اسلامی اسلام آباد در روستای اسلام آباد کجور عصر روز سه شنبه مورخ 21/11/92 برگزار شد.

ندا خواجوند.، دهیار روستای اسلام آباد کجور در این زمینه به خبرنگار حورا گفت: این جشنواره به همت بخشداری کجور و دهیاری و شورای اسلام آباد و حوزه حضرت رقیه (س) کجور و با حضوربخشدار کجور و سایر مسئولین منطقه و تعداد زیادی از خانواده ها و مشارکت و همکاری  گسترده بانوان اسلام آبادی در مسجد امام حسین (ع) اسلام آباد منطقه کجوربرگزار شد.

وی گفت: در این جشنواره که به مناسبت دهه مبارک فجربرگزارگردیده بود انواع و اقسام غذاهای سنتی و محلی از جمله نان های محلی، آش کدو، بیشت واش، آش دوغ، کلوا (نوعی شیرینی محلی) انواع آش، انواع برنج، مرغ، انواع حلواها و خورش های محلی و. . . از سوی خانواده ها طبخ و در معرض دید عموم قرار گرفت.

در خاتمه پس از تناول غذاها توسط هیئت داوران این رقابت،  به قید قرعه نام 7 نفر از شرکت کنندگان انتخاب و از آنان تقدیر به عمل آمد.

ضمن آنکه بخشدار کجور سید نادر موسوی زاده نیز اذعان داشت که به جهت ایجاد انگیزه واشتیاق به سایر شرکت کنندگان هدایایی نیز اهدا خواهد شد.

خواجوند از استقبال بی نظیر خانمها که در این جشنواره شرکت نموده بودند تقدیر و تشکر نمود و افزود: این جشنواره در نوع خود در منطقه کجور که برای اولین بار برگزار شده بود بی نظیر بود.

در ادامه  اجرای سرود توسط  دختران محلی که با پوشیدن انواع لباس های محلی کردی، مازنی و... همراه بود جلوه زیبایی به مراسم داده بود.  

در گوشه ای از مراسم نمایشگاهی از صنایع دستی بانوان از جمله گلیم بافی، قالی بافی و سایر بافتنی ها در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته بود.

دهیار روستای اسلام آباد کجور در پایان از تمامی نهادها و افرادی که با حضور خود

نهایت حمایت و همکاری را داشتند، تقدیر و تشکر صمیمانه داشت.

 


تنها سینمای نوشهر در دهه فجر بهره برداری می شود

مسئول حوزه هنری غرب مازندران با اشاره به ساخت نخستین سینما در نوشهر و بهره برداری از این سینما در ایام فجر تصریح کرد: برای احداث نخستین سینما در نوشهر تا کنون یک میلیارد و 125 میلیون تومان هزینه شد و ظرفیت آن نیز 230 نفر است.

نوشهرآنلاین/ رستم کیاکجوری پیشینه هنری شهرستان نوشهر را درخشان توصیف کرد و اظهار داشت: با افتتاح و بهره برداری از این سینما علاوه بر پخش فیلم سینمایی ، کارهای هنری دیگری نیز در قالب برنامه ها و جشنواره ها نیز برگزار می شود و از ویژگی های دیگر آنکه این سینما مجهز به سیستم دیجیتالی دالبی نیز می باشد.

مسئول حوزه هنری غرب مازندران با اشاره به برنامه های این حوزه در ایام دهه فجر گفت: در ایام فجر 300 هنرمند در قالب برنامه های هنری به اجرا برنامه خواهند پرداخت.

وی با اشاره به فعالیت حوزه هنری غرب مازندران در ایام دهه فجر گفت: شب خاطره گویی از دوران انقلاب ، شعر طنز ، نمایش طنز ، میان برنامه کوتاه دینی و آئینی از جمله برنامه های دهه فجر است که بطور ده شب در شهرستان های غرب استان به اجرا در خواهد آمد.

مسئول حوزه هنری غرب مازندران افزود: حوزه هنری غرب مازندران در راستای امور مختلف فرهنگی و هنری گام هایی اساسی و کاملا اجرایی و عملی برداشته است که در این راستا 300 هنرمند در قالب برنامه های هنری به اجرا برنامه خواهند پرداخت.

وی افزود: دهه فجر به عنوان دهه پیروزی انقلاب اسلامی بایستی از طریق هنر به نسل جوان معرفی شود و مطمئناٌ زیبایی انقلاب با زبان هنر تجلی می یابد.

کیاکجوری با اشاره به زیبایی های انقلاب خاطرنشان کرد: زیبایی این انقلاب در مانوس شدن آن به اعتقادات دینی است و تلاش شده در برنامه های دهه فجر با پیوست دینی در قالب چاووشی خوانی، سحر خوانی، آثار نمایشی به بازخوانی رویداد انقلاب پرداخته شود.

وی با بیان آنکه هنرمندان با آثار فاخر، پر محتوا و تاثیرگذار در برنامه های دهه فجر شرکت می کنند خاطرنشان کرد: بسیاری از زیبایی ها و ارزشهای این پیروزی بزرگ را باید در قالب آثار فرهنگی و هنری هنرمندان متعهد بیش از پیش نشان داده شود.

وی با اشاره به ساماندهی و جذب هنرمندان در حوزه هنری غرب مازندران گفت: تاکنون 650 هنرمند در حوزه هنری غرب مازندران در رشته های مختلف جذب شدند که درصورت حمایت بیشتر استانداری از هنرمندان در زمینه های مختلف ، این آمادگی را داریم تا هنرمندان بیشتری را جذب کنیم تا بتوانند با آرامش خاطر به خلق آثار هنری بپردازند.

کیاکجوری با بیان قابلیت ها و پتانسیل های هنری و سینمایی نوشهر از برگزاری جشنواره ها و برنامه های ملی فرهنگی و هنری خبر داد و اظهار داشت: این آمادگی در مجموعه حوزه هنری غرب مازندران و شهرستان نوشهر وجود دارد تا در صورت موافقت مسئولین کشور، شهر نوشهر میزبان جشنواره تئاتر بچه های مساجد باشد.

وی همچنین از ایجاد اتاق خاطره گویی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در نوشهرخبر داد و بیان کرد: اتاق خاطره گویی در محل حوزه هنری غرب مازندران در نوشهر با عنوان راز گل سرخ برپا شده تا رزمندگان هر 15 روز به ارائه خاطرات خود در قبال انقلاب ، شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بپردازند و این آثار در قالب ادبیات پایداری و مقاومت بصورت کتاب خاطرات و ساخت فیلم ها و نمایشنامه ها منتشر و در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

مسئول حوزه هنری غرب مازندران در ادامه با اشاره به رویکرد این حوزه و فعالیت آن در حوزه دینی و آئینی انقلاب اظهار داشت: رویکرد حوزه هنری در هنرهای دینی و آئینی بر اساس تکنیک های بروز شده است و این رویکردها باید بر مبنای محتوا و ارزشهای انقلاب و نظام تبیین شود و بصورت آثار هنری و نمایشی عرضه شود.

وی با اشاره به تفاوت حوزه عملکردی اداره ارشاد و حوزه هنری اظهار داشت: تفاوت اداره ارشاد و حوزه هنری در نظارت و اجراست.

کیاکجوری خاطرنشان کرد: حوزه فعالیت ارشاد نظارتی است ولی حوزه هنری در قالب اجرایی فعالیت می کند و بطور حتم در تقسیم بندی بودجه نیز باید بازنگری شود و بودجه باید در جایی هزینه شود که رویکرد اجرایی دارد.

 منبع: سایت نوشهر آنلاین