سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یاوران کتاب

چه کتاب‌هایی را در ایام نوروز بخوانیم؟

خبرگزاری فارس: خبرگزاری فارس طبق سنت هر ساله در پایان سال از میان کتاب‌هایی که به دست تحریریه خبرگزاری فارس رسیده، گزیده‌ای از بهترین کتاب‌ها را برای مطالعه نورزی مخاطبان معرفی می‌کند.

  * «نورالدین پسر ایران»

 «نورالدین پسر ایران» کتاب خاطرات سید نورالدین عافی است؛ پسری شانزده ساله از اهالی روستای خنجان در حوالی تبریز در آذربایجان شرقی که مانند دیگر رزمنده‌های نوجوان ایران با تلاش و زحمت فراوان رضایت والدین و مسئولین را برای اعزام به مناطق عملیاتی جلب کرد و از دی ماه 1359 -یعنی تنها سه ماه پس از آغاز جنگ تحمیلی- به جبهه‌های نبرد با متجاوزان رفت. او حضور در گردان‌های خط‌‌شکن لشکر 31 عاشورا را به عنوان نیروی آزاد، غواص و فرمانده دسته و در جبهه‌های مختلف تجربه کرده و بارها مجروح شده است. نورالدین نزدیک به هشتاد ماه از دوران جنگ تحمیلی را علیرغم جراحات سنگین و شهادت برادر کوچک‌ترش سید صادق -در برابر چشمانش- در جبهه ماند و در عملیات‌های متعددی حضور داشت و جانباز هفتاد درصد دفاع مقدس است.

 کتاب «نورالدین پسر ایران» که انتشارات سوره‌ی مهر آن را در آذر ماه 1390 منتشر کرده است....

برای دیدن ادامه مطلب به لینک زیر بروید:

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13901221001190


 " اولین شورای اداری ستاد نماز جمعه منطقه کجور با حضور مسئولین استانی  برگزار شد "

اولین شورای اداری  ستاد نماز جمعه منطقه کجور روز چهارشنبه مورخ 17/12/90 با حضور معاون اجرایی شورای سیاستگزاری ائمه جمعه مازندران حاج مهدی مستشرق و مسئول کمیته خبری دفتر نماینده ولی فقیه مازندران  محمد جونیان و اعضای اصلی و برادران و خواهران ستاد در بخشداری کجور برگزار شد.

معاون اجرایی شورای سیاستگزاری ائمه جمعه مازندران ضمن تبیین راهکارهای سازماندهی اعضای تشکیلات ستادهای نماز جمعه افزود: اعضای ستادهای نماز جمعه در سراسر استان مازندران بازوان پرتوان ولایت می باشند که بدون هیچ چشم داشتی شبانه روزی زحمت می کشند تا بستر را آماده کنند که روزهای جمعه مردم و نمازگزاران ما بتوانند از مصلی های نماز جمعه به نحو احسنت استفاده نمایند.

حاج مهدی مستشرق یکی از پناهگاههای مردم و قویترین پشتوانه ارزشهای انقلاب اسلامی را نماز جمعه دانست و تصریح کرد: در شرایطی که استکبار جهانی به حیاء و وحدت و عفت مردم هجوم آورده که تا اینجا هم ناکام مانده آنهم بخاطر نقش نمازهای جمعه و روشنگری های ائمه جمعه ما در کل کشور بوده که باید به آن ارج نهیم و افتخار کنیم.

مهدی مستشرق ستادهای نماز جمعه را بازوان ائمه جمعه دانست و تقویت سطح این ستادها را از مهمترین برنامه ها عنوان کرد.

 

 ایشان روند آیین نامه ستادهای اجرایی نماز جمعه را رو به رشد بیان کرد و تصریح کرد: اگر این آیین نامه اجرا شود، تحولی اساسی در ستادهای نماز جمعه ایجاد می شود که بحمدالله شاهد عملیاتی کردن این آیین نامه در ستاد نمازجمعه کجورنیز هستیم.

 

وی همچنین از اعضای ستاد نماز جمعه خواست تا در برخوردها و رفتارهایشان به نحوی عمل کنند که باعث جذب اقشار مختلف جامعه بویژه جوانان به نماز جمعه شوند.

 

معاون اجرایی شورای سیاستگزاری ائمه جمعه مازندران  با عنوان اینکه نماز جمعه یک نهاد فرهنگی است که در راس همه ی امور قرار دارد برنامه ریزی  جهت عملیاتی کردن آئین نامه های مصوب موجود ستادهای اقامه نمازجمعه را از اصلی ترین رویکرد ها دانست.

 حاج مهدی مستشرق در باب اهمیت نماز جمعه نیز عنوان کرد:نماز جمعه دلها را به خدا نزدیک تر می کند ،صمیمیت ، یکپارچگی و وحدت را به ارمغان می آورد.

سپس مسئول کمیته خبری دفتر نماینده ولی فقیه مازندران ضمن تقدیر و تشکر از تمامی حامیانی که در هرچه باشکوه تر برگزار کردن نماز جمعه منطقه کجور تلاش می کنند تصریح کرد: مردم عزیز شهر پول قدردان نماز جمعه هستند و در جهت پویایی و شکوفایی آن تلاش بی وقفه ای داشته و دارند.

محمد جونیان با اشاره به اینکه تریبون نماز جمعه با مردم ارتباط چهره به چهره دارد، تصریح کرد: نماز جمعه جز بهترین رسانه در تبلیغ کارهای فرهنگی است.ایشان همچنین به جهت پیاده سازی این فرهنگ بیان نمود: ستاد اقامه نماز جمعه کجور بایستی در قالب مکتوب تمامی فعالیتها و برنامه ها را بصورت هفتگی بصورت منظم گردآوری نمایند تا بتوان آن را بصورت یک ویژه نامه مصور چاپ و توزیع کرد.

امام جمعه منطقه کجور ضمن ارائه گزارشی از ستاد اقامه نماز جمعه کجوربه معرفی تک تک اعضای پرداخت و اشاره داشت: به جهت رعایت حق عدالت اعضای ستاد نه تنها فقط از شهر پول بلکه از اکثر روستاهای کجور جذب و گزینش می شوند.

در ادامه حاج یزدان جهاندار لاشکی با تقدیر و تشکر از حضور حداکثری مردم ولایتمدار کجور در پای صندوق های رای نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خاطر نشان ساخت:مردم کجور ضمن ادا نمودن تکلیف خود ثابت کردند همیشه تابع امر ولی فقیه هستند.

بخشدار کجور نیز با بیان گزارش استقبال خوب مردم از نماز جمعه بیان کرد: کجور توانایی این را دارد که جز ستادهای نمونه اقامه نماز جمعه کشوری باشد.

سید نادر موسوی زاده با بیان اینکه همواره کار فرهنگی را در راس امور خود قرار می دهند خاطر نشان ساخت: بایستی با تدابیر خاص و با برنامه های فرهنگی متنوع سعی در جذب حداکثری بالاخص جوانان در نماز جمعه داشته باشیم.

در ادامه سرپرست شهرداری شهر پول گستردگی وظایف ستاد اقامه نماز جمعه را به مثابه ی یک اداره دانست و افزود: جایگاه امام جمعه بسیار رفیع است، آنچه که برای جلب مشارکت های عمومی بایستی مدنظر قرار داد اینست که قدم های اول را درست و کامل برداریم.

اسدالله زالپولی درخواست وسیله ی نقلیه مخصوص رفت و آمد امام جمعه را در الویت کار، تشخیص داد وخاطرنشان ساخت: در قالب کمیته ی پشتیبانی در نظر داریم با گرفتن زمین مناسب برای ساخت مصلی اقدام نمائیم تا ان شاء الله عنوان ستاد نمونه استانی یا کشوری را از آن خود نمائیم.

زالپولی پراکندگی روستاهای کجور را مانع بزرگی در سر راه مشارکت شوراها و دهیاران روستاهای کجوربه جهت همیاری آنان در پیشبرد اهداف ستاد اجرایی نماز جمعه دانست و خواستار برنامه ریزی در این خصوص شد.


 امام جمعه منطقه کجور حاج یزدان جهاندار لاشکی

 خطیب جمعه منطقه کجور در خطبه اول ضمن دعوت همگان به تقوا عنوان کرد:

بفرموده خداوند در قرآن، بهشت ارث متقیان است. ایشان دراین رابطه افزود: پاداش کسی که پرهیزگار است چیزی جز بهشت نمی باشد.

در ادامه حاج یزدان جهاندار لاشکی با اشاره به دو صفت رحمن و رحیم خداوند که همه چیز را در برگرفته است افزود:حضرت محمد (ص) رحمت‌اللعالمین است.

یزدان جهاندارلاشکی اضافه کرد: رحمان به معنای رحمت خداوند است که از پیام آور خویش که او را یک الگوی کامل اخلاقی معرفی کرده است، باید سیره عملی این بزرگواران را الگوی خویش قرار داد و در تخلق به صفت رحمت و عطوفت و شفقت و مهربانی به مردم - بلکه تمام مخلوقات الهی - به آن ها اقتدا کرد تا رفته رفته متخلق به این صفت اخلاقی الهی شد.

خطیب جمعه کجورباذکر حدیث پر معنى و گویائى از پیامبر اکرم (ص) که فرمود : خداوند بزرگ صد باب رحمت دارد که یکى از آن را به زمین نازل کرده است ، و در میان مخلوقاتش تقسیم نموده و تمام عاطفه و محبتى که در میان مردم است از پرتو همان است ، ولى نود و نه قسمت را براى خود نگاه داشته و در قیامت بندگانش را مشمول آن می سازد .تصریح کرد:انسانها نیز باید در برنامه زندگى چنین باشند ، اساس و پایه کار را بر رحمت و محبت قرار دهند و توسل به خشونت را کنار بگذارند .

 خطیب جمعه منطقه کجور در خطبه دوم این هفته با تقدیر از حضور گسترده مردم پای صندوق های رأی نهمین دوره انتخابات مجلس، آن را نشانه بصیرت و بیداری مردم کجور دانست و گفت: این حضور نشان دهنده پیوند عمیق مردم با مقام معظم رهبری است.

حاج یزدان جهاندار لاشکی تصریح کرد: از آنجا که مردم ولایتمدار کجور با حضور 85 درصدی  خود لبیک گویان به ندای مقام معظم رهبری حماسه ای عظیم آفریدند شایسته است که مسئولان هم قدر این مردم را بدانند و با خدمت هر چه بیشتر، این پایداری را جبران کنند و نسبت به رفع محرومیت های اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی و..کجور اقداماتی بجا انجام دهند.

ایشان ازتریبون نمازجمعه کجور خواستار توجه ی جدی مسئولان نسبت به رفع مشکلات کجور شد و عنوان کرد: لیاقت کجوری ها بیش از اینهاست و باید به حق خود برسند.

ایشان با اشاره به هفته ی احسان و نیکوکاری خواستار توجه جدی مسئولان و مردم  به وضعیت مستمندان ومستضعفان شد وافزود: کمک به هم نوعان نیازمند باید مستمر باشد و نباید فقط به یک روز خاص منحصر شود.

خطیب جمعه کجورضمن اشاره به سالروز صدور فرمان تاریخی امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل کمیته امداد به نبودن اداره ی کمیته امداد در کجوراشاره کرد و خواستار پیگیری جهت مستقر شدن این اداره  در کجور شد.

امام جمعه منطقه کجور با تبریک هفته ی منابع طبیعی در باب اهمیت درخت و درختکاری ضمن بیان روایت پیامبر اکرم (ص) که فرمودند: اگر در حال کاشتن نهالی بودید و علائم روز قیامت فرا رسید، به کار خود ادامه دهید و نهال را بکارید،از نمازگزاران خواست تا برای کاشت درخت این طلای سبز اقدام کنند.

جهاندار لاشکی  ضمن اشاره  به مناسبت 18 اسفند سالروز گرامیداشت سید جمال الدین اسد آبادی از اندیشه ها و افکار این دانشمند بزرگ سخنانی به میان آورد وخاطرنشان ساخت:از آنجا که امام خمینی (ره) در مورد شهید بهشتی فرمودند:شهید بهشتی به تنهایی یک امت بود، بدرستی که سید جمال الدین اسد آبادی نیز خود به تنهایی یک امت و یک ملت بود.

خطیب جمعه کجور افزود:مطمئنا با عمل کردن به اندیشه های این مبلغ بیدارگر در جامعه هنوز کارایی خود را دارد.

پس از اقامه نماز جمعه از طرف اداره ی منابع طبیعی کجور توزیع نهال بین نمازگزاران انجام شد.


  سیمین دانشور به دیدن جلال رفت

  سیمین دانشور نویسنده رمان مشهور «سووشون» و مترجم برجسته کشورمان پس از تحمل سال‌ها بیماری عصر امروز (پنجشنبه 18 اسفند) در تهران درگذشت.

 به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا ) ، سیمین دانشور، نویسنده پیشکسوت و همسر جلال آل احمد در سال 1300 در شیراز متولد شد. وی که در خانواده‌ای فرهنگی پرورش یافته بود پس از تحصیل در رشته ادبیات فارسی به دانشکده ادبیات دانشگاه تهران راه یافت و در سال 1328 مدرک دکتری ادبیات خود را دریافت کرد. دانشور سال‌ها به عنوان استاد دانشگاه در رشته‌های مختلف از جمله باستان شناسی و تاریخ هنر به تدریس پرداخت.

از آثار وی می‌توان به مجموعه داستان‌های آتش خاموش، شهری چون بهشت، به کی سلام کنم؟، پرنده‌های مهاجر و رمان‌های سووشون، جزیره سرگردانی، ساربان سرگردان و کوه سرگردان اشاره کرد
.

مهم‌ترین اثر او رمان «سووشون» به 17 زبان ترجمه شده و از محبوبیت و معروفیت ویژه‌ای برخوردار است
.

اغلب آثار دانشور از جمله ترجمه‌های وی بارها تجدید چاپ شده است. به تازگی نیز مجموعه «چهل طوطی» شامل داستان‌ها و افسانه‌های هندی،ترجمه مشترکش با جلال آل‌احمد، از سوی نشر علم منتشر شده. این کتاب نخستین بار سال 1351 با عنوان «چهل طوطی اصل» از سوی انتشارات موج به چاپ رسیده بود
.
اخبار مرتبط با مراسم به خاکسپاری و بزرگداشت زنده یاد دانشور متعاقبا از سایت خبرگزاری ایبنا اعلام خواهد شد.

..روحش شاد.. 

 منبع خبر:

 http://www.ibna.ir/vdcezw8zojh8xzi.b9bj.html.


                             سومین جلسه انجمن کتابخانه عمومی پول کجور برگزار شد.

این جلسه با حضور امام جمعه بخش کجور حجت الاسلام و المسلمین حاج یزدان جهاندار لاشکی،بخشدار کجور سید نادر موسوی زاده، رئیس اداره آموزش و پرورش کجور الیاس متاجی و سایر اعضای انجمن با محوریت:ارائه ی راهکارهای توسعه همگانی مطالعه،بررسی مصوبات جلسات قبلی و پیگیری آن وبررسی دغدغه های فرهنگی روز سه شنبه مورخ16/12/90 در بخشداری کجوربرگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین حاج یزدان جهاندار لاشکی تصریح کرد: عادت به خواندن کتاب، که خداوند متعال در آیه   » وَ کِتابٍ مَسْطُورٍ » یعنی قسم به کتاب مسطور و مکتوب، به آن قسم یاد فرموده‌است در جامعه اسلامی از دیرباز با خواندن قرآن معمول بوده است و حتی کسانی که سواد خواندن و نوشتن نداشته‌اند از موهبت قرآن به عنوان برترین کتاب مرجع بهره برده‌اند و این کتاب آسمانی، نقشی بی‌بدیل در ارتقای فرهنگ جوامع اسلامی ایفا کرده است.

یزدان جهاندار لاشکی به جا گرفتن کتاب در سبد خرید مردم اشاره کرد و اظهارداشت:برای اینکه فرهنگ مطالعه به عنوان یک فرهنگ غالب در بین اقشار مختلف مردم گسترش یابد باید همه همکاری کنند .

وی با بیان اینکه گسترش فرهنگ مطالعه موجب ارتقای فرهنگ عمومی مردم و جامعه می شود بر لزوم فعالیت های گسترده فرهنگی در این زمینه مهم تاکید کرد.

امام جمعه بخش کجور ضمن اشاره به شعار دانایی توانایی است افزود:در سایه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است که بسیای از معضلات و آسیب های فرهنگی و اجتماعی مرتفع می شود.

ایشان با اشاره به اینکه هنوز فرهنگ مطالعه و کتابخوانی به نحو شایسته در میان مردم و جوانان وجود ندارد، تاکید کرد: همه در قبال گسترش این فرهنگ و افزایش سرانه مطالعه مسئول هستند.

   جهاندار لاشکی گفت: اهمیت نقش کتاب در تکامل جامعه بشری بر هیچ کس پوشیده نیست، تقریباً تمام ادیان آسمانی به وسیله کتاب ماندگار شده‌اند و روابط فرهنگی انسان‌ها نیز در سایه کتاب و مبادلات فرهنگی تقویت می‌شود.

 بخشدار کجور انس با کتاب را از ضروریات امروز کشور دانست و گفت: مسئولان باید تلاش کنند باایجاد انگیزه، بهبود وضعیت و به‌روز کردن امکانات کتابخانه‌ها، همچنین فراهم کردن منابع بر اساس نیاز مراجعین، انگیزه مطالعه را افزایش دهند  .

 سید نادر موسوی زاده با اشاره به نقش مهم معلمان و والدین در ارشاد نوجوانان و جوانان، خاطرنشان کرد: تشویق دانش‌آموزان به مطالعه در اوقات فراغت از مصادیق بارز امر به معروف است و انجام آن در پیشگاه خداوند سبحان بی‌اجر نخواهد ماند.

موسوی زاده با اشاره به افتتاح طرح گنجه کتاب،یادآورشد، بر اساس دستور العمل اجرایی از سوی استانداری و دستگاه های اجرایی استان مکلف به راه اندازی یک قفسه کتاب در ادارات خود هستند.

 در ادامه مسئول کتابخانه زینب خزایی پول با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی تاکید کرد: ترویج   فرهنگ کتاب و کتابخوانی به همکاری جدی و عزم عمومی همه مردم و مسئولان نیاز دارد   .

خانم خزایی با تاسی از سخن مقام معظم رهبری که می فرماید: در حوزه فرهنگ کمتر باید حرف زد بلکه بیشتر یاید عمل کرد افزود: در سال جاری جلساتی که برگزار شد حدود 85درصد مصوبات این جلسات اجرا شده است.

مسئول کتابخانه در خصوص ضرورت راه اندازی کافی نت در کتابخانه افزود: تحقق این مهم علاوه بر افزایش درآمد کتابخانه ها باعث رونق روز افزون فضاهای   مطالعاتی و جلب و جذب دانش آموزان و دانشجویان به کتابخانه خواهد شد.وی درپایان  خواستار تعامل بیشتر ادارات با کتابخانه شد.

پس از جمع بندی سایر نقطه نظرات اعضائ این جلسه مصوباتی به شرح زیر ثبت شد:

مصوبات:

1-مصوب شد با پیگیری مسئول کتابخانه و نامه ی مکتوب بخشدار نسبت به تشکیل گنجه ی کتاب در ادارات اقدام شود.

2-مصوب شد با هزینه ی شهرداری نسبت به فضای سبز حیاط کتابخانه اقدام شود.

3-مصوب شد با اهدای یک دستگاه کامپیوتر از طرف بخشداری کجور و یک دستگاه کامپیوتر از طرف اداره آموزش و پرورش کجور و تقبل هزینه ی اشتراک اینترنت پرسرعت(ADSL  ) نسبت به راه ه اندازی بخش کافی نت در کتابخانه اقدام شود.

سایر اعضا:حاج آقاسیدمحمدمیرشفیعی امام جماعت شهر پول،جناب آقای اسدالله زالپولی سرپرست شهردار شهر پول ، آقای قاسم اسحاقی مسئول اقامه نماز اداره آموزش و پرورش کجور،خانم رقیه خزایی مسئول بسیج دانش آموزان و فرهنگیان، خانم بیتا کیاکجوری مدیریت مجتمع فاطمه الزهرا پول کجور،آقای ابراهیم مشایخ مدیر مجتمع شهیدکریمی پول




نام رمان: الف
نویسنده: پائولو کوئلیو
مترجم: آرش حجازی
تعداد صفحات: 248
فرمت کتاب: PDF
زبان کتاب: فارسی

قسمتی از رمان:
آه دیگر حوصله مراسم دیگری را ندارم! آیین دیگر برای احضار نیروهای نامریی در جهان! چه ربطی دارد به دنیای امروز ما؟ فارغ اتحصیلها از دانشگاه که بیرون می آیند کار گیر نمی آورند.مسن ها بازنشسته می شوند و گرفتار یک لقمه نانند.آدم بزرگها از صبح تا شب کار می کنند تا خرج خانواده و تحصیل بچه هایشان را بدهند،فرصتی برای رویاهایشان ندارند.مدام با سر می خورند به چیزی که ما بهش می گوییم واقعیت تلخ . دنیا هیچ وقت به اندازه حالا دچار تفرقه نبوده، با جنگ های مذهبی، نسل کشی، بی احترامی نسبت به زمین، بحرانهای اقتصادی، افسردگی، فقر و ... با مردمی که همه فکر می کنند راه حلی فوری حداقل برای یکی از مشکلات دنیا در چنته دارند. هر چه جلوتر می رویم،اوضاع تاریکتر به نظر می رسد.
لینک دانلود:
http://mihandownload.com/2011/12/download-roman-alef-paolo-koelio.php

کتاب " حافظ به روایتی دیگر " منتشر شد

کتاب حافظ به روایتی دیگر از سوی موسسه فرهنگی کندلوس منتشر شد.

  علی اصغر جهانگیری موسس و بنیانگذار مجموعه فرهنگی کندلوس در گفتگو با خبرگزاری فارس در کجور گفت: این کتاب دیدگاه جدیدی نسبت به حافظ را در برابر خواننده قرار می دهد و او را با حقایقی از این شاعر بلند آوازه ایران زمین آشنا می سازد.

وی درباره انگیزه خود از تالیف این کتاب اظهار داشت : عدم شناخت از حافظ باعث شد تاکنون از حافظ بعنوان یک فرد خراباتی یا صوفی و ... نام برده می شد و بنابراین از پانزده سال قبل کار تحقیق درباره حافظ را شروع کردم و هم اکنون به لطف خدا به مرحله انتشار رسید.

 جهانگیری افزود: چاپ اول کتاب " حافظ به روایتی دیگر " در دو هزار نسخه و 225 صفحه روانه بازار خواهد شد و بعد از آنکه نقطه نظرات کارشناسان و صاحب نظران  بر آن جاری شد در چاپ دوم به شکلی کاملتر در اختیار عموم علاقمندان قرار خواهد گرفت.

 موسس و بنیانگذار مجموعه فرهنگی کندلوس تصریح کرد: با توجه به اینکه استکبار جهانی همواره بر علیه کشور عزیزمان ایران اقداماتی انجام می دهد و ایران را کشوری خشن جلوه می دهد بنابراین  از سال 1391 کار تحقیق و مطالعه بر روی مجموعه جدیدی تحت عنوان " نقش ایران در تمدن جهان "  آغاز خواهم کرد.

 وی گفت: مجموعه جدید " نقش ایران در تمدن جهان "  در قالب یک کتاب منتشر می شود که در آن نقش و تاثیر  عظیم تمدن ایران زمین در تمدن های جهانی را به تصویر خواهد کشید.

 وی خاطر نشان کرد: این کتاب را به نسل جوان ایران توصیه می کنم تا بدانند که بزرگترین فیلسوفان و دانشمندان جهان در طول تاریخ ایرانی بوده اند و کاشفان اسیدسولفوریک ، الکل ، لنز و عدسی و... همگی ایرانی بوده اند و  بر همین اساس امروز جهانیان علم و پیشرفت خود را مدیون مغزهای متفکر ایران زمین می دانند و بنابراین جوانان ما باید بدانند که هرکدامشان می توانند به تنهایی دانشمندان بزرگ فردای ایران عزیزمان باشند و از این بابت باید به ایرانی بودن خود افتخار کنند.

 جهانگیری همچنین به سمینارهای فرا روی خود اشاره کرد و افزود: بزودی سمینارهایی در زاهدان،گرگان و تهران برگزار خواهد که طی آن درباره چگونگی کشاورزی در قرن بیست و یکم صحبت خوهم کرد چرا که چندین هزار فرصت شغلی از طریق کشاورزی نوین در سراسر جهان وجود دارد که ما از آن بی خبریم و اینگونه سمینارها می تواند به رشد فزاینده تولیدات کشاورزی ما کمک کند و فرصتهای اشتغال فراوانی در رشته کشاورزی را برای همگان بوجود  آورد.

منبع:

http://www.kandelous.blogfa.com


احمدی‌لاشکی نماینده مردم نوشهر و چالوس شد.


رئیس مرکز حوزه انتخابیه نوشهر و چالوس گفت: قاسم احمدی‌لاشکی ‌نماینده مردم نوشهر و چالوس شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، محمدعلی قمی‌اویلی دقایقی پیش در پایان شمارش آرای صندوق‌های اخذ رای شعبه‌های 207‌گانه دو شهرستان نوشهر و چالوس بیان داشت: بیش از 169 هزار نفر واجد شرکت در این انتخابات بودند که بیش از 75 درصد آن در این انتخابات حضور پیدا کردند.وی اظهار داشت: از این تعداد 57 هزار و 969 نفر به قاسم احمدی‌لاشکی، 35 هزار و 401 نفر به انوشیروان محسنی بندپی، 16 هزار و 44 نفر به عبدالغفار آل‌حبیب، 8 هزار و 634 نفر به شهاب لهراسبی، 3 هزار و 545 نفر به محسن سام‌دلیری، 3 هزار و 156 نفر به فرهمند بهشتی‌پور، یک‌هزار و 888 نفر به کاوه جوادی مجلج، یک‌هزار و 56 نفر به وجیه دیوسالار و 988 نفر نیز به سید رفیع کاظمی رای دادند.


منبع:http://annual.farsnews.com/


 دانلود کتاب صوتی دا  خاطرات سیده زهرا حسینی 

با آغاز جنگ، زهرا حسینی که در آن هنگام دختری هفده ساله بود،‌ خود را در وسط ماجرا یافت. همین که اعلام کردند جسد شهدا در گورستان روی زمین مانده است، به یاری غسالان شتافت و با شهامت و مقاومت روحی کم‌نظیری در کار غسل و کفن و دفن شرکت کرد. به کارکنان گورستان غذا رساند، مردم را برای این کار بسیج کرد، امدادگری آموخت و در هر کاری که پیش می‌آمد، از امدادگری، زخم‌بندی، حمل مجروحان، تعمیر و آماده‌سازی اسلحه، پخت و پز و توزیع امکانات فعالیت داشت. تنها هدفش این بود که مفید باشد و به مردم خدمتی بکند. پدر و برادرش در جنگ خرمشهر شهید شدند و او با دست خود آنان را در گور نهاد. خواهر کوچک‌ترش را در کارها شرکت داد. در جریان دفاع از خرمشهر مجروح شد و ترکشی در نخاع او جای گرفت که پس از آن همیشه با اوست و ناگزیر از تحمل عوارض آن است.

http://www.irtanin.com/1390/02/30/audio-story-books-for-free-download/1463.html#more-1463


                                        بسمه تعالی

نماز عبادی سیاسی جمعه پنجم اسفند ماه همچون هفته‌های گذشته با حضور انبوه نمازگزاران مؤمن در مسجد امام حسن عسگری (ع) شهر پول اقامه شد.

 امام جمعه موقت شهر پول در خطبه اول در باب ضرورت رعایت حقوق انسانها توسط یکدیگر که به عنوان یک تکلیف است تصریح کرد:

مشکل امروز بشریت نه تنها فقدان صنعت و سرمایه و تکنولوژی نیست بلکه عدم حاکمیت دین ، اخلاق اسلامی وعدم رعایت حقوق همدیگر است.

 حجت الاسلام  والمسلمین حاج آقا رضا خطیبی در ادامه ی سخنانشان با ذکر روایتی از پیامبراکرم(ص) که می فرماید:حرمت انسان مؤمن ازکعبه بالاتراست به بیان  اهمیت و ارزش بالای آبرو و   حرمت مومن، پرداخت.

رضا خطیبی از جمله مهمترین حقوق انسانها از آبروداری و حیثیت انسانها سخن گفت  و افزود:هیچ کسی حق ندارد با آبروی مردم بازی کند.

ایشان افزود: عزت و حرمت مومن از جانب حق تعالی به او   عنایت شده است: “لقد کرمنا بنی آدم” و همین امر سبب ارزش والای آن است، از   این رو تعدی به آبروی دیگران جزء گناهان کبیره محسوب شده و از طرف خداوند وعده عذاب   الیم داده شده است.

 حجت الاسلام  والمسلمین حاج آقا رضا خطیبی در خطبه دوم ضمن سفارش همگان به تقواوتحول درونی خود و با اشاره به این که اسلام عید نوروز را مورد تایید خود قرار داده است گفت: همچنان که به خانه تکانی و نظافت منازل خویش می‌پردازیم، می‌بایست به خانه تکانی دل نیز توجه ویژه ای داشته باشیم و دلها را از کینه و کدورت خالی کنیم.

رضا خطیبی خطاب به بازاریان نیز گفت:انصاف را سرلوحه کارتان قرار دهیدواز مسئولان خواستار نظارت بیشتر  در این امور شد.

 حجت الاسلام  والمسلمین حاج آقا رضا خطیبی در قسمت دیگری از خطبه دوم ضمن اشاره به روز هشتم اسفند ماه که روز امورتربیتی نامگذاری شده خاطر نشان ساخت:سعادت جامعه و آحاد مردم حداقل به دو چیز بستگی دارد: "وراثت و تربیت"

وی تصریح کرد: روانشناسان پی برده اند که تربیت آن قدر مهم است که گاهی به وراثت نیز غلبه می کند.

ایشان برگزاری نماز جمعه را سبب تحول اساسی در منطقه کجور دانست و افزود: پول کجور مستعد این است که با تخصیص اعتباراز کانون فرهنگی و موسسه قرآنی نیز بهره مند گردد .

 خطیبی امام جمعه موقت شهر پول ضمن دعوت  گسترده و دشمن شکن  مردم در پای صندوقهای اخذ رأی در روز 12اسفند افزود: شرکت پرشور امت اسلامی در انتخابات مجلس شورای اسلامی ضمن ایجاد همبستگی و پایبندی به ارزشها و آرمانهای انقلاب و نظام موجب یأس و ناکامی دشمنان در دستیابی به اهداف پلیدشان خواهد شد.

خطیب موقت جمعه شهر پول با اشاره به در پیش داشتن برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، که از مؤلفه های ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران  می باشد افزود:ملت فهیم ما در چنین شرایطی باید مراقب دسیسه های دشمن باشند آنها با برنامه ریزی های خود به دنبال  وارد کردن خدشه به فضای انتخابات هستند .

ایشان خطاب به کاندیدها و طرفدارانشان نیز بیان کرد:نامزدهای انتخاباتی با رعایت اخلاق و مقررات به بیان افکار و برنامه های خود بپردازند و از تخریب یکدیگر بپرهیزند.

وی خاطر نشان کرد: آنچه که موجب نا امیدی دشمنان در عرصه انتخابات می شود انتخاباتی هوشمندانه از روی آگاهی و بصیرت است.

امام جمعه موقت پول افزود: باید نماینده‌ای را برای مجلس انتخاب کنیم که طعم تلخ فقر را چشیده باشده و علاقه به کار و خدمت بی منت به مردم داشته باشد.

حجت الاسلام  والمسلمین حاج آقا رضاخطیبی  ابراز کرد: مردم باید جهت انتخاب نماینده اصلح شاخص های اصلی را تشخیص دهند و ضمن تحقیق نمودن به سوابق نمایندگان دست پیدا کنند.

وی همچنین تصریح کرد: پولی که برای رای دادن می‌دهند گرفتن و دادن آن حرام است چون رای دادن یک وظیفه است و آن هم به فرد اصلح و پول گرفتن در مقابل انجام وظیفه جایز نیست و رای به غیر اصلح بدین صورت حرام اندر حرام است.